SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2012 rekordowym rokiem dla telewizji

W ubiegłym roku ludzie spędzali przed telewizorami więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Średnio były to 3 godziny i 17 minut dziennie - wynika z raportu Eurodata TV Worldwide przygotowanego przez Mediamaterie.

2012 rekordowym rokiem dla telewizji

W porównaniu z rokiem 2011, w 2012 przeciętny człowiek każdego dnia oglądał telewizję o minutę dłużej. Największy, aż siedmiominutowy wzrost, zanotowała Europa i osiągnęła średnią 3 godzin i 55 minut dziennie. Co ciekawe, liderami jeśli chodzi o przyrost czasu spędzanego przed telewizorami są kraje najmocniej dotknięte przez kryzys. Grecy codziennie poświęcali na to pięć minut więcej niż rok wcześniej, czyli 4 godziny i 33 minuty, Hiszpanie dołożyli siedem minut każdego dnia (4 godziny i 6 minut), a Włosi dwie (4 godziny i 17 minut). Rekordzistami pozostają Rumuni. W 2012 roku przed telewizorem spędzali średnio 5 godzin i 30 minut dziennie.

Wielki wkład w oglądalność telewizji w ubiegłym roku miały wydarzenia sportowe. W 27 krajach na świecie Euro 2012 było najbardziej popularną imprezą w tej kategorii. Miliony osób oglądały także Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Ponadto, ogromną widownię przyciągnął również słynny skok ze spadochronem Feliksa Baumgartnera w ramach akcji Red Bull Stratos. Dużą popularnością cieszyły się też wydarzenia istotne lokalnie. Przejście akrobaty Nika Wallendy po linie nad wodospadem Niagara oglądały w Kanadzie 4 miliony osób. Wielką widownię zgromadził też materiały poświęcone wyborom prezydenckim w Rosji, Francji - dzięki nim wydarzenia polityczne pojawiały się w tych krajach w rankingach największej oglądalności dwukrotnie częściej niż rok wcześniej.

Duży wpływ na wzrost oglądalności ma błyskawiczny rozwój internetu oraz urządzeń mobilnych. W samej tylko Wielkiej Brytanii 81 procent posiadaczy tabletów korzystało z nich jako z drugiego ekranu podczas oglądania telewizji. W Brazylii i Chinach co trzecia osoba ogląda telewizję podczas surfowania po sieci.

Liderującym gatunkiem pozostają programy rozrywkowe, stanowiącej 41 procent globalnej czołówki, w porównaniu z 38 procentami zdobytymi przez produkcje fabularne. Największą popularnością cieszyły się konkurs Eurowizji, obecny w 23 rankingach oglądalności (18 rok wcześniej) oraz „The Voice” (w Polsce „The Voice of Poland”), odnotowany na 16 krajowych listach oglądalności, choć rok wcześniej był zaledwie na trzech.

Wśród seriali na globalnej arenie coraz większą rolę odgrywają europejskie tytuły. Wielka Brytania jest drugim największym eksporterem produkcji telewizyjnych na świecie - zaraz za Stanami Zjednoczonymi, a prawa do „Downtown Abbey” sprzedano do ponad 100 krajów. W Danii „Fobrydelsen”, skandynawski serial na podstawie którego w USA nakręcono „The Killing”, był drugim najpopularniejszym programem roku. W Polsce z kolei dużą oglądalnością cieszył się „Ojciec Mateusz” - adaptacja włoskiego „Don Matteo”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2012 rekordowym rokiem dla telewizji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wrrrrr
Jak to? Prezes TvP Braun mówił niedawno, że jest kryzys. A może to prezes ma kryzys... tożsamości partyjnej?
odpowiedź
User
hmm... myślałam że jednak ludzie oglądają coraz mniej tv
odpowiedź
User
glews
Stąd ta epidemia bezmózgowia, która stała się naszą narodową tragedią!!!!
odpowiedź