Samsung rzuca rękawicę Apple i drwi z niedostatków iPhone’a

W nowym spocie Samsung reklamując flagowe smartfony Galaxy odnosi się wprost do swojego największego konkurenta – koncernu Apple. Koreański producent wskazuje na braki w iPhone’ach i nakłania fanów Apple do porzucenia tej marki na korzyść Samsunga.

Bohaterem trwającego minutę spotu jest młody entuzjasta iPhone’a, który w kolejnych latach cierpliwie czeka na nową odsłonę flagowca koncernu Apple.

W następnych scenach raz za razem okazuje się, że bohater reklamy odkrywa kolejne wady i niedociągnięcia iPhone’a, których nie mają telefony Samsunga wykorzystywane przez innych użytkowników.

Na koniec fan Apple wrzuca do szuflady swojego iPhone’a i zastępuje go nowym smartfonem Samsunga, zaś cały spot sugeruje że wszyscy inni użytkownicy telefonów Apple powinni zrobić to samo.

W jednej ze scen reklamy w oczy rzuca się fryzura mężczyzny czekającego w kolejce po nowego iPhone’a. Przypomina ona kształt ramki otaczającej ekran w nowym iPhonie i ma być bezpośrednim nawiązaniem do tego, że w najnowszych smartfonach Samsung zastosował ekran niemal całkowicie pozbawiony ramek.

Najnowszy spot od Samsunga to nie jedyny przykład kampanii, w której koreański producent odnosi się bezpośrednio do produktów swojego konkurenta. We wcześniejszych reklamach Samsung m.in. wyśmiewał słabe baterie w iPhone’ach i kpił z innych technicznych braków w smartfonach Apple’a.

Za kreację obecnej kampanii Samsunga odpowiada agencja Wieden + Kennedy Portland, produkcją zajął się Biscuit Filmworks.

ps