Poprawianie obsługi bagażu na Lotnisku Chopina

Ponad 90 proc. zaleceń IATA w zakresie dobrych praktyk przy obsłudze bagażu na lotniskach, jest realizowanych na Lotnisku Chopina – wynika z analizy przeprowadzonej w ramach programu Baggage Improvement Programme (BIP). Warszawski port uczestniczy w nim jako jedno z 200 lotnisk na świecie zaproszonych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych (IATA).

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Celem programu BIP jest redukcja średniego wskaźnika źle obsłużonego bagażu z 18,86 na 1000 pasażerów[1]o 50 proc. Poprawa obsługi bagażu powinna wygenerować roczne oszczędności rzędu 1,9 mld USD w skali całego przemysłu lotniczego.

- My chcemy doprowadzić do sytuacji, w której 100 proc. bagaży przewożonych z/do Warszawy będzie w stanie nienaruszonym i dotrze na czas do wyznaczonego celu. Tego oczekują od nas pasażerowie – mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.

Udział w programie jest dobrowolny, ale można do niego przystąpić tylko na zaproszenie organizatora. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce i jednym z pięciu z Europy Środkowo-Wschodniej, które takie zaproszenie otrzymało. W ramach realizacji programu powołany został zespół, w skład którego wchodzą przedstawiciele portu, linii lotniczych, dwóch największych agentów obsługi naziemnej i służb państwowych.

Na podstawie przeprowadzonych analiz i obserwacji zespół stwierdził, że na Lotnisku Chopina poprawy wymaga tylko kilka elementów będących częścią procesu obsługi bagażu. Np. agenci odprawiający bagaż na stanowiskach check-in powinni zwracać uwagę na płaskie ułożenie bagażu na taśmociągu podającym, a także powinni częściej korzystać z kuwet bagażowych. Ważne jest także, aby ze względu na czas pozostający do odlotu przekazywać informację agentom w sortowni i przewoźnikowi o zatrzymaniu bagażu do dodatkowej kontroli. Rozważane jest również zainstalowanie skanerów na taśmociągach przylotowych w celu szybkiego sprawdzenia czy bagaż został wysłany do hali odbioru bagażu oraz podjęcie działań na rzecz edukacji pasażerów na temat zasad obsługi bagażu na lotnisku i prawidłowego przygotowania go do podróży.

- Uwagi i wnioski zostały przedstawione do decyzji Kolegium Zarządu Portów Lotniczych i przyjęte do realizacji. W najbliższym czasie będziemy wprowadzać je w życie i oczekujemy, że jeszcze w tym roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu uda się nam znacząco poprawić – mówi Michał Hofman.

[1]Wskaźnik ten jest średnią dla wszystkich lotnisk na świecie, w Warszawie wynosi on 4,45

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

TVP szykuje seriale o aferach za rządów PiS. Odbudowa TVP Info "spędza sen z powiek"

TVP szykuje seriale o aferach za rządów PiS. Odbudowa TVP Info "spędza sen z powiek"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm