Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 25 Września 2023
 
 
 
Postępowanie UOKiK wobec Cyfrowego Polsatu. Chodzi o dekodery
 
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające wobec Cyfrowego Polsatu, właściciela platformy cyfrowej Polsat Box. Przedstawiciel UOKiK informuje Wirtualnemedia.pl, że przyczyną są zbyt wysokie kary za niezwrócenie dekoderów. Rynkowa wartość sprzętów ma być znacznie mniejsza. więcej
 
 
Kolejny nadawca może uruchomić w Polsce bezpłatne kanały. ,,Prowadzimy rozmowy"
 
Firma A+E Networks, znana z kanałów History, History 2 i Crime+Investigation Polsat, nie wyklucza wejścia na rynek FAST w Europie Środkowej. Tomasz Wysocki, Business Dev Manager, CEE - linear TV and VOD informuje Wirtualnemedia.pl, że trwają rozmowy z kilkoma partnerami w regionie. Zaznacza jednak, że darmowe kanały szybciej rozwijają się w USA i w Europie Zachodniej. więcej
 
 
"Skompromitowane TVP Info można zamknąć od ręki". Partia Donalda Tuska nie ma wątpliwości [NASZ CYKL: Jak politycy chcą zmienić media]
 
W naszym cyklu “Jak politycy chcą zmienić media” przedstawiliśmy już plany Konfederacji, Lewicy i Trzeciej Drogi. Teraz prezentujemy zamierzenia Platformy Obywatelskiej dotyczące m.in. dalszych losów mediów publicznych, abonamentu radiowo-telewizyjnego czy niesławnego artykułu 212.  więcej
 
 
Gazeta.pl walczy z adblockami. Wyświetla internautom komunikat
 
Portal Gazeta.pl (Agora) zaczął wyświetlać użytkownikom korzystającym z adblocków komunikat zachęcający do wyłączenia takich narzędzi. - Stosowanie rozwiązań mających na celu przekonanie użytkowników do dezaktywacji programów blokujących reklamy lub do wyświetlania reklam z programu Acceptable Ads, to jeden z wielu sposobów na efektywniejszą monetyzację naszych stron - mówi Paweł Dubiel, dyrektor ds. innowacji adtech i programmatic w Gazeta.pl. więcej
 
 
Value Media przejmuje od Sigma Bis obsługę Telewizji Polskiej
 
Dom mediowy Value Media (Group One) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów do kampanii reklamowych Telewizji Polskiej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Roczny kontrakt opiewa na kwotę blisko 60 mln zł.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Catch up TV alternatywą dla dekoderów z twardym dyskiem, ale wielu kanałów brakuje więcej
 
Lidl ogranicza drukowane gazetki reklamowe. W dużych miastach tylko dwie tygodniowo więcej
 
Rok Mateusza Matyszkowicza jako prezesa TVP. "Niewiele różni się od czasów Jacka Kurskiego" więcej
 
TVP bez meczów Ekstraklasy i Ligi Mistrzów. Matyszkowicz oszczędzi 100 mln zł więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Account Manager/ specjalist(k)a ds. sprzedaży reklam (junior/mid) Wiedza i Praktyka
Redaktor portalu demagog.org.pl Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Wozu Transmisyjnego Media Mine
Menedżer platformy OTT/VOD Media Mine
Dziennikarz/Dziennikarka dział zdrowie INFOR
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz/Dziennikarka dział rozrywka INFOR
Account Manager Clear Channel Poland
ACCOUNT MANAGER Wydawnictwo TE-JOT
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Partnership Manager / Business Development Manager Woblink.com
Dziennikarz / dziennikarka - prawo INFOR
Specjalista ds. marketingu reklamy INFOR
Specjalista ds. SEO INFOR
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Postępowanie UOKiK wobec Cyfrowego Polsatu. Chodzi o dekodery

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające wobec Cyfrowego Polsatu, właściciela platformy cyfrowej Polsat Box. Przedstawiciel UOKiK informuje Wirtualnemedia.pl, że przyczyną są zbyt wysokie kary za niezwrócenie dekoderów. Rynkowa wartość sprzętów ma być znacznie mniejsza. więcej

Kolejny nadawca może uruchomić w Polsce bezpłatne kanały. ,,Prowadzimy rozmowy"

Firma A+E Networks, znana z kanałów History, History 2 i Crime+Investigation Polsat, nie wyklucza wejścia na rynek FAST w Europie Środkowej. Tomasz Wysocki, Business Dev Manager, CEE - linear TV and VOD informuje Wirtualnemedia.pl, że trwają rozmowy z kilkoma partnerami w regionie. Zaznacza jednak, że darmowe kanały szybciej rozwijają się w USA i w Europie Zachodniej. więcej

"Skompromitowane TVP Info można zamknąć od ręki". Partia Donalda Tuska nie ma wątpliwości [NASZ CYKL: Jak politycy chcą zmienić media]

W naszym cyklu “Jak politycy chcą zmienić media” przedstawiliśmy już plany Konfederacji, Lewicy i Trzeciej Drogi. Teraz prezentujemy zamierzenia Platformy Obywatelskiej dotyczące m.in. dalszych losów mediów publicznych, abonamentu radiowo-telewizyjnego czy niesławnego artykułu 212.  więcej

Value Media przejmuje od Sigma Bis obsługę Telewizji Polskiej

Dom mediowy Value Media (Group One) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów do kampanii reklamowych Telewizji Polskiej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Roczny kontrakt opiewa na kwotę blisko 60 mln zł.  więcej

Członek KRRiT chce wszczęcia postępowania przeciwko ,,Wiadomościom" TVP za manipulacje i ukryte przekazy handlowe

Tadeusz Kowalski, opozycyjny członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji skierował skargę do przewodniczącego tej instytucji na wydania „Wiadomości” TVP1 z 15, 16 i 17 września. Zarzuca programowi  m.in. manipulacje, wprowadzenie w błąd widzów i ich straszenie, milczenie na temat afery wizowej, opieranie tezy materiału na spocie PiS i niedozwoloną autopromocję.  więcej

875 tys. widzów ,,Naszego nowego domu" z Elżbietą Romanowską w Polsacie

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym sezonie z nową gospodynią Elżbietą Romanowską śledzi średnio 875 tys. osób. W porównaniu do 19. edycji, pokazywanej jesienią ub.r. z udziałem Katarzyny Dowbor, widownia produkcji spadła o 250 tys. osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

970 tys. widzów ,,Kuchennych rewolucji". TVN wiceliderem

Jesienne odcinki „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler gromadzą 970 tys. widzów, o 180 tys. osób mniej niż rok temu. Reality-show daje TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

672 tys. widzów ,,Przyjaciółek 22" w Polsacie, Anita Sokołowska żegna się z serialem

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 672 tys. osób, o 157 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Amazon Prime Video z reklamami. Za dopłatą będzie można je wyłączyć

Amazon Prime Video dołącza do Netfliksa i Disney+. Firma poinformowała, że w 2024 roku w wybranych krajach subskrybentom serwisu streamingowego będą wyświetlane reklamy. Chyba, że zapłacą więcej za plan bez nich. Zmiany na razie nie obejmą Polski. więcej

Czego nie było w ,,Wiadomościach"? "Policyjnej interwencji względem posłanki Kingi Gajewskiej, afery wizowej w MSZ czy dwucyfrowej inflacji"

Policyjna interwencja względem posłanki Kingi Gajewskiej, tzw. „afera wizowa” w MSZ czy dwucyfrowa inflacja: takie tematy nie pojawiły się w „Wiadomościach” podczas drugiego tygodnia monitorowania ich, a pojawić się powinny – uważają członkowie Towarzystwa Dziennikarskiego. Organizacja przedstawiła mediom raport z drugiego tygodnia monitoringu flagowego programu informacyjnego TVP.  więcej

Startują castingi do ,,Mam talent! 15", emisja wiosną w TVN w nowej odsłonie (wideo)

Telewizja TVN w wiosennej ramówce 2024 roku pokaże 15. edycję „Mam talent!”, w której do jury dołączą Julia Wieniawa oraz Marcin Prokop, który dotąd współprowadził talent-show. Zastąpią w tych rolach Małgorzatę Foremniak i Jana Klimenta. Właśnie wystartowały poszukiwania uczestników do programu. więcej

Catch up TV alternatywą dla dekoderów z twardym dyskiem, ale wielu kanałów brakuje

Obecnie większość serwisów streamingowych z kanałami linearnymi, a także sieci kablowe i platformy cyfrowe oferują funkcję catch up TV. Dzięki niej można cofnąć poszczególne stacje nawet do tygodnia. Nie jest to możliwe w przypadku wszystkich kanałów, co dostawcy usług w rozmowie z Wirtualnemedia.pl najczęściej tłumaczą „względami licencyjnymi”. więcej

Maja Krzyżewska reprezentantką Polski podczas Eurowizji Junior 2023

Reprezentantką Polski podczas Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2023 będzie Maja Krzyżewska, która wygrała jesienną odsłonę programu „Szansa na sukces. Eurowizja Junior”. więcej

Maciej Stuhr o nowym programie TVN: ,,Przełomowy projekt w historii telewizji"

W listopadzie TVN pokaże pierwsze odcinki polskiej wersji formatu „The A talks”. - W programie będziemy mogli poznać znane osoby z innej strony, a także wejść w świat ludzi w spektrum autyzmu, który jest nam zupełnie obcy - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Stuhr, który będzie moderatorem w programie. więcej

Jak zagraniczne media oceniają ,,Zieloną granicę" Agnieszki Holland? Przegląd recenzji

Film „Zielona granica” Agnieszki Holland, zainspirowany sytuacją na polsko-białoruskiej granicy dziejącą się w ostatnich dwóch latach, zadebiutował wczoraj w polskich kinach, ale już wcześniej odbywały się pokazy na festiwalach filmowych. Jak zagraniczne media oceniają najnowszy obraz polskiej reżyserki? więcej

Warner Bros. Discovery rozbuduje studio filmowe i telewizyjne w Wielkiej Brytanii

Warner Bros Discovery (WBD) ujawniło plany rozbudowania studia produkcyjnego w Watford w Anglii, co zaowocuje utworzeniem 4000 nowych miejsc pracy w Wielkiej Brytanii. więcej

Florence Fayard została mianowana na stanowisko dyrektora generalnego Banijay Productions

Banijay France kontynuuje zmiany na stanowiskach kierowniczych. Jedną z nich jest awans Florence Fayard na stanowisko dyrektora generalnego Banijay Productions. więcej

"Kos" Pawła Maślony laureatem Złotych Lwów w Gdyni

"Kos" Pawła Maślony został laureatem Złotych Lwów podczas sobotniej gali zamknięcia 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. "Nagrodziliśmy film kompletny" - mówił przewodniczący jury Filip Bajon. Srebrnymi Lwami doceniono post-punkowy dramat psychologiczny "Imago" Olgi Chajdas. więcej

Dziennikarka TVN odznaczona przez prezydenta Ukrainy

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski przyznał ordery państwowe dziennikarce TVN Blance Zalewskiej i wolontariuszowi Damianowi Dudzie. Wiosną br. Zalewska otrzymała nagrodę International Women of Courage (IWOC) Award. więcej

Rząd będzie chronić naziemną telewizję cyfrową co najmniej do 2034 roku

Brytyjska szefowa resortu kultury Lucy Frazer wygłosiła przemówienie podczas  konferencji Royal Television Society w Cambridge. Zapowiedziała, że jej rząd będzie chronił naziemną telewizję cyfrową. Londyn nie zamierza jej zlikwidować przynajmniej do 2034 roku. więcej

Oto gwiazdy ,,Roztańczonej Polski" z miasta Dyneburg na Łotwie

W niedzielę, 17 września w w Dyneburgu w Łotwie odbędzie się kolejny koncert z serii „Roztańczona Polska - letnia trasa TVP”. Widowisko będzie transmitowane na żywo w TVP3. więcej

Pierwsze telewizory Smart TV z nowym standardem DVB-I wkrótce w sklepach

Vestel, turecki producent sprzętów elektronicznych zapowiedział, że wkrótce do sprzedaży we Włoszech trafią pierwsze telewizory, kompatybilne z nowym standardem DVB-I. Agreguje on w obrębie jednej listy kanały naziemne, kablowe, satelitarne, IPTV i oferowane w streamingu. więcej

Czwórka przenosi finał ,,Love Island. Wyspa miłości 8"

Telewizyjna Czwórka finał ósmego sezonu reality-show „Love Island. Wyspa miłości” nada wyjątkowo w sobotę, 14 października br. Początkowo ostatni odcinek miał być pokazany w niedzielę, 15 października, ale z powodu wyborów parlamentarnych emisja zostanie przełożona na poprzedzający dzień. więcej

Od 1 listopada Star Channel zamiast kanału Fox

The Walt Disney Company na kolejnych rynkach rezygnuje z marki Fox. Koncern poinformował, że od 1 listopada w Holandii i Flandrii kanał Fox będzie działał pod szyldem Star Channel. W Polsce tydzień później dojdzie do podobnego rebrandingu, ale na FX. więcej

Rok Mateusza Matyszkowicza jako prezesa TVP. "Niewiele różni się od czasów Jacka Kurskiego"

Ma swój styl rządzenia, ale nikt nie może rozgryźć go do końca poza gronem najbliższych współpracowników– tak mówią o Mateuszu Matyszkowiczu jego podwładni w TVP. Gdy rok temu obejmował stanowisko prezesa Telewizji Polskiej, powszechne było wątpienie, że coś w niej zmieni. - I rzeczywiście niewiele zmienił, przynajmniej jeśli chodzi o informację - mówi nam były prezes TVP, Robert Kwiatkowski. - Gdybym miał coś znaleźć, za co można by pochwalić Matyszkowicza, to historyczne seriale i coraz więcej kultury na antenach. Reszta jest bez zmian, kurs Kurskiego utrzymany - mówi nam z kolei inny były prezes nadawcy, Janusz Daszczyński.  więcej

TVP bez meczów Ekstraklasy i Ligi Mistrzów. Matyszkowicz oszczędzi 100 mln zł

Telewizja Polska nie kupiła już praw do wybranych meczów piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy i Ligi Mistrzów. To dla nadawcy oszczędność ok. 100 mln zł rocznie, ale i uszczuplenie oferty sportowej, mocno rozbudowanej za prezesury Jacka Kurskiego. - Każdy prezes ma swoje preferencje, jeden woli Teatr Telewizji, inny piłkę nożną. Do tego dochodzą stale zwiększające się koszty transmisji i praw. W takim przypadku nawet TVP musi oszczędzać - komentuje Adam Pawlukiewicz. więcej

Katarzyna Dowbor nie ogląda Elżbiety Romanowskiej w programie "Nasz nowy dom". "To trochę moje dziecko"

W przyszłym tygodniu zaczynają się zdjęcia do nowego programu Katarzyny Dowbor w Canal+ Domo, w którym dziennikarka będzie poddawała metamorfozie swój własny dom. Premiera audycji zapowiadana jest na przyszły rok. Jest już wymyślony tytuł programu, ale na razie pozostanie on tajemnicą. Dziennikarka przyznaje, że nie ogląda nowego sezonu “Nasz nowy dom” z prowadzącą Elżbietą Romanowską. - To trochę moje dziecko, byłam przy jego tworzeniu, więc po co sobie ból zadawać? - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl.  więcej

181 tys. widzów katolickiego programu ,,Zrujnowani odbudowani" w TVP2

Nowy katolicki program „Zrujnowani odbudowani” po trzech pierwszych odcinkach śledzi średnio 181 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Lego Masters 4" od 21 października w TVN, emisja w nowym paśmie

Od 21 października TVN emitować będzie czwartą edycję „Lego Masters”, która pokazywana będzie w nowym paśmie - w soboty o 17.25 - wynika z najnowszej ramówki stacji. Nowym jurorem w programie będzie Wojciech Łozowski, właśnie trwają nagrania do produkcji. więcej

Canal+ z prawami do ligi angielskiej do 2028 roku

Canal+ zachował we Francji i czterech innych krajach prawa do transmisji Premier League do 2028 roku. więcej

,,Fakty" przed wyborami dłuższe o kwadrans, tuż przed ciszą wyborczą - o 20 minut

Na tydzień przed wyborami TVN wydłuży czas trwania swojego flagowego programu informacyjnego: „Fakty” o 19:00 trwać będą o piętnaście minut dłużej, do godz. 19:55. Wydanie z 13 października wydłużono aż o 20 min. Ma to związek z zamieszczaniem w programie większej ilości materiałów kampanijnych. więcej

Endemol Shine Polska poszukuje uczestników do nowego show ,,Return Masters"

Firma Endemol Shine Polska w czwartek rozpoczęła poszukiwania uczestników do nowego projektu o roboczym tytule „Return Masters”. Jak wynika z naszych informacji program trafi do jednego z kanałów Polsatu. więcej

TVP pokaże kolejny koncert ,,Murem za polskim mundurem"

W piątek po południu TVP1 będzie transmitowała koncert pod hasłem ,,Murem za polskim mundurem”. Zorganizowano go na fali krytyki filmu „Zielona granica” Agnieszki Holland. więcej

Mlynkova nie zaśpiewa na koncercie TVP dla służb mundurowych. Wspiera Agnieszkę Holland

Piosenkarka Halina Mlynkova stwierdziła, że wbrew zapowiedzi Telewizji Polskiej nie wystąpi na piątkowym koncercie ,,Murem za polskim mundurem". - Dzisiejszy wieczór mam zamiar spędzić w kinie - zaznaczyła. więcej

Starcie w TVP Info. Kandydatka KO do prowadzącej: ,,pani rzecznik"

W porannym programie TVP Info Hanna Gill-Piątek z Koalicji Obywatelskiej przypomniała prowadzącej Monice Borkowskiej, że kilka lat temu była rzeczniczka prasową Kukiz '15. Ta groziła posłance pozwem. Odkąd politycy KO wrócili do TVP Info, gospodarze programów polemizują z większością ich wypowiedzi, inaczej niż w przypadku słów przedstawicieli władzy. więcej

Uwaga, ważne zmiany dla kierowców właśnie zaczynają obowiązywać. Jak pozbyć się punktów karnych? Sprawdź!

Po roku obowiązywania surowszych przepisów, wracają stare zasady. Znów będzie można redukować punkty karne dzięki zajęciom reedukacyjnym. Jest też druga zmiana: okres ważności punktów skróci się z dwóch lat do roku. Ale można w ogóle uniknąć takich kłopotów, po prostu jeżdżąc bezpiecznie, a dzięki pakietowi OC w LINK4, także z wieloma korzyściami. Odkryj, jak dobre ubezpieczenie dba o Twoją spokojną podróż i portfel! materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Grupa Eurozet bez szefa stacji muzycznych. Odchodzi Piotr Jaroszewski

Z Grupą Eurozet (Agora) żegna się Piotr Jaroszewski, dyrektor zarządzający stacji muzycznych. Jego obowiązki przejmą Krzysztof Janur i Adam Fijałkowski. więcej

 
32 proc. udziału RMF FM w Krakowie, RMF Classic awansował na podium

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w okresie od marca do sierpnia br. należała do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze TOK FM, RMF Classic i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Piotr Sworakowski w Radiu Pogoda

Piotr Sworakowski dołączy do zespołu Radia Pogoda (Grupa Eurozet). Od 25 września będzie gospodarzem programu „Radio Pogoda - Najpiękniejsze melodie” emitowanym między godz. 10 a 15 od poniedziałku do piątku oraz innych, okazjonalnych audycji stacji. więcej

 
Jakie obowiązki mają media publiczne w czasie kampanii wyborczej?

Na mediach publicznych finansowych ze środków z budżetu państwa ciąży odpowiedzialność za dostarczanie obiektywnych, rzetelnych i zrównoważonych informacji. W trakcie kampanii wyborczej media publiczne mają szereg obowiązków, takich jak zapewnienie równego dostępu do anteny dla wszystkich kandydatów, przedstawienie różnorodnych punktów widzenia czy unikanie stronniczości - przypomina w analizie Forum Idei dr Dominika Bychawska-Siniarska. więcej

 
RMF FM liderem o poranku w dni powszednie. Radio ZET z największym wzrostem

Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w drugim kwartale br. w dni powszednie w godzinach porannych (6.00.00-8.59.59) zajęło RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET, a najwięcej straciło RMF MAXX - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Jędrzej Kodymowski w Trójce o innych porach. ,,Scena Kodyma" przesunięta na rano

Audycja „Scena Kodyma” w radiowej Trójce, prowadzona przez muzyka Jędrzeja Kodymowskiego, na stałe została przesunięta z piątkowych popołudni na niedzielne poranki. Natomiast jego cykl „Apteka nocna” nie jest już emitowany dwa razy w tygodniu. więcej

 
Tegoroczna edycja ,,Lata z radiem" zwiększyła słuchalność

Tegoroczną edycję „Lata z radiem” w radiowej Jedynce średnio słuchało 774 tys. osób, o 83 tys. słuchaczy więcej niż przed rokiem. Stacja w tym paśmie miała 5,8 proc. udziału (wzrost o 0,5 pkt. proc.) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Value Media przejmuje od Sigma Bis obsługę Telewizji Polskiej

Dom mediowy Value Media (Group One) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów do kampanii reklamowych Telewizji Polskiej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Roczny kontrakt opiewa na kwotę blisko 60 mln zł.  więcej

Altavia Kamikaze za 22 mln zł kupuje agencji K2 Create i K2 Precise

Altavia Kamikaze przejęła od Fabrity Holding SA 100 proc. udziałów w agencjach K2 Create i K2 Precise. Na czele połączonych firm staną Joanna Dering i Michał Ryszkiewicz. więcej

Ströer Polska będzie realizować dla Warszawy kampanie w metrze

Firma reklamy zewnętrznej Ströer Polska będzie realizować dla władz Warszawy kampanie informacyjne na nośnikach reklamowych umieszczonych na peronach stołecznego metra - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Wartość kontraktu wynosi 3,2 mln zł netto.  więcej

Answear klientem agencji Saatchi&Saatchi

Agencja reklamowa Saatchi&Saatchi (należy do Publicis Groupe) wygrała przetarg na obsługę reklamową sklepu internetowego Answear.com. Będzie odpowiedzialna za opracowanie jego nowej platformy komunikacji.  więcej

Potrzebny wydawca magazynu dla pasażerów PKP Intercity

Spółka PKP Intercity rozpoczęła postępowanie, w ramach którego chce nawiązać współpracę z wydawcą magazynu pokładowego “W podróż z PKP Intercity” - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.  więcej

Spółka Wojewódzkiego i Palikota: koszty dwa razy wyższe od wpływów, zysk dzięki sprzedaży biznesu wódek

Zmagająca się z dużym zadłużeniem Manufaktura Piwa Wódki i Wina, której współwłaściciele są Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki, w ub.r. w ujęciu jednostkowym nieznacznie zwiększyła przychody, natomiast jej koszty operacyjne podskoczyły ponad dwukrotnie. Zysk osiągnęła dzięki sprzedaży biznesu wódczanego, dla którego szuka inwestora. Za to jej spółki zależne wygenerowały łącznie 30 mln zł strat. więcej

Nike uruchomił internetową sprzedaż używanych sneakersów

Firma Nike rozpoczęła sprzedaż używanych sneakersów przez internet. Używane buty sprzedawane są w ramach inicjatywy proekologicznej firmy. więcej

IPG Mediabrands łączy agencje Kinesso, Matterkind i Reprise

IPG Mediabrands, holding mediowy należący do Interpublic Group, tworzy agencję performance marketingu Kinesso. Została ona utworzona w wyniku połączenia agencji Kinesso, Matterkind i Reprise.  więcej

Lidl ogranicza drukowane gazetki reklamowe. W dużych miastach tylko dwie tygodniowo

Od początku ub.r. Lidl Polska zmniejszył nakłady swoich drukowanych gazetek reklamowych o kilkadziesiąt proc. W sklepach w dużych miastach nie dystrybuuje już gazetek z ofertą produktów przemysłowych. - W trosce o środowisko, promujemy gazetki elektroniczne - podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w firmie. więcej

Studio Filmów Rysunkowych wybrało agencję do strategii marketingowej

Firma John Weston Group wygrała przetarg Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej dotyczący opracowania strategii marketingowej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Pokonała w nim agencję GoldenSubmarine.  więcej

Szymon Mordasiewicz awansował w GfK Polonia

Szymon Mordasiewicz awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego w Consumer Panel Services w instytucie GfK Polonia. Pracuje tu od 2019 roku. więcej

Huawei z kampanią promującą premierowe smartwatche Watch GT 4 w Polsce, ambasadorką Jessica Mercedes

Polski oddział Huawei CBG (Consumer Business Group) ruszył z kampanią promującą nową odsłonę smartwatchy z rodziny Watch GT. Pierwszoplanową postacią działań z zakresu influencer marketingu w Polsce jest ambasadorka produktu, Jessica Mercedes Kirschner. Produkt promują także Mo Farah i i Pamela Reif.   więcej

mBank z nowym hasłem reklamowym. Stawia na ,,technologię do usług"

Rusza wizerunkowa kampania reklamowa mBanku pod hasłem „mBank. Technologia do usług”, przygotowana przez agencje Isobar, Carat i Flota Filmowa. Bank po dekadzie zmienia swoje pozycjonowanie marketingowe. więcej

Precyzyjne targetowanie DOOH w pakietach Digital Business Network od Braughman Group Media

W ostatnich miesiącach zaobserwowano wyraźny trend powrotu do biur po okresie pracy zdalnej. Aktualne badania pokazują, iż wiele firm powróciło do stacjonarnych form pracy. W odpowiedzi na ten trend Braughman Group Media właściciel ogólnopolskiej sieć nośników Digital Business Network znajdujących się w najbardziej ekskluzywnych biurowcach, w 6 największych aglomeracjach w Polsce,  zaprezentował dedykowany pakiet reklamowy z dotarciem do bardzo precyzyjnie określonej i prestiżowej grupy docelowej – biznes pro. więcej

Lidl wyprzedza Auchan w rankingu najtańszych sieci supermarketów

Najpopularniejsze artykuły codziennego użytku są o 12 proc. droższe niż przed rokiem – wynika z badania i raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Nowym liderem na liście najtańszych sklepów został Lidl, który wyprzedził Auchan i Biedronkę. Największy wzrost cen w skali roku zanotowały dodatki spożywcze (29 proc.), natomiast produkty tłuszczowe jako jedyne potaniały (10 proc.). więcej

Kina Gutek Film bez rządowego spotu przed ,,Zieloną granicą"

Według zapowiedzi wiceministra spraw wewnętrznych przed seansami filmu Agnieszki Holland „Zielona granica” kina studyjne mają emitować rządowy spot. - Nie godzę się na pokazywanie tego tendencyjnego spotu przed pokazami 'Zielonej granicy" w kinach przeze mnie zarządzanych - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Roman Gutek, założyciel Gutek Film.  więcej

Victoria Abramova odchodzi z Mars Polska

Prezes zarządu Mars Wrigley Polska Victoria Abramova została mianowana na dyrektor generalną firmy Francji. Tym samym żegna się z polskim oddziałem.  więcej

Sławomir Skowerski content & copy lead w GoldenSubmarine

Sławomir Skowerski poszerza zakres odpowiedzialności w agencji GoldenSubmarine, obejmując stanowisko content & copy lead. Do obowiązków szefa copywritingu warszawskiego biura dodano liderowanie nad projektami contentowymi dla klientów agencji. więcej

Kod rabatowy jako remedium na drogie zakupy w dobie inflacji

W czasach inflacji, kiedy ceny produktów i usług wzrastają, warto szukać sposobów na obniżenie kosztów zakupów. Jednym z efektywnych rozwiązań są kody rabatowe. To prosty, ale skuteczny sposób na zminimalizowanie wydatków bez konieczności rezygnacji z jakości czy ilości zakupionych artykułów. W tym artykule przyjrzymy się, jak korzystać z kodów rabatowych i dlaczego portale z kodami rabatowymi, takie jak na przykład Rabatio.com, stanowią cenny zasób dla oszczędnych konsumentów materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Polska Press usuwa artykuły o Edgarze K. od afery wizowej

Z serwisu „Echa Dnia” (Polska Press) zniknęły artykuły dotyczące bohatera afery wizowej Edgara K. - w tym także jego zdjęcie z jedną z polityczek PiS. więcej

Biskup przeprasza za orgię u księdza redagującego ,,Niedzielę". ,,Każde uogólnienie jest niesprawiedliwe"

Po orgii seksualnej w mieszkaniu służbowym księdza Tomasza Z. z Dąbrowy Górniczej, współpracującego z tygodnikiem „Niedziela”, głos zabrał biskup diecezji sosnowieckiej Grzegorz Kaszak. Przeprosił osoby zgorszone tą sytuacją, zaznaczając: „Przypinanie łaty wszystkim księżom z Dąbrowy Górniczej jest złe. Każde uogólnienie w tym względzie jest niesprawiedliwe”. więcej

Potrzebny wydawca magazynu dla pasażerów PKP Intercity

Spółka PKP Intercity rozpoczęła postępowanie, w ramach którego chce nawiązać współpracę z wydawcą magazynu pokładowego “W podróż z PKP Intercity” - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.  więcej

Zmarł Tadeusz Olszański - wybitny dziennikarz sportowy i tłumacz

Nie żyje Tadeusz Arpad Olszański - wybitny dziennikarz sportowy, zajmujący się m.in. tematyką igrzysk olimpijskich, oraz tłumacz specjalizujący w literaturze węgierskiej. Miał 94 lata. więcej

Akcje wydawcy ,,Rzeczpospolitej" zmienią właściciela. Transakcja między spółkami Hajdarowicza

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza spółka KCI planuje dokupić 17,82 proc. akcji Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” od innej spółki biznesmena - Gremi International zarejestrowanego w Luksemburgu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Gazeta.pl walczy z adblockami. Wyświetla internautom komunikat

Portal Gazeta.pl (Agora) zaczął wyświetlać użytkownikom korzystającym z adblocków komunikat zachęcający do wyłączenia takich narzędzi. - Stosowanie rozwiązań mających na celu przekonanie użytkowników do dezaktywacji programów blokujących reklamy lub do wyświetlania reklam z programu Acceptable Ads, to jeden z wielu sposobów na efektywniejszą monetyzację naszych stron - mówi Paweł Dubiel, dyrektor ds. innowacji adtech i programmatic w Gazeta.pl. więcej

Amazon Prime Video z reklamami. Za dopłatą będzie można je wyłączyć

Amazon Prime Video dołącza do Netfliksa i Disney+. Firma poinformowała, że w 2024 roku w wybranych krajach subskrybentom serwisu streamingowego będą wyświetlane reklamy. Chyba, że zapłacą więcej za plan bez nich. Zmiany na razie nie obejmą Polski. więcej

Catch up TV alternatywą dla dekoderów z twardym dyskiem, ale wielu kanałów brakuje

Obecnie większość serwisów streamingowych z kanałami linearnymi, a także sieci kablowe i platformy cyfrowe oferują funkcję catch up TV. Dzięki niej można cofnąć poszczególne stacje nawet do tygodnia. Nie jest to możliwe w przypadku wszystkich kanałów, co dostawcy usług w rozmowie z Wirtualnemedia.pl najczęściej tłumaczą „względami licencyjnymi”. więcej

4 mln Polaków na Robloksie. Twitch przed Coin Master (top10 platform gamingowych)

Wśród platform gamingowych liderem w polskim internecie jest Roblox, wyraźnie wyprzedzając Twitcha. Z gier mobilnych najpopularniejsze są Coin Master i Words of Wonders, a z witryn opisujących rynek gamingowy - Gry-online.pl. więcej

Onet rozpoczął współpracę z portalem Sestry.eu. ,,Perspektywa ukraińskich dziennikarek jest dla nas unikalna"

Działający od kilku tygodniu portal Sestry nawiązał dziennikarską współpracę z portalem Onet.pl polegającą na wymianie tekstów. - Perspektywa ukraińskich dziennikarek pracujących w Sestrach jest dla nas unikalna – wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu. więcej

Kiedy youtuber może sam wykluczyć z kanału reklamy polityczne? To nie takie proste

Kampania wyborcza w pełni trwa także w internecie. Na wielu kanałach YouTube można zobaczyć reklamy partii politycznych. Jeśli twórca ich sobie nie życzy, może je samodzielnie wyłączyć. Sprawa zaczyna się komplikować, kiedy kanał działa w sieci partnerskiej (MCN). więcej

Krzysztof Stanowski znów w ,,Poranku" Kanału Sportowego. ,,Omsknął mi się palec"

Krzysztof Stanowski zapowiedział, że w najbliższy poniedziałek znów będzie współprowadził poranny program w Kanale Sportowym. Zapewnił, że wzmianki o Kanale usunął z opisów swoich profili social mediowych omyłkowo. więcej

Kod rabatowy jako remedium na drogie zakupy w dobie inflacji

W czasach inflacji, kiedy ceny produktów i usług wzrastają, warto szukać sposobów na obniżenie kosztów zakupów. Jednym z efektywnych rozwiązań są kody rabatowe. To prosty, ale skuteczny sposób na zminimalizowanie wydatków bez konieczności rezygnacji z jakości czy ilości zakupionych artykułów. W tym artykule przyjrzymy się, jak korzystać z kodów rabatowych i dlaczego portale z kodami rabatowymi, takie jak na przykład Rabatio.com, stanowią cenny zasób dla oszczędnych konsumentów materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
57 proc. respondentów deklaruje zamiar walki w obronie Polski w razie ataku militarnego

57 proc. respondentów deklaruje zamiar walki w obronie Ojczyzny w razie ataku militarnego na Polskę, 33 proc. jest przeciwnego zdania - wynika z sondażu IBRiS przeprowadzonego na zlecenie Akademickiego Centrum Komunikacji Strategicznej Akademii Sztuki Wojennej. więcej

Sondaż wyborczy: PiS - 35,1 proc. głosów; KO - 26,1 proc.; Konfederacja - 9,9 proc.

Prawo i Sprawiedliwość zwiększa przewagę nad Koalicją Obywatelską, która stoi w miejscu. O losach rządu w nowym Sejmie decyduje Konfederacja - wynika z opublikowanego w piątek sondażu IBRiS dla Onetu. więcej

Naukowcy pokazali przepis na życie

Biolodzy przedstawili kilkaset chemicznych recept, które teoretycznie mogą doprowadzić do powstania życia. Opracowana lista niezbędnych składników pomoże w poszukiwaniach śladów życia lub warunków do jego powstania na dalekich planetach. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Kiedy youtuber może sam wykluczyć z kanału reklamy polityczne? To nie takie proste

Kampania wyborcza w pełni trwa także w internecie. Na wielu kanałach YouTube można zobaczyć reklamy partii politycznych. Jeśli twórca ich sobie nie życzy, może je samodzielnie wyłączyć. Sprawa zaczyna się komplikować, kiedy kanał działa w sieci partnerskiej (MCN). więcej

Kina Gutek Film bez rządowego spotu przed ,,Zieloną granicą"

Według zapowiedzi wiceministra spraw wewnętrznych przed seansami filmu Agnieszki Holland „Zielona granica” kina studyjne mają emitować rządowy spot. - Nie godzę się na pokazywanie tego tendencyjnego spotu przed pokazami 'Zielonej granicy" w kinach przeze mnie zarządzanych - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Roman Gutek, założyciel Gutek Film.  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Kolejny nadawca może uruchomić w Polsce bezpłatne kanały. ,,Prowadzimy rozmowy"
Catch up TV alternatywą dla dekoderów z twardym dyskiem, ale wielu kanałów brakuje
George RR Martin i John Grisham z pozwem przeciwko twórcy ChatGPT
Pierwsze telewizory Smart TV z nowym standardem DVB-I wkrótce w sklepach
Roboty same uczą się codziennych czynności
57 proc. respondentów deklaruje zamiar walki w obronie Polski w razie ataku militarnego
Naukowcy pokazali przepis na życie
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj