Zgodnie z informacjami opublikowanym przez Leichtman Research w I kwartale br. liczba użytkowników Netflixa w USA przekroczyła 50,8 mln. Dla porównania rok wcześniej Netflix miał w Stanach Zjednoczonych ponad 46,9 mln odbiorców i wciąż ustępował pod tym względem dostawcom kablowym.
Teraz sytuacja się zmieniła. W I kwartale br. największe amerykańskie kablówki zanotowały łącznie nieco ponad 48,6 abonentów. To oznacza, że Netflix po raz pierwszy w historii uzyskał nad nimi przewagę.
Według analityków Leichtman Research historyczna przewaga Netflixa nad segmentem kablowym to raczej efekt dynamicznego przyrostu użytkowników amerykańskiego serwisu VoD niż spadku popularności kablówek. W ciągu ostatnich 5 lat Netflix przyciągnął do siebie ponad 27 mln subskrybentów, w tym samym czasie zaś liczba użytkowników największych operatorów kablowych zmalała o ok. 4 mln.
Platforma ma ponad 100 mln klientów na całym świecie, którzy mają dostęp do wszystkich jej własnych produkcji. Przychody Netfliksa w I kwartale br. wynosiły 2,64 mld dolarów, a zysk netto - 178 mln dolarów.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiecej-uzytkownikow-oglada-netflixa-niz-telewizje-kablowe