WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę B

B2B
(business-to-business)relacje pomiędzy firmami
B2C
(business-to-consumer)relacje pomiędzy firmą a konsumentem
Backcover
(ang. back 'plecy, grzbiet', cover 'okładka') ostatnia strona czasopisma, czwarta strona okładki. Cenione miejsce na reklamę.
Background Release
opracowanie prasowe - forma komunikatu prasowego, obszerniejsza od informacji bieżącej i przedstawiona w formie nie przeznaczone do druku. Zawiera kompleksową (...)
Badania AD HOC
badania marketingowe wykonywane w celu doraźnego, szybkiego poznania opinii i preferencji respondentów. Są projektowane pod kątem indywidualnych potrzeb i dostosowane (...)
Badania dnia następnego
(ang.day-after recall) metoda polegająca na przeprowadzeniu pomiaru (wywiadu) na temat wydarzeń z dnia poprzedniego, np. obejrzenia reklamy, dokonanych zakupów, słuchanych (...)
Badania medialne
badania, których celem jest ustalenie GRP dla poszczególnych mediów reklamowych (prasa, radio, telewizja) w znanym okresie; ustalenie zależności między grupą (...)
Badania rynku
ogół czynności zmierzających do poznania zjawisk i procesów oraz ich wzajemnych zależności i związków. W marketingu obejmują głównie badania popytu, (...)
Badania trackingowe
(ang. tracking analysis) są to powtarzane w czasie badania mierzące np.: dynamikę świadomości marki, produktu czy reklamy. Stanowią źródło wiedzy (...)
badanie FGI
(focus group interview)Zogniskowany Wywiad Grupowy; metoda badawcza wykorzystywana w badaniach jakościowych, polegająca na przeprowadzeniu moderowanej dyskusji z małą grupą (zwykle (...)
Badanie marketingowe
systematyczne projektowanie, gromadzenie, analizowanie i prezentowanie danych celem doskonalenia marketingowego procesu decyzyjnego.Inaczej: badania marketingowe to zespół czynności, zbierania i przetwarzania (...)
Bank informacji
zebrane informacje z danej dyscypliny nauki lub segmentu rynkowego. To rodzaj bazy danych czyli zorganizowany zbiór danych zawierający listy konsumentów (...)
Barter
bezgotówkowa wymiana towarów, usług
Base-line
wyrazowe, słowne dopełnienie logotypu marki.
Baza danych
zbiór informacji np. o klientach i firmach.
BBDO Warszawa
BBDO Warszawa. Sp. z o.o. tel. 0 22 532 95 00Warszawa, Burakowska 5/7pow.Warszawa, woj. mazowieckieinfobbdo.com.pl http://www.bbdo.com.pl/
Benchmarking
polega na porównywaniu praktyk i zasad stosowanych przez własną instytucję z liderami danego rynku (najlepszymi konkurentami); wynik analizy pozwala na (...)
Benefit
(ang. obietnica korzyść) zaleta, korzyść promowanego produktu wyszczególniona w przekazie reklamowym.
Beta
taśma wideo o wysokiej jakości obrazu i dźwięku, na której nagrywa się reklamówki przeznaczone do emisji w telewizji - (studio (...)
Biały wywiad
forma pracy wywiadowczej, polegająca na gromadzeniu informacji pochodzących z ogólnie dostępnych źródeł. Wykorzystywana jest zarówno w wywiadzie państwowym, jak i (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Praca.Wirtualnemedia.pl

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ