SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Deutsche Bank PBC planuje dynamiczny rozwój produktów consumer finance

Deutsche Bank PBC chce intensywnie rozwijać działalność na rynku consumer finance. Bank planuje, że w 2008 roku zwiększy ilość placówek dbkredyt do ponad 120 z 69 obecnie, poinformowali w czwartek przedstawiciele banku.

"W 2008 r. chcemy zwiększyć liczbę placówek 'db kredyt' z 69 obecnie do 120. Koszt uruchomienia jednej to kwota ok. 300 tys. zł" - powiedział Piotr Królikowski, dyrektor ds. consumer finance banku, podczas konferencji prasowej.

W pierwszym roku działania produktu bank pozyskał 56 tys. nowych klientów, a wolumen kredytów udzielonych klientom consumer finance ma wyniósł ok. 0,5 mld zł.

"db kredyt" koncentruje się na ofercie kredytowej dla mniej zamożnych klientów. W sprzedaży znajduje się także kredyt gotówkowy z funkcją konsolidacyjną. W III kw. br. pojawią się karty kredytowe - srebrna, złota i platynowa oraz "płaska" dla klientów "db kredyt".

Deutsche Bank planuje również rozwój bankowej działalności doradczej. Już wkrótce do ponad 200 produktów inwestycyjnych dołączą propozycje Noble Founds, a zaawansowane rozmowy są prowadzone z funduszami BlackRock Merrill Lynch oraz Templeton. Bank planuje także uruchomienie własnego domu maklerskiego.

W ubiegłym roku Deutsche Bank PBC zwiększył liczbę placówek do 137. Liczba klientów indywidualnych i firmowych wzrosła w tym czasie o 53% do ok. 151,5 tys. Bank posiada 450 agentów oraz 800 pośredników.

Wartość kredytów wzrosła o 96% r/r i wyniosła 6,496 mld zł.

Depozyty banku wzrosły o 54% do 4,917 mld zł w porównaniu z 2006 roku, a aktywa klientów zgromadzone w funduszach według wstępnych danych zwiększyły się o 70% do 3,01 mld zł.

W 2008 roku wynik z działalności bankowej DB wzrósł o 82% do 404,2 mln zł. Przychody odsetkowe wzrosły do 356,8 mln zł (+86%), a prowizyjne do 158,4 mln zł (+113%).

Wynik finansowy brutto zamknął się kwotą 44,78 mln zł, co oznacza wzrost o 859% r/r.

Zapytany o prognozy rozwoju działalności biznesowej banku w 2007 roku, Kulczycki powiedział: "Mam nadzieję, że utrzymamy to tempo wzrostu".

Deutsche Bank posiada 99,73% udziału w kapitale i głosach w Deutsche Bank PBC, zaś 0,27% udziałów należy do akcjonariuszy mniejszościowych.

Prezes Kluczycki zapowiedział również, że w tym roku chce zakończyć proces wykupu wszystkich akcji banku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Deutsche Bank PBC planuje dynamiczny rozwój produktów consumer finance

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl