Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

- Obecnie tylko kilka procent naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes Vectry. Firma planuje w ciągu pół roku uruchomić nową usługę, która umożliwi korzystanie z oferty operatora na urządzeniach mobilnych.

Tomasz Żurański

- Aplikacje to głównie wsparcie marketingowe dla dostawców treści. Służą raczej odkrywaniu nowych treści niż monetyzacji - mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes zarządu Vectry. - Obecnie tylko kilka proc. naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - dodaje.

Żurański informuje, że Vectra pracuje nad rozbudowaną usługą pozwalającą oglądać treści dostarczane przez firmę na wielu urządzeniach, w tym urządzeniach mobilnych oraz poza gospodarstwem domowym, w którym znajduje się dekoder. W nowej usłudze ma być dostępny szeroki pakiet kanałów. Dzięki niej będzie można też wypożyczać i kupować filmy oraz inne materiały wideo na życzenie. Usługa ma być dostępna dla klientów operatora w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Na razie Żurański nie zdradza więcej szczegółów.

Klienci Vectry mogą obecnie korzystać m. in. z aplikacji HBO Go oraz Fox Play. Do końca czerwca br. dostęp do aplikacji Fox Play jest otwarty dla wszystkich klientów Vectry, później będzie on uzależniony od posiadania w pakiecie telewizji kanałów Fox.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/otwarte-okno-fox-i-konkurs-dla-abonentow-vectry ##

Zdaniem Żurańskiego kluczową kwestią w rozwoju aplikacji udostępniających treści telewizyjne jest łatwość obsługi i oferta dostępnych treści. Telewizje kablowe muszą też cały czas edukować swoich klientów, jakie możliwości oferuje im dostęp do treści przez internet stacjonarny i aplikacje mobilne. Według szefa Vectry cały rynek nie jest jeszcze dojrzały pod tym względem. Poziom świadomości odbiorców różni się zdecydowanie w zależności od wieku.

- Dynamika rozwoju tego segmentu naszego biznesu będzie też zależała od jakości usług jakie będziemy dostarczać - mówi Żurański. Dodaje, że problemem w rozwoju platform mobilnych jest dostęp do zagranicznych treści. - Właściciele praw często dają zaporowe ceny, zupełnie niedostosowane do warunków polskiego rynku - zauważa.

Według prezesa Vectry aplikacje i oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych to przyszłość telewizji, ale jeszcze przez długi okres czasu głównym urządzeniem służącym do odbioru treści wideo będzie telewizor. Potwierdzają to badania IRCenter, z których wynika, że 74 proc. Polaków ogląda materiały telewizyjne i inne treści wideo przede wszystkim na ekranach telewizorów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/74-proc-polakow-oglada-wideo-na-telewizorach-cda-pl-najpopularniejsza-marka-sieciowa ##

Na koniec ub.r. sieć kablowa Vectra miała 936,5 tys. abonentów, o 3,04 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie trzy główne usługi operatora - telewizja cyfrowa, internet i telefonia stacjonarna -  w 2015 roku zanotowały wzrost liczby klientów o 12-13 proc.

Paweł Luty