SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Najgorsze w historii wyniki Jedynki - TOK FM słabsze od Radia Maryja

Od września do listopada br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Stacje Polskiego Radia zanotowały największe spadki, a ich wyniki obniżyły się do rekordowo niskich poziomów - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2017 się nie zmienił).

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc.

Eska po raz drugi w historii badań radiowych wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł o 1,8 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 7,1 proc. - najniższego wyniku tej stacji w historii badania Radio Track.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6,3 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji od 2009 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1,4 pkt. proc.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,8 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,6 proc.

19. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w okresie od września do listopada 2016 roku miał 0,2 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była 22.).

Oczko wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września br. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w okresie od września do listopada br. wyniósł 0,5 proc., czyli 0,2 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Najgorsze w historii wyniki Jedynki - TOK FM słabsze od Radia Maryja

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:(
Ojej, nikt nie chce słuchać pisowskich bredni :(
81 30
odpowiedź
User
Kuzyra
Cudowne wyniki tego potworka pt." EloMelo" Chilli też pod kreską, a szkoda. Menedżery z Żurawiej nadal nie mają pojęcia o tym co robią.
48 0
odpowiedź
User
lradio
A w ZETCE takie wielkie zmiany, nowa polityka wszystkiego i wynik sprzed roku? Dziwne!
39 0
odpowiedź
User
xy
Wyniki Jedynki można podsumować tak, jak osiągnięcia Agory: "Jaka piękna tragedia, ech!"
25 17
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Pisowskie radiowęzły konsekwentnie w dół :) Suweren nie łyka bajki o postprawdzie. A tak dobrze żarło :D Chyba jednak dla narodowych socjalistów największym policzkiem jest PRL24 - tyle pary poszło w gwizdek, a ekeft - jak u tych nieudaczników - taki sam. Może trzeba konkurencję jakąś karą administracyjną potraktować? Co o tym sądzi toruńska specjalistka od szklanej kuli?
62 26
odpowiedź
User
ArekKL
Bylem wieloletnim sluchaczem RMF. Dzis nie nawidze tego radia, no nie da sie tego sluchac. Caly czas tylko "wyslij sms z imieniem", dlugosc reklam jak w polsacie i tvn i ta muzyka do obrzydzenia.. (!)
Fakty maja najlepsze, ale reszta stoi w miejscu. Ech..
58 7
odpowiedź
User
animowany
Rmf i wielka kopulacja - wyslij sms. Nie mozna porownywac publicznego radia ( czyt. Pisowskiego radia) z komercyjnymi rozglosniami typu zet, eska bo to nie ma sensu. Ktos kto sluchal kiedys jedynki czy trojki, nie zrezygnowal dla eremefu. Rmf to playlista i zapowiadacze godziny. Pisowskie radio co najwyzej mozna porownac z Tok fm, moze tez z niektorymi regionalnymi rozglosniami. Czesc sluchaczy zapewne odeszla i nie ma czego sluchac. Radio24 to tez zaden sukces. Radio dla pisowskiegi elektoratu, tuba propagandowa. Nie ma sie czym chwalic. W 2006 radio BIS mialo grubo powyzej 2% zanim nie przyszedl sobala. Radio24 do klozetu. Mam nadzieje, ze predzej niz pozniej padnie ten propagandowy pisowski twor i zwolni fale dla czworki.
35 16
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Bylem wieloletnim sluchaczem RMF. Dzis nie nawidze tego radia, no nie da sie tego sluchac. Caly czas tylko "wyslij sms z imieniem", dlugosc reklam jak w polsacie i tvn i ta muzyka do obrzydzenia.. (!)
Fakty maja najlepsze, ale reszta stoi w miejscu. Ech..

Nawet "Faktów" nie mają najlepszych! Serwisy informacyjne w tym radiu są traktowane jako zło konieczne. Są czytane w przesadnym pośpiechu, na jednym wydechu, żeby jak najszybciej to odbębnić. Do tego są zakłócane tłem muzycznym (standard we wszystkich radiach komercyjnych). Zero powagi. Ja "dziękuję" za takie "Fakty".

Serwisy informacyjne w Polskim Radiu są o wiele lepsze merytorycznie i robione na poważnie, a nie na odwal się. Aż się chce słuchać i chłonąć wiedzę.

A co do słupków słuchalności, wiem, że powtórzę to po raz dwieście któryś, ale powtórzę: niskie słupki oglądalności nie muszą świadczyć o niższym poziomie merytorycznym i intelektualnym. Polskie Radio konsekwentnie w górę, jeśli chodzi o poziom programu. Elitarny i wymagający słuchacz chętnie chłonie prawdziwe informacje i inne niekomercyjne treści.

Jedynka faktycznie zanotowała najniższą słuchalność w historii badań, bo jeszcze nigdy nie miała 7,1%. Ale co z tego? Jest bardzo dobra! Konserwatywna, poprawnie "przewietrzona", propagująca właściwe wartości, adresowana do normalnych (niefanatycznych) katolików i normalnych patriotów.

Trójka jeszcze nie ma najniższego wyniku w historii. Pamiętam, jak na początku lat 2000. miewała nawet poniżej 5% (to było krótko przed dyrektorem Laskowskim). Trójka jeszcze mogłaby trochę stracić, stawiając na ciekawszą i bardziej urozmaiconą ofertę muzyczną (urozmaiconą m. in. o pieśni patriotyczne i religijne).
30 47
odpowiedź
User
wlad
Wyniki są reprezentatywne dla przekroju społeczeństwa. Większość to skąposzczety przylutowane do smartfonów, czyli pokolenie kciuka. Ich możliwości to odsłuchanie prostego, krótkiego przekazu bez konieczności myślenia, prosta rytmiczna muzyka i konkursy. Czyli tandeta w błyszczącym opakowaniu. Publiczne media są dla ludzi na zupełnie innym poziomie, nie ma co się oszukiwać - kilku procent.
36 12
odpowiedź
User
stanisław
Nie zgadzam się z Waszymi argumentami że RMF to radio dla ludzi po zawodówce ze wsi...Tak samo moge pwoiedziec że stacje Polskiego Radia to pisiory słuchają itd a nie chcę. Jestem kierownikiem dużej firmy po studiach i znam wiele osób które od lat wolą posłuchać RMF FM niż nudnego Polskiego Radia. Każdy słucha co lubi widocznie ponad 1/4 Polaków woli stacje z Kopca Kościuszki.
26 24
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing