SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

- Obecnie tylko kilka procent naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes Vectry. Firma planuje w ciągu pół roku uruchomić nową usługę, która umożliwi korzystanie z oferty operatora na urządzeniach mobilnych.

Tomasz Żurański, prezes Vectry Tomasz Żurański, prezes Vectry

- Aplikacje to głównie wsparcie marketingowe dla dostawców treści. Służą raczej odkrywaniu nowych treści niż monetyzacji - mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes zarządu Vectry. - Obecnie tylko kilka proc. naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - dodaje.

Żurański informuje, że Vectra pracuje nad rozbudowaną usługą pozwalającą oglądać treści dostarczane przez firmę na wielu urządzeniach, w tym urządzeniach mobilnych oraz poza gospodarstwem domowym, w którym znajduje się dekoder. W nowej usłudze ma być dostępny szeroki pakiet kanałów. Dzięki niej będzie można też wypożyczać i kupować filmy oraz inne materiały wideo na życzenie. Usługa ma być dostępna dla klientów operatora w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Na razie Żurański nie zdradza więcej szczegółów.

Klienci Vectry mogą obecnie korzystać m. in. z aplikacji HBO Go oraz Fox Play. Do końca czerwca br. dostęp do aplikacji Fox Play jest otwarty dla wszystkich klientów Vectry, później będzie on uzależniony od posiadania w pakiecie telewizji kanałów Fox.

Zdaniem Żurańskiego kluczową kwestią w rozwoju aplikacji udostępniających treści telewizyjne jest łatwość obsługi i oferta dostępnych treści. Telewizje kablowe muszą też cały czas edukować swoich klientów, jakie możliwości oferuje im dostęp do treści przez internet stacjonarny i aplikacje mobilne. Według szefa Vectry cały rynek nie jest jeszcze dojrzały pod tym względem. Poziom świadomości odbiorców różni się zdecydowanie w zależności od wieku.

- Dynamika rozwoju tego segmentu naszego biznesu będzie też zależała od jakości usług jakie będziemy dostarczać - mówi Żurański. Dodaje, że problemem w rozwoju platform mobilnych jest dostęp do zagranicznych treści. - Właściciele praw często dają zaporowe ceny, zupełnie niedostosowane do warunków polskiego rynku - zauważa.

Według prezesa Vectry aplikacje i oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych to przyszłość telewizji, ale jeszcze przez długi okres czasu głównym urządzeniem służącym do odbioru treści wideo będzie telewizor. Potwierdzają to badania IRCenter, z których wynika, że 74 proc. Polaków ogląda materiały telewizyjne i inne treści wideo przede wszystkim na ekranach telewizorów.

Na koniec ub.r. sieć kablowa Vectra miała 936,5 tys. abonentów, o 3,04 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie trzy główne usługi operatora - telewizja cyfrowa, internet i telefonia stacjonarna -  w 2015 roku zanotowały wzrost liczby klientów o 12-13 proc.

Dołącz do dyskusji: Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vectra oszuści
Tomasz Żurański. Trzeba zapamietac to nazwisko. Bo szczytem chamstwa jest sposob obslugi klientow. Firma ma zasade - Podpisales umowe to mamy cie w du..ie. Chcesz jakiejś zmiany to płać wiecej. Nie dostaniesz nic nawet za zlotowke mniej. Chcesz sie wypisac to stoj caly dzien w kolejce w biurze.
Cokolwiek Vectra wprowadza to mysl podstawowa to jak zrobic w trąbe głupiego klienta ktory podpisal umowe. A im dawniej to zrobil tym gorzej dla niego.
Nienawidze Vectry.
0 0
odpowiedź
User
VECTRA
Główny problem Vectry - to wyzysk pracowników - 1 technik musi pracować za 3 - a to przekłada się na jakość usług to samo dotyczy biur.
0 0
odpowiedź
User
strategia spalonej ziemi
Dla Vectry klientem jesteś zanim naiwnie podpiszesz umowę, potem jesteś wrogiem. Wejdziesz do ich sieci to przepadłeś
0 0
odpowiedź