SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bank BGŻ zwiększy sieć do ponad 400 placówek, zainwestuje ok. 100 mln zł

Bank BGŻ chce zwiększyć swój udział w rynku do 5% wobec 3% obecnie w ciągu 4 lat, dzięki zwiększeniu przychodów i rozbudowie nakładem ok. 100 mln zł sieci oddziałów o 140 placówek w ciągu 2 lat.

Kolejnym krokiem będzie poprawa efektywności - wskaźnik C/I ma spaść poniżej 60% wobec 70,9% na koniec 2007 roku, poinformowali przedstawiciele banku.

W środę bank przedstawił strategię na lata 2008-2012. Jej główne założenia to organiczny wzrost przychodów, rozwój sieci placówek oraz poprawa wskaźników efektywności. Bank nie wyklucza przejęć, jeśli na rynku pojawi się okazja.

"Chcemy utrzymać się w pierwszej dziesiątce banków w Polsce, z udziałem rynkowym na poziomie 5%" - powiedział prezes Jacek Bartkiewicz podczas konferencji prasowej. "Jeśli nadarzy się okazja, aby coś przejąć, jesteśmy gotowi w tym uczestniczyć" - dodał.

Prezes powiedział że cel 5% udziału w rynku miał być zrealizowany przez bank w ramach wcześniejszej strategii, jednak BGŻ "przespał" dynamiczny wzrost sprzedaży produktów consumer finance przez swoich konkurentów.

Po stronie detalicznej BGŻ zamierza skoncentrować się teraz na rynku masowym - sprzedaży produktów wysokomarżowych - kredytów gotówkowych, kart kredytowych oraz produktów inwestycyjnych oraz strukturyzowanych.

"Chcemy pójść w stronę kredytów konsumenckich, bo jesteśmy pod tym względem daleko za konkurencją. W najbliższych latach 50% wzrostu przychodów chcemy generować z bankowości detalicznej" - powiedział Bartkiewicz. Na koniec 2007 roku przychody bankowości detalicznej stanowiły 36% przychodów ogółem banku, przy czym po stronie kredytów udział ten wynosił 26%, a depozytów 51%.

Drugim filarem wzrostu przychodów ma być efektywniejsza sprzedaż produktów mikroprzedsiębiorstwom oraz małym i średnim firmom. "W ciągu kilku lat chcemy skoncentrować się na bankowości transakcyjnej, leasingu i factoringu. Mamy też niezły portfel kredytowy, ale sprzedajemy za mało" - powiedział wiceprezes zarządu Hieronymus Nijsen.

BGŻ, który ma 40-proc. udział w obsłudze rolników chce umocnić swoją pozycję w tym segmencie i skoncentrować się na przetwórcach z sektorów o największym potencjale.

Celem strategicznym banku jest także dalszy wzrost efektywności.

Prezes podkreślił, że zwiększenie skali działalności pozwoli bankowi obniżyć wskaźnik koszty do dochodów (C/I) do poziomu poniżej 60% w perspektywie kilku lat. Najpierw bank chce jednak zwiększyć sieć placówek i wprowadzić w życie strategię cross-sellingu. Współczynnik wypłacalności ma utrzymywać się na poziomie powyżej 10%

Na koniec 2007 r. wskaźnik C/I wyniósł 70,9%, a w I kw. 2008 r. spadł do 65,7%. Współczynnik wypłacalności wyniósł 12% na koniec I kw. 2008 r.

Do 2010 roku sieć oddziałów ma wzrosnąć o ok. 50% do ok.400 placówek z 287 obecnie w miastach od 10 do 150 tys. mieszkańców. Inwestycje te pochłoną ok. 100 mln zł. "Nasze przyczółki to małe i średnie miasta i tu chcemy mocno się rozwijać" - zaznaczył Bartkiewicz.

Liczba klientów detalicznych BGŻ sięga obecnie ok. 1 miliona. Bank obsługuje 75 tys. małych i średnich klientów. Portfel kredytów i pożyczek ogółem sięgnął 14,4 mld zł, a depozytów 15,7 mld zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bank BGŻ zwiększy sieć do ponad 400 placówek, zainwestuje ok. 100 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl