Polacy chcą być coraz bardziej fit

Moda na aktywny i zdrowy styl życia na dobre zadomowiła się w polskich miastach. Polacy coraz lepiej wiedzą co jest zdrowe. Zaczynają doceniać produkty bio i eko, wprowadzają do swojej diety pewne ograniczenia, a wygodne fotele chętnie zamieniają na rowery, orbitreki oraz bieżnie w klubach fitness. Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska „Aktywność sportowa Polaków” wynika, że 32% Polaków uprawia sport przynajmniej trzy razy w tygodniu[1]. Jednym słowem – naród ogarnęła moda na bycie fit.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Potwierdzeniem wzrostu popularności aktywności fizycznej w Polsce są m.in. uliczne biegi masowe, w których z roku na rok bierze udział coraz więcej osób. Włodarze miast z powodzeniem organizują maratony oraz biegi charytatywne. Wkrótce rozpocznie się sezon miejskich imprez sportowych, do których uczestnicy już teraz intensywnie przygotowują się w siłowniach. Moda na „bycie fit” jest atrybutem osób zdyscyplinowanych i osiągających sukcesy zawodowe. Dlatego też coraz większą popularnością cieszą się zajęcia w klubach fitness i w siłowniach, a na portalach społecznościowych chętnie odwiedzane są profile osób wysportowanych i promujących zdrowy styl życia oraz zbilansowaną dietę.

Trend na bycie fit potwierdzają również statystyki wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, która w ostatnim miesiącu odnotowała 123% wzrost zapytań o hasła związane ze sportem, ośrodkami i klubami sportowymi oraz 93% wzrost zapytań o dietetyków[2].

Uprawianie sportu i dbanie o dobrą kondycję fizyczną to nie tylko moda, ale przede wszystkim wyścig o zdrowie. Aktywność fizyczna jest szczególnie potrzebna osobom pracującym w biurach, wykonującym siedzący tryb pracy, czyli głównie mieszkańcom miast. Większość z nich to również użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy chętnie korzystają z aplikacji pozwalających na szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach.

Lokalna wyszukiwarka Panoramafirm.pl jest źródłem informacji dla osób poszukujących klubów fitness i siłowni. Nasza, bezpłatna aplikacja mobilna pozwala nie tylko na lokalizowanie ich na mapie, ale także na bezpośrednie nawigowanie do nich. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku w Eniro Polska. Funkcjonalności jakie oferuje Panorama Firm są szczególnie istotne, zwłaszcza dla młodego pokolenia żyjącego bardzo aktywnie i praktycznie nierozstającego się z urządzeniami mobilnymi. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

Z roku na rok coraz więcej osób podejmuje różne formy aktywności fizycznej. Najpopularniejszym sportem wśród Polaków jest: jazda na rowerze (53% aktywnych respondentów), bieganie (33%) oraz pływanie (29%). Są to dyscypliny cieszące się dużą popularnością we wszystkich grupach wiekowych, niezależnie od miejsca zamieszkania, płci czy wykształcenia.

Kobiety i mężczyźni równie chętnie korzystają także z klubów fitness (odpowiednio 20% i 22% aktywnych fizycznie). Różne są jednak sposoby korzystania z tych miejsc. Przykładowo, kobiety preferują zajęcia grupowe, a mężczyźni – ćwiczenia indywidualne[3].

Osoby uprawiające sport kierują się różnymi motywacjami. Dla jednych to przyjemność i sposób na dbanie o zdrowie. Inni podejmując aktywności fizyczne kierują się poprawą samopoczucia, chęcią bycia w dobrej formie lub dla odreagowania stresu. Pierwszym krokiem do podjęcia aktywności fizycznej często jest znalezienie klubu fitness lub siłowni w pobliżu domu lub pracy, gdzie będziemy mogli zadbać o formę.

[1] Źródło: TNS Polska "Aktywność sportowa Polaków”, wrzesień 2015 r.

[2] Źródło: Adobe SiteCatalyst, styczeń 2016 r.

[3] Źródło: TNS Polska "Aktywność sportowa Polaków”, wrzesień 2015 r.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu