SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

- Obecnie tylko kilka procent naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes Vectry. Firma planuje w ciągu pół roku uruchomić nową usługę, która umożliwi korzystanie z oferty operatora na urządzeniach mobilnych.

Tomasz Żurański, prezes Vectry Article

- Aplikacje to głównie wsparcie marketingowe dla dostawców treści. Służą raczej odkrywaniu nowych treści niż monetyzacji - mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes zarządu Vectry. - Obecnie tylko kilka proc. naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - dodaje.

Żurański informuje, że Vectra pracuje nad rozbudowaną usługą pozwalającą oglądać treści dostarczane przez firmę na wielu urządzeniach, w tym urządzeniach mobilnych oraz poza gospodarstwem domowym, w którym znajduje się dekoder. W nowej usłudze ma być dostępny szeroki pakiet kanałów. Dzięki niej będzie można też wypożyczać i kupować filmy oraz inne materiały wideo na życzenie. Usługa ma być dostępna dla klientów operatora w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Na razie Żurański nie zdradza więcej szczegółów.

Klienci Vectry mogą obecnie korzystać m. in. z aplikacji HBO Go oraz Fox Play. Do końca czerwca br. dostęp do aplikacji Fox Play jest otwarty dla wszystkich klientów Vectry, później będzie on uzależniony od posiadania w pakiecie telewizji kanałów Fox.

Zdaniem Żurańskiego kluczową kwestią w rozwoju aplikacji udostępniających treści telewizyjne jest łatwość obsługi i oferta dostępnych treści. Telewizje kablowe muszą też cały czas edukować swoich klientów, jakie możliwości oferuje im dostęp do treści przez internet stacjonarny i aplikacje mobilne. Według szefa Vectry cały rynek nie jest jeszcze dojrzały pod tym względem. Poziom świadomości odbiorców różni się zdecydowanie w zależności od wieku.

- Dynamika rozwoju tego segmentu naszego biznesu będzie też zależała od jakości usług jakie będziemy dostarczać - mówi Żurański. Dodaje, że problemem w rozwoju platform mobilnych jest dostęp do zagranicznych treści. - Właściciele praw często dają zaporowe ceny, zupełnie niedostosowane do warunków polskiego rynku - zauważa.

Według prezesa Vectry aplikacje i oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych to przyszłość telewizji, ale jeszcze przez długi okres czasu głównym urządzeniem służącym do odbioru treści wideo będzie telewizor. Potwierdzają to badania IRCenter, z których wynika, że 74 proc. Polaków ogląda materiały telewizyjne i inne treści wideo przede wszystkim na ekranach telewizorów.

Na koniec ub.r. sieć kablowa Vectra miała 936,5 tys. abonentów, o 3,04 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie trzy główne usługi operatora - telewizja cyfrowa, internet i telefonia stacjonarna -  w 2015 roku zanotowały wzrost liczby klientów o 12-13 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
VECTRA
Główny problem Vectry - to wyzysk pracowników - 1 technik musi pracować za 3 - a to przekłada się na jakość usług to samo dotyczy biur.
8 0
odpowiedź
User
strategia spalonej ziemi
Dla Vectry klientem jesteś zanim naiwnie podpiszesz umowę, potem jesteś wrogiem. Wejdziesz do ich sieci to przepadłeś
10 1
odpowiedź
User
500 000 zł kary za oszustwa
Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci spółki nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z usług.
5 0
odpowiedź
User
go away
Boże, obsługa klienta w Vectrze to porażka. Telefon na infolinię to zawsze katorga. Po 25 minutach oczekiwania na konsultanta i tak nic nigdy nie mogę załatwić. Do tego pracownicy są tak skrajnie niekompetentni i niedorobieni, że to przechodzi wszelkie granice. Oferta Vectry może konkurencyjna, ale obsługa klienta leży!!! Nie polecam!
8 0
odpowiedź
User
hbgf
vectra to dno ! zaczęli dbać o klienta (5 telefonów !!!) po nieprzedłużeniu umowy... żenada
8 0
odpowiedź
User
MB
Najbardziej chamska firma z najbardziej buracką strategią marketingową na rynku. Codziennie zapychają ludziom skrzyni na listy swoją pseudoreklamową makulaturą. Brak jakiejkolwiek kontroli nad rejonami handlowców - zdarza się, że jednego tygodnia wyciągam ze skrzynki śmieci od 5-6 różnych przedstawicieli. Panie Tomaszu, gratuluję świetnej renomy!
6 0
odpowiedź
User
truj
Gdybym był właścicielem tego barłogu tobym całą wierchuszkę natychmiast na zbity pysk - ileż oni kasy marnują tracąc klientów
1 0
odpowiedź
User
z dala od nich....
Wzrost ilości abonentów w przypadku tej firmy to efekt permanentnego utrudniania przez Vectrę rozwiązania umowy abonenckiej przy jednoczesnym przejmowaniu całych małych sieci lokalnych operatorów. I stawianiu ludzi przed faktem dokonanym - albo płacicie nam, albo antena za okno...
A już "przyrost" ilości abonentów w zakresie telefonów to normalna ściema - dodają tę usługę, czy chcesz, czy nie na tzw start i potem nie dopuszczają do rezygnacji z "próbnej" usługi.
2 0
odpowiedź
User
Roman
dwa dni korenspodencji z fachowcami z vectry przez e-mail
zero mi pomogli to nie są fachowcy to są b........
0 0
odpowiedź
User
roman
ale macie pracowników.........................
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing