SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

- Obecnie tylko kilka procent naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes Vectry. Firma planuje w ciągu pół roku uruchomić nową usługę, która umożliwi korzystanie z oferty operatora na urządzeniach mobilnych.

Tomasz Żurański, prezes VectryArticle

- Aplikacje to głównie wsparcie marketingowe dla dostawców treści. Służą raczej odkrywaniu nowych treści niż monetyzacji - mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Żurański, prezes zarządu Vectry. - Obecnie tylko kilka proc. naszych klientów korzysta z aplikacji z treściami telewizyjnymi. Ta liczba jednak dynamicznie rośnie. Na razie to margines biznesu, ale to przyszłość rynku - dodaje.

Żurański informuje, że Vectra pracuje nad rozbudowaną usługą pozwalającą oglądać treści dostarczane przez firmę na wielu urządzeniach, w tym urządzeniach mobilnych oraz poza gospodarstwem domowym, w którym znajduje się dekoder. W nowej usłudze ma być dostępny szeroki pakiet kanałów. Dzięki niej będzie można też wypożyczać i kupować filmy oraz inne materiały wideo na życzenie. Usługa ma być dostępna dla klientów operatora w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Na razie Żurański nie zdradza więcej szczegółów.

Klienci Vectry mogą obecnie korzystać m. in. z aplikacji HBO Go oraz Fox Play. Do końca czerwca br. dostęp do aplikacji Fox Play jest otwarty dla wszystkich klientów Vectry, później będzie on uzależniony od posiadania w pakiecie telewizji kanałów Fox.

Zdaniem Żurańskiego kluczową kwestią w rozwoju aplikacji udostępniających treści telewizyjne jest łatwość obsługi i oferta dostępnych treści. Telewizje kablowe muszą też cały czas edukować swoich klientów, jakie możliwości oferuje im dostęp do treści przez internet stacjonarny i aplikacje mobilne. Według szefa Vectry cały rynek nie jest jeszcze dojrzały pod tym względem. Poziom świadomości odbiorców różni się zdecydowanie w zależności od wieku.

- Dynamika rozwoju tego segmentu naszego biznesu będzie też zależała od jakości usług jakie będziemy dostarczać - mówi Żurański. Dodaje, że problemem w rozwoju platform mobilnych jest dostęp do zagranicznych treści. - Właściciele praw często dają zaporowe ceny, zupełnie niedostosowane do warunków polskiego rynku - zauważa.

Według prezesa Vectry aplikacje i oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych to przyszłość telewizji, ale jeszcze przez długi okres czasu głównym urządzeniem służącym do odbioru treści wideo będzie telewizor. Potwierdzają to badania IRCenter, z których wynika, że 74 proc. Polaków ogląda materiały telewizyjne i inne treści wideo przede wszystkim na ekranach telewizorów.

Na koniec ub.r. sieć kablowa Vectra miała 936,5 tys. abonentów, o 3,04 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie trzy główne usługi operatora - telewizja cyfrowa, internet i telefonia stacjonarna -  w 2015 roku zanotowały wzrost liczby klientów o 12-13 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szef Vectry: aplikacje mobilne na razie są wsparciem marketingowym, ale to przyszłość telewizji, w tym roku nowa usługa

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
VECTRA
Główny problem Vectry - to wyzysk pracowników - 1 technik musi pracować za 3 - a to przekłada się na jakość usług to samo dotyczy biur.
odpowiedź
User
strategia spalonej ziemi
Dla Vectry klientem jesteś zanim naiwnie podpiszesz umowę, potem jesteś wrogiem. Wejdziesz do ich sieci to przepadłeś
odpowiedź
User
500 000 zł kary za oszustwa
Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci spółki nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z usług.
odpowiedź