Poczta Polska dla biznesu: w 2016 r. sprzedaż usług kurierskich wzrosła o 20 proc.

Aż o jedną piątą wzrosła sprzedaż usług kurierskich w Poczcie Polskiej w 2016 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17 proc.  Dynamicznie rozwijają się także usługi z opcją odbioru w punkcie. W porównaniu do 2015 roku ich sprzedaż usług wzrosła o dwie trzecie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Strategiczne porozumienia

W ubiegłym roku Poczta Polska dynamicznie rozwijała segment paczkowy poprzez nowa ofertę i  strategiczne alianse.  Budując pozycję w przestrzeni międzynarodowej Poczta podpisała  porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim, STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską dotyczy logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji. Firma podpisała również strategiczne porozumienie z Ruch S.A, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. Tym samym sieć click & colect Poczty Polskiej jest dziś największą tego typu w kraju. Dodatkowo, od listopada klienci sklepu prowadzonego przez Allegro - największą platformą handlu elektronicznego w Polsce - mogą korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę: przesyłki e-commerce, Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48.

Rozwój oferty dla e-commerce

Poczta Polska wprowadziła w ubiegłym roku nowe kategorie wagowe paczek - te najchętniej wybierane przez klientów stały się jeszcze bardziej przystępne cenowo. PACZKA48 z opcją „Odbiór w PUNKCIE” i do 0,5 kg kosztuje tylko 8,50 zł. – Zmiany stały się dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Nasze działania sprzedażowe spowodowały, że na koniec 2016 roku pozyskaliśmy o 4,5 proc. klientów umownych więcej niż rok wcześniej – zaznaczył Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Pogłoski o schyłku "pobrania" mocno przesadzone

Klienci biznesowi Poczty Polskiej w dalszym ciągu chętnie korzystają z usługi z opcją „pobranie”. W zeszłym roku sprzedaż usług z takim rozwiązaniem wzrosła o 13 proc. w porównaniu do 2015 roku. – Oznacza to, że klienci w dalszym ciągu cenią sobie swobodę wyboru i bezpieczeństwo, pozostawiając do ostatniej chwili finalizację transakcji – podkreśla Paweł Kopeć.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?