|
|
|
|
|
|
|
Wojna streamingowa zdominowała konferencję PIKE. "Telewizja liniowa nigdy nie umrze"
Rozpoczęła się konferencja PIKE. Dominuje temat wojny streamingowej, postępowania UOKiK wobec Polsatu i spółek Discovery, a także fuzji, która doprowadzi do kolejnej już zmiany właściciela TVN. Konferencja po raz drugi odbywa się online.
więcej
|
Producent ,,Blondynki" miał 426 tys. zł straty. Biznes Media Corporation skurczył się bez ,,Jaka to melodia?"
Firma Media Corporation, produkująca dla Telewizji Polskiej serial „Blondynka”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 55,2 proc. do 496,2 tys. zł, a jej strata netto pogłębiła się z 76,6 do 425,8 tys. zł. Po wybuchu epidemii uzyskała 206,7 tys. zł pomocy publicznej.
więcej
|
Dni prezesowania Jacka Kurskiego policzone? Wkrótce może wygasnąć mandat zarządu TVP
W 2020 roku upłynęły kadencje niektórych członków zarządów i rad nadzorczych spółek mediów publicznych. Ich mandat wygasa z dniem przyjęcia sprawozdania z działalności spółki za poprzedni rok, co może stać się na dniach. Natomiast koniec kadencji obejmuje także zarząd Telewizji Polskiej - Jacka Kurskiego i Mateusza Matyszkowicza.
więcej
|
339 tys. widzów nowego programu ,,Wielkie rodziny" w TVP1. Premiery w TVP Dokument śledziło 2 tys. osób
Nowy program „Wielkie rodziny” oglądało średnio 339 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania produkcji zajęła ostatnie miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Premiery cyklu w TVP Dokument śledziło 2 tys. osób.
więcej
|
Wystartowały zdjęcia do drugiego sezonu serialu ,,Kowalscy kontra Kowalscy"
Telewizja Polsat rozpoczęła zdjęcia do drugiego sezonu serialu „Kowalscy kontra Kowalscy”. Produkcja może trafić do jesiennej ramówki stacji.
więcej
|
Disney zamknie 100 kanałów na całym świecie
Disney zapowiedział, że do końca 2021 roku zamierza zamknąć 100 należących do niego kanałów dystrybuowanych w tradycyjnej telewizji. Decyzje będą podejmowane oddzielnie na poszczególnych rynkach. Z kolei treści dostępne w zamykanych kanałach mają zostać udostępnione w serwisie Disney+.
więcej
|
UPC Polska z dekoderem 4K i TVP 4K w nowych pakietach
UPC Polska oferuje klientom szybki internet i dekoder 4K w elastycznych pakietach, z usługami za 0 zł do dwóch miesięcy. W ofercie znalazła się także oferta dostępu do kanału TVP 4K, który publiczny nadawca uruchamia na czas Euro 2020.
więcej
|
Bez Urszuli Dudziak w jury ,,The Voice of Poland 12"
W jury dwunastej edycji „The Voice of Poland” nie pojawi się Urszula Dudziak, która była trenerem jedenastej edycji „The Voice of Poland”, a wcześniej w pierwszej odsłonie show „The Voice Senior”.
więcej
|
Polsat kontynuuje ,,Ninja Warrior Polska", wystartowały castingi do czwartego sezonu
Telewizja Polsat rozpoczęła castingi do czwartej edycji reality-show „Ninja Warrior Polska”. Nowe odcinki najprawdopodobniej będzie można obejrzeć w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wspólna promocja Playera i TVN24 Go
Platforma streamingowa Player zaoferowała pakiet bez reklam połączony z dostępem do TVN24 Go. Miesięczna opłata w przypadku takiej oferty to 17 zł.
więcej
|
Bezpieczeństwo z Apple osobiste i korporacyjne Spółka Jupiter-Integration, autoryzowany sprzedawca i serwis Apple, zajmująca się integracjami systemów, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Więcej na reklamy w telewizji i radiu. Euro-Net, Media Expert i Neonet z dużymi wzrostami (Top10)
Notowany od wielu miesięcy spadek wydatków reklamowych powoli wyhamowuje. Reklamodawcy w ciągu czterech miesięcy br. wydali w tradycyjnych mediach niespełna jeden procent mniej niż przed rokiem. Znacząco w tym okresie wzrosły nakłady reklamowe Euro-Net Warszawa, Terg (odpowiada za marketing sieci Media Expert) i Neonet Wrocław.
więcej
|
Patrizia Aryton z drugą odsłoną projektu ,,Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą"
Polska marka modowa Patrizia Aryton rusza z drugą odsłoną kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Ambicje oraz zaangażowanie w sprawy społeczne były kluczem przy wyborze nowych ambasadorek do projektu.
więcej
|
Ekstraklasa: PKO BP i Lotto sponsorami przez kolejne dwa sezony
PKO Bank Polski i Totalizator Sportowy podpisały na sezony 2021/22 i 2022/23 umowy sponsorskie z piłkarską Ekstraklasą. PKO BP jest sponsorem tytularnym rozgrywek od dwóch lat.
więcej
|
Branża estradowa krytykuje limit 250 osób dla koncertów plenerowych. Apeluje do rządu o dialog
Przedstawiciele branży estradowej skrytykowali w środę zapisy nowego rozporządzenia ws koncertów plenerowych - ich zdaniem limit 250 osób sprawi, że koncerty nie odbędą się. "Nie rozumiemy tej logiki i nie zgadzamy się na nią, prosimy rząd, żeby zaczął z nami rozmawiać" - apelowali.
więcej
|
Hub produkcyjny ZPR Media z nową identyfikacją wizualną
ZPR Media, firma działająca w ramach Grupy ZPR Media, zmienia identyfikację wizualną swojej marki. ZPR Media S.A ma nowy logotyp oraz stronę internetową.
więcej
|
Radio ZET ruszą z akcją #Razemzawszelepiej. Cichopek, Hakiel, Tadla i Michałowski ambasadorami
Radio ZET w czwartek, 27 maja rozpocznie kampanię #Razemzawszelepiej, której celem jest zwrócenie uwagi na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w czasie pandemii. Kampania potrwa do Dnia Dziecka.
więcej
|
Hyal-Drop Multi z telewizyjną kampanią "najlepsze, co widziałeś"
Ruszyła kampania telewizyjna nawilżających kropli do oczu Hyal-Drop Multi (Bausch Health Poland). Za jej koncept odpowiada agencja reklamowa Hand Made.
więcej
|
Aflofarm we współpracy z Jagą Hupało wprowadza nową markę kosmetyczną
Artishoq to nowa marka produktów do kompleksowej pielęgnacji włosów wprowadzona przez Aflofarm Farmacja Polska wspólnie z artystką fryzjerstwa Jagą Hupało.
więcej
|
Pyszne.pl rozdaje w konkursie bilety na EURO 2020
Do 20 czerwca użytkownicy platformy do zamawiania posiłków Pyszne.pl mogą wygrać bilety z limitowanej puli na mecze EURO 2020 i kibicować ulubionym drużynom na stadionach.
więcej
|
Znaczenie karmienia piersią noworodka w kampanii społecznej #kompetentni od narodzin
W Dzień Matki ruszyła kampania społeczna #kompetentni od narodzin. Jej celem jest upowszechnienie wiedzy o breast crawl - naturalnym odruchu samodostawienia się do piersi, który występuje u każdego zdrowego noworodka.
więcej
|
Układ Synergicu z wierzycielami zatwierdzony przez sąd
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy zatwierdził układ zawarty z wierzycielami przez firmę reklamy zewnętrznej Synergic. Postanowienie jest nieprawomocne.
więcej
|
Finlandia Vodka wprowadza nowość - Finlandia Botanical
Producent wódki Finlandia - Brown-Forman Polska - inicjuje kampanię promującą najnowszy produkt, Finlandię Botanical w dwóch smakach - Ogórek & Mięta oraz Dzika jagoda & Róża.
więcej
|
Dominic Dunne programmatic commercial lead w Clear Channel Europe
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Europe, wyznaczyła Dominica Dunne'a na stanowisko programmatic commercial lead. Będzie odpowiadał za komercyjny rozwój programmatic firmy w całej Europie.
więcej
|
K2 Precise wypromuje nowy e-sklep Tchibo4You.pl
Agencja K2 Precise (Grupa K2) wygrała przetarg na kampanię promującą nowy sklep internetowy Tchibo4You.pl. Agencja będzie odpowiedzialna za działania z obszaru analityki, search marketingu, afiliacji oraz social ads.
więcej
|
LEGO z kampanią "Uwolnij kreatywność" z okazji Dnia Dziecka (wideo)
Producent klocków, firma LEGO rozpoczęła najnowszą odsłonę wizerunkowej kampanii reklamowej „Uwolnij Kreatywność", która towarzyszy Dniu Dziecka. Za jej realizację odpowiadają Initiative i Reprise, obie firmy należące do grupy Mediabrands.
więcej
|
Zastosowanie identyfikatorów 1st Party w działaniach reklamowych przekłada się na znaczny wzrost eCPM wydawców. Potwierdzają to najnowsze wyniki wspólnych badań Adform i Magnite W środowiskach, które blokują tzw. ‘3rd Party cookies’ czyli Firefox i Safari, po zastosowaniu identyfikatorów 1st Party wartość wskaźnika eCPM wzrosła o ponad 30%. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Krytyka raportu SDP o warunkach pracy w Polska Press. ,,Może ci co wypełnili ankietę byli zwykłymi leniami"
Polska Press nie chce komentować raportu o warunkach pracy w wydawnictwie przed przejęciem przez Orlen. - Za raportem stoi Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, więc automatycznie zapala mi się czerwona lampka - komentuje Ewa Siedlecka z „Polityki”. Dariusz Ćwiklak z „Newsweeka” dodaje, że - jego zdaniem - w tej „ankiecie” nie chodzi o rzetelne zbadanie czegokolwiek. A pracujący 15 lat w Polska Press Tomasz Cylka pointuje: - Nigdy nie miałem nacisków, by pisać pod dyktando Niemiec.
więcej
|
Polska Agencja Prasowa ze stratą ponad 4,7 mln zł w 2020 roku
Polska Agencja Prasowa w ubiegłym roku zanotowała stratę rzędu 4,72 mln zł, a na ten rok planuje stratę wysokości 5,99 mln zł. Średnia miesięczna pensja brutto w agencji wynosi 7,23 tys. zł, a dziennikarzy - 7,28 tys. zł. Zarząd zarobił w sumie 792 tys. zł - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Sławomir Jastrzębowski pozwie Szymona Jadczaka za sugestie, że Salon24 będzie zamieszczać rządowe komunikaty
Właściciel Salonu24, Sławomir Jastrzębowski pozwie dziennikarza Wirtualnej Polski Szymona Jadczaka za wpis na Twitterze, sugerujący, że portal ten ma służyć jako miejsce publikacji „rządowych komunikatów za pieniądze państwowych firm”. Sprawa trafiła w środę do adwokata Jastrzębowskiego, który będzie domagał się m.in. przeprosin.
więcej
|
Zmalały przychody i zysk właściciela Gremi Media
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media (to wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 7,3 proc. do 21,82 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 5,62 do 3,16 mln zł.
więcej
|
Agora zaoferuje pracownikom zapomogę covidową, fundusz socjalny także dla współpracowników
NSZZ „Solidarność” porozumiała się z zarządem Agory w sprawie tegorocznego funduszu socjalnego obejmującego m.in. jednorazową zapomogą finansową dla osób dotkniętych skutkami epidemii. W tym roku podwyższono progi dochodowe dla osób chcących uzyskać zapomogę.
więcej
|
Onet wraca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. W kwietniu w czołówce Wirtualnemedia.pl
Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w kwietniu br. był Onet - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Drugie miejsce zajmuje lider z marca - stacja RMF MF. W czołówce najczęściej cytowanych mediów internetowych kolejny miesiąc są Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
HFPC z nowym projektem wsparcia dziennikarzy przed sądami i innymi instytucjami
Helsińska Fundacja Praw Człowieka w ramach nowego projektu będzie oferować dziennikarzom wsparcie prawne w sprawach, w których zagrożona jest ich swoboda wypowiedzi.
więcej
|
|
|
Ringier Axel Springer Polska zamyka NK.pl
Pod koniec lipca z internetu zniknie serwis z grami online NK.pl, przed ponad dekadą najpopularniejsza platforma społecznościowa w Polsce. Ringier Axel Springer Polska, który kupił witrynę w 2014 roku, woli skupić się na swoich innych platformach z grami: Game Planet i Onlygames.
więcej
|
Planszówka ze świata Wiedźmina z rosnącym finansowaniem. Prawie 13 mln złotych wpłat od fanów
Gra planszowa Wiedźmin: Stary świat oparta na prozie Andrzeja Sapkowskiego odniosła duży sukces w serwisach finansowania społecznościowego. Projekt szykowany przez firmę Go On Board w ciągu jednego dnia pozyskał na dwóch platformach crowdfundingowych kwotę zbliżoną do 13 mln złotych, co znacznie przekracza zamierzone przez producenta cele.
więcej
|
Instagram wprowadza ukrywanie licznika polubień. Opcja będzie też dostępna na Facebooku
Facebook poinformował Wirtualnemedia.pl, że w należącym do niego serwisie Instagram wprowadza globalnie opcję ukrywania liczby polubień. Korzystanie z funkcji będzie uzależnione od autorów treści, dodatkowe możliwości w tym zakresie otrzymają także osoby przeglądające zawartość serwisu. Według zapowiedzi podobne rozwiązanie niebawem pojawi się również na Facebooku.
więcej
|
Mem ,,Disaster Girl" sprzedany za prawie 500 tys. dolarów
Zoe Roth, znana jest ze zdjęcia, które w sieci rozeszło się viralowo jako mem „Disaster Girl”. Teraz sprzedała jego oryginał za prawie 500 tys. dolarów.
więcej
|
Amazon kupuje MGM Studios za 8,45 mld dolarów
Amazon oficjalnie ogłosił zakup MGM Studio za 8,45 mld dolarów. To druga największa w historii firmy akwizycja, po zakupie Whole Foods w 2017 roku za 13,7 mld dolarów.
więcej
|
Netflix przeniesie na mały ekran arcydzieło Tołstoja
Netflix zamówił swój pierwszy oryginalny film dramatyczny w języku rosyjskim, oparty na klasycznej powieści Lwa Tołstoja "Anna Karenina".
więcej
|
Wspólna promocja Playera i TVN24 Go
Platforma streamingowa Player zaoferowała pakiet bez reklam połączony z dostępem do TVN24 Go. Miesięczna opłata w przypadku takiej oferty to 17 zł.
więcej
|
"Downton Abbey", "Lupin", "Too hot to handle" w czerwcu na Netfliksie (lista premier miesiąca)
Czerwiec na Netfliksie to moc zarówno zupełnie nowych, jak i znanych już widzom seriali. Poznamy m.in. kolejną odsłonę przygód Assane'a w serialu "Lupin", do biblioteki trafi też mający miliony fanów na całym świecie "Downton Abbey". Nie zabraknie także ciekawych propozycji filmowych - "Gdy sen nie nadchodzi", "Ojcostwo", "Legion Samobójców", "Miss Agent" i "Jak zostać Bogiem na Florydzie".
więcej
|
Francuscy influencerzy dostali duże pieniądze za szerzenie fake newsów o szczepieniach
"Nie pisz, że to sponsorowany post. Przedstaw to jako swój pogląd". To jedna ze wskazówek wysłanych do najpopularniejszych blogerów i youtuberów we Francji, którzy mieli zniechęcać do szczepienia się Pfizerem. Influencerom oferowano za wpisy nawet 2 tys. euro.
więcej
|
Samochody Google Street View wracają na polskie drogi. Wiemy, w których miasta zrobią zdjęcia
Charakterystyczne auta uzbrojone w aparaty do robienia panoramicznych fotografii wjechały do Polski. Do października zrobią zdjęcia w 82 miastach w naszym kraju. Publikujemy ich listę.
więcej
|
Facebook i Twitter muszą przechowywać dane użytkowników w Rosji. Inaczej zapłacą karę
Decyzją Roskomnadzoru, rosyjskiego regulatora mediów i internetu, Facebook, Twitter oraz inne serwisy społecznościowe będą musiały do lipca przenieść dane swoich rosyjskich użytkowników do Rosji - podała w środę agencja Interfax. Za niezastosowanie się do tego polecenia grożą kary finansowe.
więcej
|
OLX zakazuje sprzedaży papierków po lodach Ekipy
Platforma ogłoszeniowa OLX umieściła opakowania po lodach Koral Ekipa na liście przedmiotów zakazanych - to znaczy, że nie można nimi handlować w serwisie.
więcej
|
Rafał Woś dołączył do redakcji Salonu24
Dziennikarz i publicysta ekonomiczny Rafał Woś dołączył do zespołu Salonu24. Do niedawna związany był z "Tygodnikiem Powszechnym". O nowym dziennikarzu w redakcji poinformował w środę właściciel platformy blogowej, Sławomir Jastrzębowski.
więcej
|
Pasibus ruszył z własnym kanałem na YouTube: Pasiwizją
Należąca do Agory sieć burgerowi Pasibus wystartowała z autorskim kanałem na platformie YouTube o nazwie Pasiwizja. To nowy sposób na budowanie relacji z konsumentami. Premiera pierwszego materiału wideo miała miejsce 24 maja br., za filmy odpowiada Prot - były kucharz sieci.
więcej
|
Nie żyje Krzysztof Lato, szef portalu 112 Katowice Służby Ratunkowe
Po ciężkiej chorobie zmarł Krzysztof Lato, założyciel i redaktor naczelny serwisu 112 Katowice Służby Ratunkowe, współpracownik TVP3 Katowice.
więcej
|
Gejowskie małżeństwo strollowało mieszkańców Łowicza, zebrało podpisy "nie dla serków homo"
Tworzący parę youtuberzy Jakub i Dawid przekonali 120 mieszkańców Łowicza do zakazu sprzedaży serków homogenizowanych. Prowokacja miała ośmieszyć ogłoszoną w mieście "strefę wolną od LGBT". - Zamierzamy odwiedzać kolejne strefy LGBT z podobnymi pomysłami i poprzez taką nieco absurdalną formę chcemy ludziom pokazać jak absurdalnym pomysłem są same strefy wolne od LGBT - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dawid Mycek, współtwórca kanału Jakub i Dawid .
więcej
|
Bezpieczeństwo z Apple osobiste i korporacyjne Spółka Jupiter-Integration, autoryzowany sprzedawca i serwis Apple, zajmująca się integracjami systemów, zaplanowała dla Państwa 2 ciekawe, ogólnodostępne wydarzenia – bezpłatne webinary: materiał partnerskiwięcej |
|
|
ESE Entertainment partnerem esportowym Kantar
ESE Entertainment zostało bezpośrednim partnerem esportowym firmy badawczej Kantar. Współpraca ta obejmować będzie tworzenie badań rynku oraz strategii w obszarze esportu i simracingu.
więcej
|
Nielsen wprowadza metadane Gracenote na polski rynek
Należący do firmy Nielsen Gracenote rozszerzył międzynarodowy zasięg metadanych audio i wideo o Polskę. - Wskazując widzom różne seriale oraz wydarzenia sportowe Gracenote umożliwia nadawcom przyciągnięcie jak największej widowni - mówi Raimond van Raamsdonk, dyrektor ds. produktów w Gracenote.
więcej
|
|
|