SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney i Sony testują udostępnianie premierowych filmów w internecie

Na azjatyckim rynku giganci Hollywood - Disney i Sony Pictures - testują nowy model biznesowy, polegający na udostępnianiu w sieci filmów, które jeszcze nie wyszły z kin.

Disney i Sony testują udostępnianie premierowych filmów w internecie

„Wall Street Journal” podaje, że dwa wielkie amerykańskie studia filmowe jako poligon doświadczalny dla nowej usługi wybrały Koreę Południową. Tamtejsi widzowie zamiast iść na nową produkcję do kina, mogą już w kilka tygodni po krajowej premierze obejrzeć ją na ekranie telewizora, za pośrednictwem internetu, kablówki albo satelity.

Disney i Sony  zaczęły testować nowy model już jakiś czas temu. Ci pierwsi wypuścili „Ralpha Demolkę” na koreańskim rynku w grudniu ubiegłego roku i już po miesiącu film był dostępny na platformach VoD. Wyprodukowany przez Sony hit Quentina Tarantino,„Django”, trafił do kin w kwietniu tego roku, a w ofercie streamingowej znalazł się zaledwie trzy tygodnie później.

Największe sieci kinowe w Ameryce póki co aktywnie sprzeciwiają się takiemu rozwiązaniu. Wymagają od producentów przynajmniej 90 dni, podczas których dany film będzie dostępny tylko i wyłącznie w kinach. Na alternatywne metody dystrybucji, w tym premiery VoD równoczesne z kinowymi, decydują się na zachodzie póki co tylko twórcy niezależni.

Przyszłość tego modelu, nazywanego „super-premium VoD”, oraz jego szanse na wdrożenie na zachodzie, zależą w dużej mierze od tego jakie efekty będzie on miał dla koreańskiego rynku filmowego i kinowego. Póki co pozostałe Hollywoodzkie studia tylko przyglądają się eksperymentom Disneya i Sony.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Disney i Sony testują udostępnianie premierowych filmów w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl