SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BGŻ chce podwoić udział w rynku usług

Bank Gospodarki Żywnościowej (BGŻ) zamierza podwoić swój udział w rynku usług dla sektora małych i średnich do 16%, a w rynku mikroprzedsiębiorstw do 4% do końca 2008 roku.

Cel ten bank chce osiągnąć m.in. poprzez wprowadzenie do oferty nowych pakietów usług.

„Segment MSP jest dla nas strategiczny, dlatego zamierzamy podwoić nasz udział w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw do 16%. Do końca 2008 roku chcielibyśmy stać się jednym z liderów tego rynku. Chcemy też zawalczyć o segment mikrofirm, zwiększając udział z obecnych 2% do 4%” – powiedział wiceprezes BGŻ Waldemar Maj podczas środowej konferencji prasowej.

Dodał, że akcjonariusz banku, holenderski Rabobank posiada 30% udziału w swoim rodzimym rynku MSP i po osiągnięciu przez BGŻ zapowiadanego udziału w rynku, postawi przed bankiem kolejne cele.

Od początku tego roku do końca czerwca bank pozyskał 1.303 nowych klientów z firm o rocznych przychodach od 3 do 40 mln zł, w tym 197 z sektora MSP, 596 mikroprzedsiębiorstw oraz 510 rolników. Na koniec czerwca liczba małych i średnich firm obsługiwanych przez bank wyniosła 91 tys., zaś mikroprzedsiębiorstw 1.832 tys.

Bank liczy na wzrost liczby klientów dzięki wprowadzeniu w sierpniu czterech nowych pakietów usług, skierowanych do firm o rocznych obrotach od 3 mln zł do 40 mln zł oraz dla rolników o maksymalnych rocznych przychodach wysokości 40 mln zł.

„Sektor MSP jest coraz bardziej dochodowy, dlatego podobnie jak inne banki przebudowaliśmy ofertę dla tej grupy klientów. Rozbudowujemy też sieć naszych oddziałów do obsługi powiatów. Plan zakłada utworzenie 50 takich placówek” – powiedział Maj.

BGŻ zwiększa także udział w rynku faktoringu. Na koniec czerwca jego udział wyniósł 2%, plasując bank w pierwszej dziesiątce. W pierwszym półroczu bank pozyskał 60 nowych klientów i zdyskontował faktury o wartości 145 mln zł.

Zysk netto BGŻ w I poł. 2006 r. wyniósł 75,2 mln zł wobec 114,4 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BGŻ chce podwoić udział w rynku usług

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl