SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Do wzięcia jest 1,3 mld złotych

Eurozet, właściciel Radia Zet, chce zbudować własną sieć 44 lokalnych stacji. Firma liczy na zwiększenie udziałów w torcie reklamowym wartym 1,3 mld zł.

Lokalny charakter stacji może przeszkodzić planom Eurozetu - czytamy w "Gazecie Prawnej".

Eurozet chce stworzyć sieć rozgłośni lokalnych. To odpowiedź firmy na ekspansję takich konkurentów, jak Eska czy RMF Maxxx. Gra idzie o wart 1,3 mld zł brutto rynek reklamy. Jednak specjaliści i inni nadawcy uważają, że właścicielowi Radia Zet będzie bardzo trudno wygrać w ten sposób walkę o rynek lokalny, bo jego reakcja jest spóźniona.

Współpraca miałaby polegać na sprzedaży czasu reklamowego w stacjach lokalnych przez biuro reklamy Eurozetu.

– To próba odpowiedzi na rozwój sieci RMF Maxxx. Nie do konca rozumiem model biznesowy polegający na kupowaniu mniejszościowych udziałów, który zakłada Eurozet – mówi "GP" Sebastian Olszowy, dyrektor mediów MindShare Polska.

Według niego, stacje, które chce kupić Eurozet, są za bardzo rozrzucone po całej Polsce i nie mają istotnego udziału na rynkach, na których działają.

– Wątpliwe, aby taka inwestycja przyniosła Eurozetowi wymierne korzyści rynkowe w postaci wzrostu przychodów i udziałów w rynku reklamy – dodaje.

Według niego, planowana sieć musiałaby mieć wspólny i wyrazisty format, aby mogła skutecznie konkurować z obecnym liderem Eską, siecią Złotych Przebojów (Agora) czy budowaną siecią RMF Maxxx.

– To wymagałoby bardzo dużych inwestycji w zmianę formatu i jego promocję. Nie sądzę, aby to był cel strategiczny Eurozet – mówi Sebastian Olszowy.

Eurozet może wydać 40 mln zł (w ubiegłym roku Eurozet miał 138 mln zł przychodów i ok. 12 mln zł zysku netto).

Nie wiadomo, na ile ujednolicenie formatu stacji jest możliwe, bo Eurozet deklaruje, iż będą one mogły zachować swój lokalny charakter. Inaczej oferta reklamowa nie będzie atrakcyjna dla reklamodawców.

– Z punktu widzenia reklamodawców najbardziej atrakcyjna jest oferta sieci działających pod jednym formatem – tłumaczy "GP" Stanisław Grabowski z domu mediowego MediaCom.

Eurozet chciałby pójść śladem Eski i RMF Maxxx. Eska, należąca do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych Zbigniewa Benbenka, ma 31 stacji lokalnych. Sieć dynamicznie się rozwija. W styczniu tego roku sześć pierwszych miejsc w rankingu najlepiej zarabiających rozgłośni lokalnych zajęły właśnie stacje należące do Eski. Zebrały w sumie prawie 10 mln zł bruttto z reklam.

To, że nadawcy widzą przyszłość w budowie sieci rozgłośni nadających pod jednym formatem, widać po kolejnych inwestycjach. Agora, oprócz 17 rozgłośni w sieci Złote Przeboje, stworzyła nową – Roxy FM z muzyką rockową. Jednak Grupa Radiowa Agory w tamtym roku przyniosła straty. ZPR ruszyły z kolejną wąsko sformatowaną siecią – Radia VOX.

– Planujemy w tym roku poszerzenie sieci Vox i Eska o kolejne rozgłośnie – ujawnił GP Leszek Kozioł.

Według naszych inforamacji, żadnej rozmowy w sprawie budowy sieci nie sfinalizował do tej pory jeszcze Eurozet. Zdaniem Leszka Kozioła, właścicielowi Radia Zet będzie trudno zbudować konkurencyjną sieć.

– Te plany to próba reakcji na nasze działania, ale niestety spóźniona. Eurozet nie ma na czym budować swojej sieci – dodaje.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Do wzięcia jest 1,3 mld złotych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl