Pop-artowy Einstein reklamuje karty IQ w Deutsche Banku

Rusza właściwa odsłona kampanii Deutsche Bank Polska reklamującej nowe karty debetowe i kredytowe IQ. Głównym motywem akcji, przygotowanej przez firmy Directors, AdBirds i PHD, jest słynne zdjęcie Alberta Einsteina.

Kampania kart płatniczych IQ wystartowała z początkiem marca od etapu teaserowego prowadzonego pod hasłem „Dla tych, którzy wiedzą…”. Obejmował on billboardy, citylighty i mural w centrum Warszawy oraz reklamy internetowe kierujące na stronę dlatychktorzywiedza.pl.

W ruszającej w czwartek właściwej odsłonie slogan występuje w pełnej wersji: „Dla tych, którzy wiedzą, jak kupować z IQ”, a ponadto pojawia się słynne zdjęcie Alfreda Einsteina, które wykorzystano także na samych reklamowanych kartach (ich wygląd zaprojektowała agencja Directors).

- Najbardziej rozpoznawalne zdjęcie Einsteina z wystawionym językiem symbolizuje nie tylko inteligencję, ale też dystans do siebie i otaczającego świata. W naszej kampanii dodatkowo wzmocniliśmy ten właśnie aspekt poprzez wykorzystanie pop-artowej stylistyki - opisuje Łukasz Purzycki, dyrektor departamentu marketingu, eCommerce i CRM w Deutsche Banku. - Chcieliśmy, aby nasza kampania intrygowała, odróżniała się nie tylko od innych bankowych kampanii, ale także od naszych dotychczasowych kreacji. Nasz Einstein to trochę przymrużenie oka kierowane do rynku reklamowego, na którym bardzo często w kampaniach wykorzystywani są celebryci - dodaje.

Właściwa odsłona akcji będzie prowadzona w internecie (Onet.pl, WP.pl, Money.pl, Bankier.pl i inne serwisy specjalistyczno-branżowe), prasie („Viva!”, „Flesz”, „Wprost”, „Voyage”, „Hot Moda”, „Harper’s Bazaar”) oraz na outdoorze (nośniki w Warszawie: citylighty, backlighty, frontlight, reklamy w metrze, mural). Potrwa do końca marca.

Kreację kampanii przygotowała agencja Adbirds, reklamy internetowe - agencja HyperCrew, a planowaniem i zakupem mediów zajęły się domy mediowe PHD (outdoor) i Sales&More (internet).

tw