Zakochaj się, zainspiruj i odkryj morze możliwości - jak reklamują się polskie miasta i regiony

Kolumna Zygmunta, Kościół Mariacki, sopockie molo… niemal każde z polskich miast czy regionów, posiada jakiś charakterystyczny symbol, miejsce powszechnie rozpoznawane. Bardzo często są one wykorzystywane w kampaniach promocyjnych danego miasta. Obecnie niemal wszystkie z większych miast w Polsce prowadzą szeroko zakrojone kampanie, które coraz częściej mają na celu nie tylko ściągnięcie turystów, ale przede wszystkim zbudowanie rozpoznawalności i marki danego miasta.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Niewątpliwym trendem w strategiach promocyjnych jest tworzenie sloganu, który ma być jednoznacznie kojarzony z danym miastem lub miejscem. Czy jest to efektywny element strategii i naprawdę zostaje zapamiętany? Ilu osobom stolica rzeczywiście kojarzy się z hasłem „Zakochaj się w Warszawie”, Lublin z miastem inspiracji, Gdańsk z morzem możliwości, a Wrocław z miejscem spotkań? Hasło to właściwy element, ale oczywiście nie wystarczy. Miasta sięgają więc też po inne sposoby promocji inwestując w nią ogromne środki finansowe.

Jak wynika z danych resortu finansów, w 2013 roku polskie samorządy planowały wydać na działania promocyjne 642 mln zł. Większość dużych polskich miast w 2013 roku na promocję wydała od 2 do 6 milionów złotych. Znaczna część z tych kwot została wydana na organizację różnych imprez kulturalnych i sportowych. I słusznie, bardzo duża część osób szukając miejsca na choćby weekendowy wypad, zwraca uwag na to, czy w mieście odbywają się akurat jakiejś imprezy, festiwale.

Kolejnym sposobem promocji są oczywiście kampanie prowadzone w mediach, na przykład spoty reklamowe prezentujące walory turystyczne danych miast czy regionów. Coraz więcej środków przeznacza się także na reklamy w Internecie. Miasta wiedzą, że trzeba podążać za trendami. Większość z nich może też pochwalić się całkiem nieźle prowadzonymi profilami w mediach społecznościowych, na Facebooku czy Instagramie, gdzie dążą do interakcji z potencjalnymi turystami i mieszkańcami. Bardzo często możemy też zobaczyć bilbordy czy plakaty promujące dane miasto w innych miastach.

Warto obserwować w jakim kierunku będą rozwijać się strategie promocyjne największych polskich miast. Coraz częściej opierane są one na synergicznych działaniach miast i regionów, tak aby zaproponować jeszcze więcej atrakcji i przedstawić jeszcze więcej atutów. Kampanie te mają bez wątpienia różną efektywność, ale w temacie marketingu miejsca już dzieje się dużo, a wszystko dopiero się rozkręca - mówi  Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber