Koszty operacyjne Mediacapu zwiększyły się z 61,45 do 70,44 mln zł, do czego głównie przyczynił się wzrost wydatków na usługi obce (z 43,73 do 48,79 mln zł) i wynagrodzenia (z 11,87 do 14,27 mln zł).
W raporcie finansowym Mediacap zaznacza, że w ub.r. poniósł dodatkowe koszty inwestycji w nowe technologie, aktualizacji wartości aktywów w związku z inwestycjami (w marcu ub.r. holding poprzez swoją spółkę zależną The Digitals kupił za 2,78 mln zł plus ewentualne premie 51,11 proc. udziałów TalentMedia), transakcji i doradztwa związanego z przejęciami oraz zmiany siedziby. Firma podaje, że te nakłady wyniosły łącznie ponad 1,6 mln zł. Bez ich uwzględnienia zysk EBIDTA firmy wyniósł z ub.r. 7,85 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
W segmencie marketingowym (do którego należą agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia i Plastream) Mediacap osiągnął wzrost wpływów ze sprzedaży z 40,05 do 47,88 mln zł oraz spadek zysku netto z działalności operacyjnej z 1,61 do 1,19 mln zł, a w pionie danych (obejmującym głównie firmę IQS) miał 27,15 mln zł przychodów (wobec 27,22 rok wcześniej) i 2,17 mln zł zysku netto z działalności operacyjnej (w 2016 roku było to 3,2 mln zł).
Miesiąc temu Mediacap podał, że przychody jego platform technologicznych Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wyniosły w ub.r. 21,8 mln zł, po wzroście w skali roku o 47 proc.
Holding zwrócił też uwagę, że agencja Scholz&Friends straciła w ub.r. obsługę reklamową operatora kablowego Vectra, przejętą przez Isobar Poland Group.
- Głęboka transformacja, którą rozpoczęliśmy wiosną w ewidentny sposób obciążyła nasze tegoroczne wyniki. Równocześnie bardzo dobre wyniki nowych platform w połączeniu z wyraźnym odbiciem biznesów konsultingowych w drugiej połowie 2017 potwierdzają słuszność założeń Strategii 2020 oraz pozwalają oczekiwać szybszego wzrostu i wyższych rentowności w nadchodzącym roku. Te czynniki wewnętrzne w połączeniu z silną koniunkturą rynkową pozwalają nam patrzeć w przyszłość z dużym optymizmem - komentuje w raporcie finansowym zarząd Mediacapu.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mediacap-strategia-do-2020-roku-5-krotnie-zwiekszyc-wplywy-z-opinie-pl-talentmedia-i-plastream ##
- Dzięki przeprowadzce do nowej siedziby mamy nie tylko lepsze zaplecze techniczne pod kątem badań, ale też zoptymalizowaliśmy procesy w konsultingu reklamowym. Efekt jest widoczny w wynikach: zanotowaliśmy ponad 26% wzrostu przychodów tych biznesów w drugiej połowie roku wobec analogicznego okresu 2016 oraz wygraliśmy szereg bardzo istotnych przetargów na przełomie roku (m.in. Aldi, Euroloan, Stock). Wchodzimy w nowy rok z największym pipeline’em biznesu w historii, co przełoży się na dalsze wzrosty przychodów i zysków - dodaje Jacek Olechowski, prezes firmy.
W ub.r. w grupie Mediacap było zatrudnionych średnio 85 pracowników etatowych, wobec 75 rok wcześniej.
tw
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mediacap-wyniki-w-2017-roku-75-mln-zl-wplywow-i-3-36-mln-zl-zysku-netto-1-6-mln-zl-kosztow-inwestycji-i-przeprowadzki