Klienci z Polski, Holandii, Niemiec, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch za największy plus uczestnictwa w programach lojalnościowych wskazują korzyści finansowe, a co piąty ankietowany oczekuje spersonalizowanych ofert.
90% uczestników programów lojalnościowych wciąż w sklepie sięga po tradycyjną, plastikową kartę lojalnościową. Jednak 39% woli, by komunikacja w ramach programu odbywała się przez internet. Tyle samo użytkowników korzysta bezpośrednio z terminali umieszczonych w punktach sprzedaży, a 18% sięga w tym celu po smartfony.
Telefony komórkowe są też stosunkowo rzadko stosowane do identyfikacji w sklepie - tylko 6% uczestników używa ich w tym celu. Tyle samo osób podaje swoje nazwisko i adres.
W obszarze zbierania punktów i korzystania z ofert lojalnościowych wśród uczestników programów również dominują tradycyjne metody. Tylko 1/3 ankietowanych chce otrzymywać kupony i kody rabatowe w formie cyfrowej, najchętniej na e-maila lub za pośrednictwem strony internetowej. Co piąty ankietowany sam drukuje swoje kupony i wykorzystuje je podczas robienia zakupów w sklepie stacjonarnym.
Prawie co trzeci uczestnik programu lojalnościowego preferuje możliwość otrzymywania kuponów za pośrednictwem poczty tradycyjnej. 15% korzysta w tym zakresie ze specjalnej aplikacji na smartfona. Kupony ukazujące się w tradycyjnej prasie, tj. w gazetach lub magazynach, nie odgrywają znaczącej roli, gdyż korzysta z nich tylko 2 % ankietowanych osób.
Badanie "Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” zostało przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS, w dniach 6-21 października 2016 r., metodą wywiadów online, na próbie 3029 internautów w wieku 18-65 lat, w 6 europejskich krajach: Polsce (N=504), Holandii (N=505), Niemczech (N=507), Szwajcarii (N=506), Wielkiej Brytanii (N=502) i Włoszech (N=505).
km
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/programy-lojalnosciowe-najwiekszym-plusem-korzysci-finansowe-od-kanalow-cyfrowych-wolimy-tradycyjny-plastik-infografika