Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie nowego tureckiego serialu „Elif”, w okresie od 8 maja do 13 października 2017 roku, wyniosła 948 tys. osób. Przełożyło się to na 17,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,97 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 5 października br. Obejrzało go 1,24 mln widzów.
TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje TVN, który w tym paśmie ma 8,35 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (8,26 proc.), a czwarta - TVP2 (2,18 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-1-mln-widzow-sultanki-kosem-2-tvp1-przegrywa-z-konkurencja ##
Zupełnie inaczej wygląda układ sił głównych stacji telewizyjnych w grupach wiekowych 16-49 i 16-59, w których liderem jest Polsat. Drugie miejsce zajmuje TVN, a dopiero trzecia jest Jedynka.
Serial „Elif” przedstawia historię 6-letniej dziewczynki Elif Simsek (w tej roli Isabella Damla Güvenilir), która zostaje rozdzielona z ciężko chorą matką Melek Simsek (Sellin Sezgin). Premiera serialu w Turcji odbyła się w 2014 roku. Produkcja w tym kraju emitowana jest do dziś.
Michał Kurdupski
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/turecka-telenowela-elif-hitem-tvp1-ale-nie-wsrod-widzow-w-grupie-16-49