Poczta Polska: w czwartym kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 30 proc. paczek więcej

Poczta Polska, najchętniej wybierany operator paczkowy, dostarczyła w czwartym kwartale 2014 roku o blisko 30 procent więcej paczek niż w tym samym okresie 2013 roku. Tuż przed świętami przez sortownie Poczty Polskiej przechodziło dziennie kilka milionów paczek i przesyłek z prezentami.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Polacy jeszcze nigdy nie kupowali w sieci tak dużo jak w czwartym kwartale 2014 roku. Przykładowo, w ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) Poczta obsługiwała prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Liczby te oddają sukcesywny wzrost rynku e-handlu w Polsce. Z roku na rok Polacy coraz chętniej zamieniają tradycyjny koszyk sklepowy na wirtualny. Ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci kupiło choć część prezentów przez internet.

W 2015 roku spodziewamy się około 20 procentowego wzrostu rynku zakupów w sieci. Poczta na rynku dostaw towarów kupionych i sprzedanych on-line już rośnie szybciej niż rynek. Korzystamy na dynamicznie rosnącym rynku ecommerce. To także wynik naszej ekspansji sprzedażowej i pozyskiwania nowych klientów. Sprzyjają temu między innymi zmiany w sieci placówek i dłuższe godziny otwarcia – w dużych miastach do 21.00 – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowego (KEP).

Jedną z głównych barier przy zakupach online są kwestie związane z zaufaniem do powodzenia procesu zdalnego zakupu towaru. – Zaufanie do operatora przekłada się wprost na biznes sklepów internetowych ponieważ dzięki terminowej dostawie towaru cieszą się one nieposzlakowaną opinią sprawnego organizatora dostawy mówi Marek Lekki, członek zarządu ARC Rynek i Opinia komentując zrealizowane w grudniu 2014 badania „Proces zakupu uslug KEP". 2/3 badanych klientów indywidualnych deklaruje pełne zaufanie do Poczty Polskiej jako dostawcy przedmiotów kupionych on-line. Dla klientów wybór Poczty Polskiej jest intuicyjny i ma charakter „naturalnego odruchu”, co świadczy o ugruntowanym zaufaniu do firmy. Mamy tutaj więc do czynienia z przeniesiem pozytywnych cech narodowego operatora pocztowego na dany sklep internetowy – komentuje Marek Lekki.

Klienci wybierający operatora logistycznego najczęściej zwracają uwagę na terminowość i ceny. Od operatora logistycznego wymagają elastycznej oferty dostarczania paczek. Doceniają także serwis paczkowy dający pełną wiedzę on-line o przesyłanym produkcie. - Sieć placówek dostępnych w każdym zakątku kraju, dostawy pod adres i pełną możliwość śledzenia paczek i informacje o doręczonej paczce poprzez e-mail lub sms  to podstawa bycia skutecznym operatorem logistycznym. Wszystkie te elementy udostępniamy zarówno kupującym jak i sklepom internetowy– mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.

Przesyłki obsługiwane przez Pocztę Polską są odbierane przez kurierów w 14 sortowniach na terenie kraju. To przekłada się na bardzo wysoką terminowość paczek. W grudniu 2014, czyli w czasie szczytu paczkowego, wskaźnik terminowości dla przesyłek ekonomicznych wyniósł 99,38 procent. Firma inwestuje we flotę pojazdów doręczających paczki i ładunki logistyczne. Od stycznia 2013 roku Poczta wymieniła blisko 2,2 tys. pojazdów. W 2014 roku wprowadziła 600 nowych aut z trzech tysięcy jakie wymieni do końca 2015 roku.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?