SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

10 proc. wideo w internecie oglądane na urządzeniach mobilnych

Z najnowszego raportu firmy Ooyala wynika, że w pierwszym kwartale tego roku już 10 procent wszystkich materiałów wideo w sieci było oglądane na tabletach i smartfonach.

10 proc. wideo w internecie oglądane na urządzeniach mobilnych

Według Ooyala, obecnie na urządzeniach mobilnych ogląda się ponad dwukrotnie więcej filmów niż jeszcze rok temu. W pierwszym kwartale 2012 roku było to zaledwie 4 procent wszystkich nagrań wideo w internecie. Co więcej, zmieniają się również nawyki konsumpcji treści na przenośnych gadżetach. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać dłuższe formy.

Długie filmy (czyli dłuższe niż 10 minut) odpowiadają za ponad połowę czasu, który użytkownicy tabletów i smartfonów spędzają na oglądaniu materiałów wideo w sieci. W przypadku Smart TV i konsol do gier jest to więcej  - 71 procent czasu, ale już komputery stacjonarne zostały wyraźnie prześcignięte przez sprzęty mobilne. Ich użytkownicy tylko 38 procent czasu poświęconego oglądaniu filmów przez internet spędzają przy nagraniach dłuższych niż 10 minut.

Ciągle jednak VOD przegrywa z oglądaniem programów nadawanych na żywo – nawet w internecie. Na Smart TV i komputerach w pierwszym kwartale tego roku oglądaliśmy w sieci kolejno po 45 i 40 minut materiałów na żywo. W przypadku tabletów i smartfonów było to zaledwie 16 i 8 minut, ale w każdej sytuacji to wielokrotnie więcej niż czas spędzony przy wideo na życzenie.

Ooyala przeanalizowała dane dotyczące zachowań prawie 200 milionów widzów ze 130 krajów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 10 proc. wideo w internecie oglądane na urządzeniach mobilnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl