SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Axel Springer stawia na Europę Środkową

Największy w Europie koncern prasowy poinformował, że tegoroczne inwestycje mogą zmniejszyć zyski.

- Jeśli będziemy inwestować mało albo wcale, to zysk będzie jak w minionym roku trochę wyższy. Jeśli zainwestujemy dużo, będzie wyraźnie mniejszy - oświadczył prezes Mathias Döpfner na konferencji prasowej. Koncern potwierdził wyniki za 2005 rok: wzrost zysku netto o 56 proc., do 231 mln euro, zysku operacyjnego EBIT o 5 proc. Przyczyniły się do niego wszystkie działy. Rekordowo wypadł "Bild Zeitung", najbardziej poczytny dziennik w Niemczech; poprawiły się wyniki pism kolorowych.

Uprzywilejowanym rynkiem koncernu jest Europa Środkowo-Wschodnia. Springer wydaje w Polsce m.in. tygodnik "Newsweek Polska", miesięcznik "Forbes", największy dziennik "Fakt" oraz czasopisma kolorowe. Pracuje teraz nad projektem poważnego dziennika, nazywanym roboczo "polski Die Welt".

Springer, któremu nie udało się przejąć grupy TVProSiebenSat. 1, postawił sobie teraz za cel otwieranie kolejnych tytułów za granicą oraz wykorzystanie szans i możliwości inwestycyjnych - stwierdził Döpfner.

W tym roku mają pojawić się m.in. "AutoBild" w Danii, "ComputerBild" w Rosji, w dalszej perspektywie dzienniki dla dzieci i dla młodzieży - czytamy  w "Rzeczpospolitej".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Axel Springer stawia na Europę Środkową

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl