Duży wzrost słuchalności Radia ZET, Antyradia, Wawy i Polskiego Radia 24

W III kwartale 2017 na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce utrzymało się RMF FM. Największy wzrost słuchalności zanotowały Radio ZET, Antyradio, Radio Wawa i Polskiego Radia 24. Na przeciwnym biegunie znalazły się Jedynka i Trójka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lipca do września 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc. Wynik tej stacji względem analogicznego okresu rok wcześniej się nie zmienił - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu umocniło się Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po wzroście względem fali lipiec-wrzesień 2017 o 1 pkt. proc. Jednocześnie był to zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu.

Warto dodać, że przewaga RMF FM nad Radiem ZET zmniejszyła się z 11,6 pkt. proc. do 10,6 pkt. proc.

Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu.

Czwarte miejsce zajęła Eska - najwyżej będąca w rankingu sieć radiowa. Jej średni udział wynosząc 7,2 proc. się nie zmienił.

Piątą lokatę zajęła Trójka z wynikiem na poziomie 6,5 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,5 pkt. proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-hlebowicz-odwolany-wiktor-swietlik-nowym-szefem-trojki ##

Wysokie wzrosty, wynoszące 0,3 pkt. proc., zanotowały dwie stacje: Antyradio i Radio Wawa. Wynik pierwszej stacji zwiększył się do 1,7 proc., a drugiej - do 1,4 proc.

18. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w okresie od lipca do września 2016 roku miał 0,3 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była 19.).

Oczko wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września br. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w okresie od lipca do września br. wyniósł 0,8 proc., czyli tyle samo ile rok wcześniej miało samo ZET Gold.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Michał Kurdupski