SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marquard Media Polska zmienia strukturę i przeprowadza restrukturyzację. Zwolnienia w wydawnictwie

Grupa Marquard Media Polska ogłosiła wdrożenie od 1 listopada br. nowego programu rozwoju wydawnictwa, który ma opierać się na "ofertach cyfrowych, marketingu kreatywnym i kompleksowych rozwiązaniach biznesowych". Wydawca zmienia strukturę organizacyjną i przeprowadza restrukturyzację.

Zsuzsanna OhidiZsuzsanna Ohidi

Od listopada Marquard Media Polska wdroży nową strategię wydawniczą dla produktów drukowanych skoncentrowanych wokół trzech grup tematycznych, nadzorowanych przez dyrektorów ds. treści: Mężczyźni i rozrywka ("Esquire", "Playboy" i "CKM") pod kierownictwem Macieja Gajewskiego, Kobiety i rozrywka ("Cosmopolitan", "Shape" i "Joy") pod kierownictwem Hanny Wolskiej oraz Luksus i moda damska ("Harper’s Bazar" i "Hot Moda"), którym pokieruje Joanna Góra.

Wydawnictwo informuje, że dyrektorzy ds. treści będą dysponować poszerzonym zakresem kompetencji redaktora naczelnego, a ich zadaniem będzie czuwanie nad spójnością marki i publikowanych treści oraz działania marketingowe B2C.

- Rok 2018 będzie rokiem poszukiwania nowych źródeł przychodu, zwiększania efektywności i poszerzania portfela w innowacyjny sposób oraz mądrego inwestowania w już istniejące i nowe obszary rozwoju. Ponadto, utworzyliśmy specjalny fundusz przeznaczony na szkolenia pracownicze i rozwój personelu. Wierzymy w moc zmian. Nasze fantastyczne nowe biura, bardziej zintegrowana struktura organizacyjna oraz budująca się w nas nowa energia wzmocnią naszą zwinność, reaktywność oraz zdolność do rozwoju i wdrażania innowacji - tłumaczy zmiany w spółce Zsuzsanna Óhidi, prezes Marquard Media Polska.

Restrukturyzacja portfela internetowego

Dodatkowo spółka powołuje Sylwię Rybicką na stanowisko dyrektora ds. treści internetowych, a jej bezpośrednią przełożoną będzie teraz Edyta Sidwa (dyrektor ds. digital). W nowej strukturze redakcje serwisów internetowych zostały podzielone na cztery działy tematyczne: "Moda, uroda i fitness", "Kobiety i rodzina", "Gwiazdy i plotki" oraz "Mężczyźni". Każda z sekcji będzie zarządzana przez oddelegowanego do tego celu kierownika działu internetowego, który będzie odpowiedzialny za strategię wydawniczą, monetyzację treści, opracowanie i doskonalenie produktu oraz spersonalizowaną reklamę w internecie.

- Portfel internetowy spółki Marquard Media Polska jest rozbudowany i różnorodny. Dzięki zmianom ponownie skoncentrujemy się na naszych najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych markach internetowych i będziemy w dalszym ciągu je rozwijać. Dział i organizacja jego pracy już od dawna wymagały restrukturyzacji. Teraz możemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i osiągnąć sukces, ponieważ nowe rozwiązania uczynią nasze działania w sieci bardziej zwinnymi, bardziej oddziałującymi na rynek oraz bardziej innowacyjnymi - tłumaczy Edyta Sidwa.

W ramach nowego programu wzmocniony zostanie również dział sprzedaży. Przejmie on obowiązki związane z marketingiem B2B, co ma pozwolić skoncentrować się "na kompleksowych rozwiązaniach sprzedażowych w zakresie obrotu międzyobiektowego dla reklamodawców".

- W ciągu ostatnich 6 miesięcy koncentrowaliśmy się na budowaniu i umacnianiu naszego zespołu reklamowego, aby mieć pewność, że w 2018 roku przedstawimy naszym partnerom reklamowym kreatywne, ciekawe i skuteczne rozwiązania komunikacyjne poprzez zwiększenie efektywności naszego okazałego portfela. Naszym celem jest nie tylko poznanie planów naszych partnerów i dostarczenie wymiernych rezultatów, ale również ich wsparcie we wspólnym budowaniu silniejszego i bardziej wyraźnego zaangażowania klientów - wyjaśnia Justyna Duszyńska, dyrektor ds. sprzedaży.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, zmiana struktury organizacyjnej oraz restrukturyzacja w Grupie wiążą się ze zwolnieniami, m.in. w zespołach redakcyjnych. Wg informacji Presserwisu pracę stracili: Karolina Weber (redaktor naczelna "Joy"), Magdalena Soszyńska (naczelna "Hot Moda"), Rafał Księżyk (naczelny "Playboya"), Piotr Skalski (redaktor naczelny "CKM") i Edyta Litwiniuk (naczelnam"Shape"). Wydawnictwo odmówiło komentarza w tej sprawie - natomiast w przesłanym nam oświadczeniu Litwiniuk napisała, że to nie rozwiązano z nią "umowy o pracę".

Nowa prezes, nowa struktura firmy

Zsuzsanna Óhidi jest prezesem MMP od lipca br. - decyzją centrali zastąpiła na tym stanowisku Iwonę Kossmann. To efekt konsolidacji przywództwa w regionie, Óhidi była dyrektor zarządzającą węgierskiego oddziału spółki. Grupa Marquard Media International AG powołała także Bijana Khezri na przewodniczącego komitetu wykonawczego, którego członkami pozostają Edyta Sidwa i Justyna Duszyńska.

Zsuzsanna Óhidi pracuje w Marquard Media na Węgrzech od 14 lat, gdzie zaczynała jako dyrektor sprzedaży, a następnie została dyrektorem reklamy. Przejęła kierowanie firmą w 2013 roku.

Marquard Media Polska jest spółką szwajcarskiego koncernu Marquard Media International. W portfolio internetowym ma m.in. portale: Kozaczek.pl, CKM.pl, Zeberka.pl, Hotmoda.pl czy Harpersbazaar.pl.

Dołącz do dyskusji: Marquard Media Polska zmienia strukturę i przeprowadza restrukturyzację. Zwolnienia w wydawnictwie

65 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
luki
Gajewski dajesz!
odpowiedź
User
Analityk1
To wydawnictwa zalicza w ostatniej dekadzie same porażki. Restrukturyzacja będzie kolejną. No, ale sobie Marquard uczciwie na nią zasłużył
odpowiedź
User
pavv
Znowu korporacyjna gdaka nic nie wnosząca do tematu!
odpowiedź