Polo TV i Eska TV najchętniej oglądanymi kanałami muzycznymi. VIVA Polska straciła najwięcej

Najpopularniejszym kanałem muzycznym we wrześniu br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu ex aequo pochwalić się mogły dwie stacje Polsat Music HD i NUTA.TV, a najwięcej straciła VIVA Polska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział naziemnego kanału Polo TV we wrześniu 2017 roku wyniósł 0,68 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 10,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Drugie miejsce zajęła Eska TV, która w naziemnej telewizji cyfrowej w okresie od 28 września ub.r. do 16 maja br. zastąpiona była przez 8TV. Eska TV w tym czasie dostępna była w Internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne, jednak Grupa ZPR Media 16 maja br. przywróciła tę stację na MUX-1. Tym samym 8TV zniknęła z rynku, a w miejsce nadającej u płatnych operatorów Eski TV nadawca postanowił uruchomić nowy kanał Eska TV Extra.

Średni udział naziemnej Eski TV we wrześniu br. wyniósł 0,40 proc. Z kolei kablowo-satelitarna Eska TV Extra w zeszłym miesiącu zanotowała udział na poziomie 0,05 proc. Dla porównania naziemna Eska TV i 8TV we wrześniu 2016 roku miała średni udział na poziomie 0,44 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-ogladalnosci-stacji-dokumentalnych-wrzesien-2017 ##

Podium uzupełnia kanał 4FunTV, który awansował z miejsca czwartego. Jego średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym wyniósł 0,12 proc. (wynik tego kanału względem września ub.r. jednak zmalał o 7,69 proc.).

Oczko niżej znalazł się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która spadła z miejsca trzeciego. Jej średni udział w analizowanym okresie również wyniósł 0,12 proc. (spadek o 29,41 proc.).

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał Stars.TV, awansujący z szóstej lokaty. Jego średni udział wyniósł 0,08 proc. (wzrost o 33,33 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mogły dwie stacje, których wyniki się podwoiły do poziomu 0,02 proc. Pierwsza z nich to Polsat Music HD (która rozpoczęła nadawanie 26 maja 2017 roku w miejsce kończącego nadawanie Muzo.tv.), a druga - NUTA.TV.

Z kolei najbardziej spadł wyniki kanału VIVA Polska - o 55,56 proc. do 0,08 proc. udziału. Stacja ta spadła z 5. na 11. miejsce. 17 października br. kanał ten zastąpiony został przez MTV Music.

W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat we wrześniu br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 6,25 proc., wyniósł 1,05 proc.

Na drugiej lokacie uplasowała się naziemna Eska TV, której udział wyniósł 0,75 proc. (w dół o również 6,25 proc.).

Podium uzupełnia kanał 4FunTV (0,25 proc. udziału; - 3,85 proc.).

Największym wzrostem (o 50 proc.) również i tutaj pochwalić się mogły dwie stacje. Jednak były to takie anteny jak: Vox Music TV (do 0,09 proc. udziału) i VH 1 (do 0,03 proc. udziału).

Również i w tym ujęciu najbardziej straciła VIVA Polska - było to 55,56 proc. do 0,08 proc. udziału.

Michał Kurdupski