SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ciężkie czasy dla Agory

Wydawca 'Gazety Wyborczej' poszukuje następcy Wandy Rapaczynskiej.

Przed nowym prezesem spółki wydającej m.in. „G­zetę Wyborczą" będzie stało nie lada zadanie: musi wyciągnąć spółkę z naj­większego dołka w historii - czytamy w artykule który pojawił się  w "Dzienniku".

Analitycy giełdowi są zdania, że nadszedł najtrudniejszy okres dla spółki kierowanej przez Wandę Rapaczyńską. Dodają, że jeśli chce ona wyjść z dołka, musi pokazać inwestorom, że potrafi obro­nić pozycję swojego okrętu flagowego, czyli „Gazety Wy­borczej". Alternatywą jest też sukces wydawniczy z nowym projektem lub przejęcie atrakcyjnej spółki z branży mediowo-reklamowej. Ale akurat nowe projek­ty i zyskowne inwestycje nie są ostatnio najsilniejszą stroną Agory m.in. wycofanie "Nowego Dnia" czy miesięcznika motoryzacyjnego „Magazyn Wysokie Obroty".

Na rynku pojawia­ją się strzępy informacji do­tyczące nowych projektów np. magazynu shoppingowego z ofertami rynkowymi produktów dla dzieci lub telewizji internetowej. To wszystko nie napawa optymizmem inwestorów. Skąd obawy? Niemal 79 proc przychodów spółki po­chodzi z segmentu dzienni­ków, czyli z „Gazety Wybor­czej" i wpływów reklamo­wych bezpłatnego „Metra". Pozostałe czasopisma gene­rują zaledwie 7 proc. przy­chodów.

Analitycy dodają także, że spółce brakuje długofalowej strategii działania, czyli przedstawienia planów na kilka lat Obecnie spółka sku­pia się na obronie pozycji „Gazety Wyborczej" i powstrzymaniu spadku jej sprzedaży po pojawieniu się „Dziennika" oraz obronie po­zycji lidera pod względem przychodów reklamowych wśród dzienników.
Sama spółka po latach do­strzegła mnożące się pro­blemy. Niedawno Agora zle­ciła agencji headhunterskiej Kom/Ferry znalezienie no­wego prezesa. Mógłby on ob­jąć swoją funkcję w 2007 r. Obecna szefowa spółki Wan­da Rapaczyńska ma odejść na emeryturę. Z informacji "Dziennika" wynika, że Agora szuka doświadczonego me­nedżera, który znakomicie znałby się na rynku nowych mediów (np. internetu). - To jest jakiś pomysł na biznes. Tylko, że Agora musi się śpieszyć. Spółki, które można przejąć, są coraz droższe - mówi Andrzej Szymański.

- Obecnie Agorze chodzi o wygranie biznesowej wojny z „Dziennikiem". Potem bę­dzie można zastanawiać się nad dalszym rozwojem - mó­wi  Zbigniew  Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR SA (jest współ­właścicielem m.in. „Super Expressu").

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ciężkie czasy dla Agory

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl