Grupa METRO we współpracy z Techstars uruchamia pierwszy program dla start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego

12 czerwca 2017 roku ruszy nowy program akceleracyjny prowadzony przez Grupę METRO (w Polsce działającą pod marką MAKRO) we współpracy z firmą Techstars, skierowany do start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego. Celem programu ,,METRO Accelerator powered by Techstars” jest wsparcie rozwoju innowacyjnych rozwiązań, mogących usprawnić procesy biznesowe w handlu detalicznym. Każda z dziesięciu wybranych do programu firm otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro. Aplikacje do programu można składać do 12 marca 2017 roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Grupa METRO w sprawdzonej formule współpracy z firmą Techstars uruchamia nowy program dla start-upów, prowadzony pod szyldem „METRO Accelerator”, którego celem jest rozwój rozwiązań cyfrowych dla sektora handlu detalicznego. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” uzupełnia działający już z sukcesami od dwóch lat program akceleracyjny dla rozwiązań cyfrowych adresowanych do sektora Horeca (hoteli, restauracji oraz usług cateringowych).

Nowy program rusza 12 czerwca 2017 w Berlinie. Jest on zaadresowany do start-upów oferujących innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych, które stanowią kluczową grupę kliencką METRO. Na przestrzeni trzech miesięcy programu w Berlinie doświadczeni mentorzy i eksperci będą wspierać dziesięć wyselekcjonowanych start-upów z całego świata w celu ulepszenia ich modelu biznesowego oraz zaistnienia na rynku. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” jest pierwszych akceleratorem, który w usystematyzowany sposób promuje rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych (B2B2C).

Do programu poszukiwane są start-upy rozwijające produkty i usług technologiczne, które wspierają procesy biznesowe w sektorze detalicznym, lub które wzmacniają relacje z klientami i przenoszą ich w erę cyfrową. Poszukiwane aplikacje cyfrowe mają zapewnić przyszłe sukcesy klientom METRO. Poszukiwane są rozwiązania dla kiosków, lokalnych sklepów detalicznych, stacji paliw, sklepów z dostawą, jak również dla franczyzowych sieci detalicznych.

Już od teraz do 12 marca 2017 zainteresowane start-upy z całego świata (w tym również start-upy z Polski) mogą zgłaszać swój udział poprzez stronę internetową retail.metroaccelerator.com, gdzie należy wypełnić kwestionariusz zgłoszeniowy oraz opcjonalnie dodać video. Cały proces aplikacyjny odbywa się w języku angielskim. Podczas wywiadów telefonicznych oraz bezpośrednich spotkań z doświadczonym jury złożonym z inwestorów oraz mentorów zostanie wyselekcjonowanych 10 najbardziej obiecujących start-upów.

- „Rdzeniem naszej strategii jest wsparcie naszych klientów w uzyskiwaniu lepszych wyników biznesowych. W działaniach takich coraz ważniejszą rolę odgrywają rozwiązania cyfrowe. Po tym jak z sukcesem uruchomiliśmy wspólnie z firmą Techstars program METRO Accelerator dla sektora hotelarskiego i gastronomicznego czas przyszedł na kolejny krok. Jesteśmy przekonani, że niezależni przedsiębiorcy mogą odnieść znaczne korzyści z rozwiązań cyfrowych w odniesieniu do komunikacji z klientem, nowych usług, a także w zakresie samej działalności gospodarczej. To główny powód uruchomienia programu ,,METRO Accelerator for Retail”. Razem z firmą Techstars, pragniemy pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom skutecznie się rozwijać. W tym procesie start-upy otrzymają ogromne wsparcie, takie jak np. dostęp do ponad 100 specjalistów z branży.” – mówi Olaf Koch, członek zarządu grupy METRO AG. Ponadto każdy z dziesięciu wybranych start-upów otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 tysięcy euro oraz możliwość korzystania z przestrzeni biurowej w sercu Berlina przez cały czas trwania programu.

Po trzech miesiącach pracy z ponad 100 międzynarodowymi mentorami, start-upy zaprezentują swoje firmy inwestorom, przedstawicielom branży oraz publiczności podczas tak zwanego “Demo Day”, który odbędzie się we wrześniu 2017. Oferta programu obejmuje:

  • Ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro dla każdego z dziesięciu wybranych start-upów,
  • Dostęp do kadry zarządzającej i ekspertów powiązanych z METRO oraz Techstars,
  • Wsparcie mentorskie ze strony ekspertów METRO i Techstars oraz innych przedstawicieli branży, inwestorów i przedsiębiorców,
  • Darmowy dostęp do przestrzeni biurowej w samym sercu Berlina na czas trwania programu,
  • Członkostwo w międzynarodowej sieci kontaktów absolwentów programu Techstars oraz METRO Accelerator.

- „Retail Accelerator jest dla nas strategicznie ważny i wysoce adekwatny dla naszych klientów. Szukamy najlepszych światowych innowacji B2B oraz B2C w sektorze detalicznym: począwszy od aplikacji rozszerzonej rzeczywistości w zakupach przyszłości poprzez rozwiązania cyfrowe dla logistyki handlu detalicznego, aż po technologiczne systemy prowadzenia sieci franczyzowych” – wyjaśnia Alexander Zumdieck, Dyrektor Zarządzający METRO Accelerator for Retail.

Alexander Hafner, Dyrektor Zarządzający programem METRO Accelerator for Retail w Techstars dodaje:

- „Z METRO start-upy mają okazję pracować przez trzy miesiące z wiodącymi i dobrze powiązanymi partnerami z branży detalicznej. Branża ta to jeden z tych rynków, na których tempo wzrostu rozwiązań cyfrowych jest najszybsze, tak więc współpraca pomiędzy start-upami i ekspertami z branży w ramach akceleratora jest kluczowa dla rozwoju przewagi konkurencyjnej. W ten sposób tworzone są innowacyjne modele biznesowe dające korzyści specjalistycznym partnerom handlowym METRO oraz końcowym użytkownikom”.

Więcej informacji oraz aplikacja na program: retail.metroaccelerator.com.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style