Z Tokfm.pl znikają blogi. Agora: nie cieszą się już popularnością

Agora zdecydowała się zamknąć platformę blogową Blox Lite działającą m.in. w serwisie Tokfm.pl. - W dobie mediów społecznościowych, z których korzysta większość internautów, platformy blogowe w serwisach tematycznych nie cieszą się już popularnością - uzasadnia wydawca.

W ramach platformy Blox Lite swoje blogi mogli prowadzić użytkownicy niektórych serwisów Grupy Gazeta.pl, m.in. Tokfm.pl, Polskabiega.pl, Polskanarowery.pl i witryn regionalnych Sport.pl.

Platforma będzie działała tylko do 14 grudnia. Prowadzący blogi zostali już poinformowani o jej zamknięciu. Mogą zwrócić się do wydawcy o udostępnienie archiwum ich wpisów.

Dlaczego zdecydowano się zamknąć Blox Lite? - W dobie mediów społecznościowych, z których korzysta większość internautów, platformy blogowe w serwisach tematycznych nie cieszą się już popularnością, dlatego Gazeta.pl postanowiła zrezygnować z tej usługi - uzasadnia Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory, w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl.

Autorzy niektórych blogów na Tokfm.pl mocno skrytykowali tę decyzję wydawcy. - Tak oto znowu okaże się, że za restrukturyzację, dobrą zmianę w Agorze premie otrzyma garstka i okazało się już teraz, że najłatwiej jest winą za wyniki TOK FM, Agory i całego wokół okropnego świata obarczyć blogerów rozwiązując z nimi umowę poprzez wysłanie z automatu e-maila - czytamy na blogu „qieliharnia”. - 13 grudnia blogi jeszcze będą, a 14 grudnia już ich nie będzie, pogrążą się w niebycie. To wpisuje się w ogólnoeuropejską kampanię walki z hejtem i mową nienawiści polegającą na usuwaniu każdego ich przejawu z przestrzeni publicznej. Chodzi o to, że to, czego polityk nie zobaczy, to uzna za nieistniejące - kpił autor bloga „dywagacje”.

- Redakcja Tokfm.pl jest dodatkowo od kilku tygodni w kontakcie z najbardziej aktywnymi blogerami - zaznacza Agata Staniszewska. - Cały czas pracujemy nad tym, aby Tokfm.pl było ważnym portalem opinii w polskim internecie i przyciągało coraz więcej użytkowników - każdego dnia na Tokfm.pl publikowane są różnorodne opinie i komentarze dotyczące spraw publicznych, a pod artykułami trwa dyskusja w komentarzach - dodaje rzeczniczka Agory.

Według badania Gemius/PBI w październiku br. strony i aplikacje Grupy Gazeta.pl zanotowały 16,3 mln realnych użytkowników i 728,2 mln odsłon, a sam portal Gazeta.pl - 9,59 mln użytkowników i 290 mln odsłon.

tw