Programy partnerskie na Facebooku – nowe narzędzie siec

Potencjał biznesowy serwisów społecznościowych stale rośnie. Narzędzie umożliwiające generowanie i publikowanie postów z linkiem partnerskim na Facebooku to dobry przykład wykorzystania największego portalu społecznościowego w działaniach e-commerce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Takie rozwiązanie oferuje od niedawna sieć afiliacyjna Afiliant.com. Po zalogowaniu w panelu administracyjnym wydawca zyskuje dostęp do aplikacji, która pozwala w prosty sposób publikować posty na portalu Facebook. Wydawca wybiera swój prywatny profil lub stronę firmy, którą administruje.

Rosnąca popularność portalu i jego obecność w strategiach komunikacyjnych liczących się firm przyczyniły się do stworzenia pojęcia „F-commerce”. W wąskim rozumieniu oznacza to przeniesienie procesu zakupowego na ekosystem portalu. W szerszej perspektywie są to działania polegające na korzystaniu z mediów społecznych w celu wspierania transakcji kupna i sprzedaży.

- Narzędzie do publikowania postów na portalu Facebook to wstęp do działań f-commerce. Media społecznościowe w dużej mierze wykorzystują potęgę wzajemnego zaufania, dlatego produkt polecany przez wydawcę o dużym zasięgu w social media zwiększy liczbę potencjalnych klientów reklamodawcy - tłumaczy Waldemar Sadowski z sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

W sześciu krokach prześledzimy mechanizm działania aplikacji przygotowanej przez sieć afiliacyjną:

Krok 1

Wydawca w panelu administracyjnym serwisu Afiliant.com wybiera program reklamodawcy, którego produkt chce reklamować w ramach platformy społecznościowej.

Krok 2

Następnie za pomocą wyszukiwarki wybiera produkt, którego będzie dotyczył post reklamowy.

Krok 3

Następnie wybieramy miejsce publikacji postu – własna tablica lub strona fan page.

Krok 4

Redagujemy treść postu dotyczącego produktu. Musimy pamiętać o specyfice społeczności internetowych. Nasze działania i kreowane przez nas treści muszą w jak największym stopniu angażować grupę docelowa i zachęcać do działania!

Krok 5

Przygotowany post publikujemy po zatwierdzeniu przyciskiem „wyślij”.

Krok 6

Gotowy post z linkiem partnerskim jest widoczny na wybranym profilu.

Wstęp do f-commerce?

Facebook ma ogromny – ale wciąż niewykorzystany - potencjał biznesowy. Portal może być bardzo skutecznym medium do promowania wybranych produktów – szczególnie wśród administratorów stron, które zgromadziły dużą liczbę aktywnych użytkowników.

Posty reklamowe na Facebooku wykorzystują również inny aspekt mediów społecznościowych. Użytkownicy tego typu serwisów wykazują skłonność do zamykania się w małych grupach. Wiele elementów takich jak wiek, sieć kontaktów, wspólne zainteresowania czy poglądy przyczyniają się do tworzenia niewielkich społeczności. To ważny sygnał dla e-marketerów. Mikrospołeczności umożliwiają bardziej precyzyjne targetowanie informacji i podnoszą skuteczność komunikatów reklamowych.

Źródło: Afiliant.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski