SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cannes: Zaprezentowano najpopularniejsze programy rozrywkowe

Podczas MipTV w Cannes zaprezentowano 25 nowych formatów, które wkrótce mają szansę zawojować telewizje całego świata.

Programy podzielono na kilka kategorii: reality show, star show, game show oraz filmy na telefony komórkowe. Wśród producentów dominowały firmy ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, ale znalazły się również produkcje m.in. z Hiszpanii, Portugalii, Francji, Holandii, Szwecji i Japonii.

Wśród formatów przedstawionych przez Virginię Mouseler z firmy doradczej The Wit znalazły się typowe naśladownictwa "Big Brothera" i "Idola": "Unan1mous" (uczestnicy przebywają w bunkrze, wygrywa ten, który jednomyślnie wskaże zwycięzcę), "Survival of the richest" (bohaterowie programu pracują i przebywają razem, wygrywa najwytrwalszy), "The Millionaires" (dwie drużyny składające się z 10 kobiet i 10 mężczyzn konkurują ze sobą przebywając w luksusowym domu), "Just the two of us" (osiem par damsko-męskich śpiewa w duetach ocenianych przez jury), "Grib Mikrofonen" (uczestnicy śpiewają piosenki karaoke w słuchawkach nie słysząc jak bardzo fałszują, są oceniani przez przypadkowe osoby w studiu).

Wciąż dużą popularnością cieszą się teleturnieje oraz quizy: "Memo Quiz" (testowanie różnych rodzajów pamięci), "Mercante in fiera" (gry w karty), "C'mon jeu" (gra bez zasad) oraz celebrity shows w którym gwiazdy wykonują zupełnie inne czynności niż na co dzień, „Celebrity ludo” (gwiazdy jako olbrzymie pionki w grach planszowych), "Circo des celebridades" (gwiazdy jako cyrkowcy).

W zaprezentowanym zestawie znalazły się również bardziej oryginalne i interesujące formaty.

"Novos aventureiros" - starsze osoby wykonują rzeczy, na które normalnie nie zdecydowałyby się - wspinają się po skałkach, jeżdżą na gokartach, skaczą na bungee, grają w paintball.

"The ferrocious Mr. Fix it" - niekonwencjonalny konsultant pomaga rozwiązywać problemy w zakładach pracy wykorzystując szokujące techniki i ukryte kamery.

"Les voisins vont-ils se mettre d'acord" - specjalista pomaga rozwiązywać problemy skłóconym sąsiadom.

"How to divorce without screwing up your chlidren" - konsultantka pomaga dzieciom przetrwać rozwód rodziców.

"Who wants to marry my son" - matki próbują ożenić swoich synów z wybranymi w castingu kandydatkami.

"The Bubble" - uczestnikom prezentowane są różnego typu informacje, które wydarzyły się w czasie, kiedy byli odizolowani od świata; mają za zadanie odgadnąć, które z wiadomości są prawdziwe, a które fałszywe.

"Spying on myself" - bohater programu konfrontowany jest ze znajomymi i sąsiadami odmienionymi nie do rozpoznania przez stylistów i psychologów, rozmowa prowadzona jest w taki sposób, aby uczestnik wygadał się, co naprawdę myśli o osobie na temat której toczy się rozmowa.

"Black - White" - biała i czarna rodzina zamienia się miejscami oraz kolorem skóry poprzez odpowiednią charakteryzację.

"The tribes are coming" - biała rodzina przebywa przez określony czas w Afryce, nastepnie czarna rodzina z afrykańskiego plemienia stara się dostosować do życia wśród białych w europejskim mieście.

Ponadto zaprezentowano zestaw formatów przeznaczonych na telefony komórkowe: "Le no journal" (informacje telewizyjne w wersji satyrycznej), "Creative comforts" (animowane filmiki w których zwierzęta w zabawny sposób opowiadają o swoich oponentach, np. mysz o maltretującym ją kocie), "Head and body" (znane z MTV opowieści o przygodach głowy oddzielonej od ciała), "Gonna be" (animacje w których trzy osoby i ich psy starają się wygrać konkurs na najlepszy film).

Wiele z zaprezentowanych formatów wzbudziło żywe reakcje uczestników targów. Z pewnością wkrótce znajdą się w ramówkach stacji telewizyjnych na całym świecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cannes: Zaprezentowano najpopularniejsze programy rozrywkowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl