RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Najgorsze w historii wyniki Jedynki - TOK FM słabsze od Radia Maryja

Od września do listopada br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Stacje Polskiego Radia zanotowały największe spadki, a ich wyniki obniżyły się do rekordowo niskich poziomów - raport Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2017 się nie zmienił).

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc.

Eska po raz drugi w historii badań radiowych wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł o 1,8 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 7,1 proc. - najniższego wyniku tej stacji w historii badania Radio Track.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6,3 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji od 2009 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1,4 pkt. proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-hlebowicz-odwolany-wiktor-swietlik-nowym-szefem-trojki ##

Wysoki wzrost, wynoszący 0,8 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,6 proc.

19. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w okresie od września do listopada 2016 roku miał 0,2 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była 22.).

Oczko wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września br. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w okresie od września do listopada br. wyniósł 0,5 proc., czyli 0,2 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Michał Kurdupski