SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Mediacap z 75 mln zł wpływów i 3,36 mln zł zysku netto. 1,6 mln zł kosztów inwestycji i przeprowadzki

W 2017 roku holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego m.in. firmy Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia, Plastream i IQS) zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 11,6 proc. do 75,04 mln zł i spadek zysku netto z 4,37 do 3,36 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes Mediacapu Article

Koszty operacyjne Mediacapu zwiększyły się z 61,45 do 70,44 mln zł, do czego głównie przyczynił się wzrost wydatków na usługi obce (z 43,73 do 48,79 mln zł) i wynagrodzenia (z 11,87 do 14,27 mln zł).

W raporcie finansowym Mediacap zaznacza, że w ub.r. poniósł dodatkowe koszty inwestycji w nowe technologie, aktualizacji wartości aktywów w związku z inwestycjami (w marcu ub.r. holding poprzez swoją spółkę zależną The Digitals kupił za 2,78 mln zł plus ewentualne premie 51,11 proc. udziałów TalentMedia), transakcji i doradztwa związanego z przejęciami oraz zmiany siedziby. Firma podaje, że te nakłady wyniosły łącznie ponad 1,6 mln zł. Bez ich uwzględnienia zysk EBIDTA firmy wyniósł z ub.r. 7,85 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

W segmencie marketingowym (do którego należą agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia i Plastream) Mediacap osiągnął wzrost wpływów ze sprzedaży z 40,05 do 47,88 mln zł oraz spadek zysku netto z działalności operacyjnej z 1,61 do 1,19 mln zł, a w pionie danych (obejmującym głównie firmę IQS) miał 27,15 mln zł przychodów (wobec 27,22 rok wcześniej) i 2,17 mln zł zysku netto z działalności operacyjnej (w 2016 roku było to 3,2 mln zł).

Miesiąc temu Mediacap podał, że przychody jego platform technologicznych Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wyniosły w ub.r. 21,8 mln zł, po wzroście w skali roku o 47 proc.

Holding zwrócił też uwagę, że agencja Scholz&Friends straciła w ub.r. obsługę reklamową operatora kablowego Vectra, przejętą przez Isobar Poland Group.


- Głęboka transformacja, którą rozpoczęliśmy wiosną w ewidentny sposób obciążyła nasze tegoroczne wyniki. Równocześnie bardzo dobre wyniki nowych platform w połączeniu z wyraźnym odbiciem biznesów konsultingowych w drugiej połowie 2017 potwierdzają słuszność założeń Strategii 2020 oraz pozwalają oczekiwać szybszego wzrostu i wyższych rentowności w nadchodzącym roku. Te czynniki wewnętrzne w połączeniu z silną koniunkturą rynkową pozwalają nam patrzeć w przyszłość z dużym optymizmem - komentuje w raporcie finansowym zarząd Mediacapu.

- Dzięki przeprowadzce do nowej siedziby mamy nie tylko lepsze zaplecze techniczne pod kątem badań, ale też zoptymalizowaliśmy  procesy w konsultingu reklamowym. Efekt jest widoczny w wynikach: zanotowaliśmy ponad 26% wzrostu przychodów tych biznesów w drugiej połowie roku wobec analogicznego okresu 2016 oraz wygraliśmy szereg bardzo istotnych przetargów na przełomie roku (m.in. Aldi, Euroloan, Stock). Wchodzimy w nowy rok z największym pipeline’em biznesu w historii, co przełoży się na dalsze wzrosty przychodów i zysków - dodaje Jacek Olechowski, prezes firmy.

W ub.r. w grupie Mediacap było zatrudnionych średnio 85 pracowników etatowych, wobec 75 rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacap z 75 mln zł wpływów i 3,36 mln zł zysku netto. 1,6 mln zł kosztów inwestycji i przeprowadzki

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
o
skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle i ciagly spadek wyceny na giełdzie dochodzący do 50 %?
3 0
odpowiedź
User
do: "o"
bo szukaja frajera ktory kupi wydmuszke
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing