Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-08-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kucharze z Sosnowca zwycięzcami konkurs kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”

Duet Bartłomiej Kornacki i Przemysław Gościniak reprezentujący Hotel Centrum Sosnowiec zwyciężył w konkursie organizowanym w ramach II edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Prace kucharzy oceniali znani i doświadczeni mistrzowie sztuki kulinarnej. Zdobywcy pierwszego miejsca przygotowali „Podwędzany filet z gęsi ze smażonym foie gras, konfiturą z gruszki i jabłka z miodem oraz assiette z marchwi”. 

Konkurs odbył się dnia 19.08.2017 roku. Pomysłodawcą i organizatorem wydarzenia jest Wiesław Bober, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni oraz członek Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Organizatorem święta jest także Fabryka Wełny Hotel & SPA w Pabianicach, w której Wiesław Bober prowadzi autorską restaurację Wzorcownia by W. Bober.
Zwycięski zespół reprezentuje Hotel Centrum Sosnowiec, a ściślej - Restaurację Warszawską. 

Bartłomiej Kornacki i Przemysław Gościniak przygotowali „Podwędzany filet z gęsi ze smażonym foie gras, konfiturą z gruszki i jabłka z miodem oraz assiette z marchwi”.
- Po ciężej pracy i przygotowaniach - udało się! To kolejny konkurs, w którym wzięliśmy udział, ale zwyciężyliśmy po raz pierwszy. Z pozoru nasze danie nie wydaje się proste, bo tworzy go jednak sporo składników, ale postawiliśmy na prostotę. Takie konkursy poszerzają horyzonty; poznajemy nowych ludzi i nowe techniki - mówili laureaci tuż po odebraniu nagród.
Jak dodali, zwycięskie danie zbędzie dostępne w karcie restauracji sosnowieckiego hotelu.

Drugą lokatę zajęli Łukasz Grabowski i Mariusz Roch z restauracji The Piano z Bytomia. Podali  „Smażoną konfitowaną gęsinę z fondantem z marchewki, młodymi warzywami, jeżyną i sosem demi glace”. - Ciężka praca, dobry produkt, opanowanie i długoletnia współpraca, dzięki której rozumiemy się bez słów - to tajemnica powodzenia tego duetu. Co ciekawe, nagrodzeni byli laureatami pierwszej edycji festiwalu. Po latach udało mi się utrzymać wysoki poziom lokując się na podium drugiej edycji konkursu. 

Trzecie miejsce zdobyli Kamil Skrok i Jakub Włodarczyk z łódzkiej Filharmonii Smaku. Ich danie to „Gęsina z kaszanką, marchwią, cebulą i wiśnią”. -  Przepis na sukces? Prosty smak, nowoczesne wydanie i sezonowość. Kluczowe było jednak opanowanie, bo w stresie można popełnić mnóstwo błędów. Mamy otwartą kuchnię: goście często obserwują naszą pracę, ale konkurs rządzi się jednak swoimi prawami - przypomnieli nagrodzeni.

Wszyscy uczestnicy konkursu, czyli 12 duetów, otrzymali pamiątkowe dyplomy i upominki. Najlepsi zdobyli nagrody pieniężne, dyplomy i puchary, a także szereg nagród rzeczowych, zaproszenia na warsztaty kulinarne oraz roczne prenumeraty magazynów branżowych.

- Idea konkursu zrodziła się 5 lat temu w Kudowie-Zdroju, pierwsza edycja odbyła się 3 lata temu właśnie w tym mieście. Pan Andrzej Furman, właściciel Fabryki Wełny Hotel &Spa, umożliwił mi realizację marzeń i zorganizowanie drugiej edycji. Konkurs pokazał, że mamy wspaniałych, zdolnych i ambitnych kucharzy. Cieszę się, że ich prace oceniało tak szacowne jury. Mam nadzieję, że dzisiaj wszyscy są wygranymi - mówił Wiesław Bober dziękując jednocześnie przybyłym z całej Polski uczestnikom za zaangażowanie i udział w konkursie, a partnerom i sponsorom za  wsparcie, bez którego organizacja wydarzenia nie byłaby możliwa. - Chciałbym kontynuować organizację festiwalu i mam nadzieję, że spotkamy się za rok - dodał szef kuchni.

Przypomnijmy, że zadaniem każdego zespołu było przygotowanie 9 porcji dania z dowolnym elementem gęsiny. Ich prace oceniło profesjonalne jury: sędziowie degustacyjni i techniczni.

Obradom sędziów degustacyjnych przewodniczył Jerzy Pasikowski.
- Wszyscy startujący spisali się znakomicie. Czas przygotowania tak trudnego elementu, jakim jest gęsina, był bardzo krótki. Gratuluję wszystkim uczestnikom! - powiedział J. Pasikowski.
Poza nim konkursowe dania ocenili: Giancarlo Russo, C-Michel Labarre, Jean Bos, Kurt Scheller, Theofilos Vafidis oraz Robert Sowa. Ostatni z wymienionych także zwrócił uwagę na krótki czas  (60 minut), jaki mieli do dyspozycji kucharze i zaproponował, by podczas kolejnej edycji wydłużyć czas do 90 minut.

Jury degustacyjne przyznało noty za smak potrawy i jej prezentację. Z kolei jurorzy techniczni - Tomasz Purol, Patryk Dziamski i Tomasz Szymański - ocenili Mise en place (profesjonalną praktykę kucharską) oraz przygotowanie zawodowe. Zmagania konkursowe poprowadzili Adam Gessler i Artur Moroz. 

Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawowali: Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień i Łódzki Urząd Wojewódzki; Prezydent Miasta Pabianice Grzegorz Mackiewicz i Urząd Miejski w Pabianicach oraz Starosta Pabianicki Krzysztof Habura i Starostwo Powiatowe w Pabianicach. Głównym Partnerem Merytorycznym konkursu była Krajowa Rada Drobiarstwa. Patronat merytoryczny nad wydarzeniem sprawowali także Klub Szefów Kuchni, Stowarzyszenie EURO Toques oraz Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media

Autor zdjęć: Green Spoon Sp. z o.o. 

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:

Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ