SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dobre wyniki Samsunga

Samsung Electronics podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2006 r. (zakończony 31 marca 2006 r.).

Firma odnotowała zysk netto w wysokości 1,94 mld USD przy przychodach 14,37 mld USD, co stanowi wzrost odpowiednio o 26 procent i o 1 procent w skali rocznej w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Wzrost ten miał miejsce mimo niekorzystnych wahań kursów walutowych na początku bieżącego roku oraz spadku cen sprzedaży. Wprawdzie zysk z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale wyniósł 1,65 mld USD, ale zysk netto okazał się wyższy dzięki poprawie zysków z działalności nieoperacyjnej.

Spodziewany jest wzrost wolumenu sprzedaży telefonów komórkowych po wprowadzeniu na rynek telefonów 3G nowej generacji z technologią HSDPA oraz bogatej oferty cienkich, wielofunkcyjnych aparatów. W segmencie paneli LCD koncern prognozuje mniej gwałtowny spadek cen w porównaniu z pierwszym kwartałem. Ustabilizowana rentowność nowych linii produkcyjnych poprawi konkurencyjność pod względem kosztów. W segmencie pamięci spodziewany jest wzrost popytu po obniżeniu się cen pamięci flash NAND w pierwszym kwartale i wprowadzeniu pamięci flash NAND 8 GB. W ocenie koncernu sprzedaż specjalistycznych pamięci DRAM do telefonów komórkowych i kart graficznych będzie rosnąć.

Poniżej podsumowanie i plany na drugi kwartał w poszczególnych działach koncernu (w tytułach zachowane zostało oryginalne nazewnictwo).

Telecommunication Network Business

Dział Telecommunication Network Business w pierwszym kwartale sprzedał 29 milionów telefonów komórkowych. Mimo rosnącej konkurencji na globalnym rynku telefonów firma zanotowała najwyższy w historii kwartalny wolumen sprzedaży. Niestety na wysokość przychodów negatywnie wpłynęły niekorzystne kursy walut oraz obniżenie się średnich cen sprzedaży, powodując spadek wpływów w stosunku do poprzedniego kwartału do 4,73 mld USD. Dzięki oszczędnościom uzyskanym na kosztach marketingu w tym samym okresie zysk operacyjny wzrósł o ponad 20 procent do 474 mln USD. W rezultacie poprawiła się marża operacyjna, osiągając dwucyfrowy, ponad 10-procentowy poziom.

Samsung przewiduje wzrost liczby sprzedanych telefonów w drugim kwartale dzięki rozszerzeniu oferty modeli wyższej klasy dla wymagających użytkowników o cienkie telefony wielofunkcyjne z aparatami cyfrowymi o rozdzielczości 2 megapikseli i większej oraz wprowadzeniu modeli 3G nowej generacji z technologią HSDPA.

LCD Business

LCD Business ogłosił przychody i zysk operacyjny na poziomie — odpowiednio — 2,76 mld USD i 113 mln USD. Stagnacja popytu w mało dynamicznym pierwszym kwartale oraz spadek cen paneli LCD to powody pogorszenia się wyników w stosunku do poprzedniego kwartału. W segmencie paneli do 40-calowych i większych telewizorów LCD Samsung zanotował znaczący wzrost sprzedaży o 20%, do 600 tysięcy egzemplarzy.

Firma spodziewa się stabilizacji cen rynkowych i zwiększenia sprzedaży w drugim kwartale w miarę wzrostu popytu na telewizory wielkoekranowe przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej. Na początku stycznia poniesiono znaczne koszty uruchomienia nowej linii produkcyjnej (w drugim kwartale zakończy się podnoszenie wydajności linii do 45 tysięcy paneli miesięcznie). Koncern planuje osiągnięcie korzystnej pozycji w segmencie 40-calowych i większych paneli do telewizorów LCD w najbliższych miesiącach. Większa konkurencyjność kosztowa poprawi marżę operacyjną.

Digital Media Business

Digital Media Business zanotował spadek sprzedaży do 1,61 mld USD spowodowany sezonowością i wahaniami kursów walutowych. Strata na działalności operacyjnej zmniejszyła się w stosunku do poprzedniego kwartału ze 154 do 51 mln USD dzięki większej liczbie sprzedanych droższych modeli telewizorów LCD i PDP oraz zwiększeniu udziału w rynku telewizorów LCD w USA. W szczególności około 40% z 432 mln USD przychodów kapitałowych to zasługa dobrych wyników sprzedaży produktów z dziedziny mediów cyfrowych w filiach zagranicznych, co odzwierciedla silniejsze dążenie działu do odzyskania rentowności.

Digital Appliance Business

W Digital Appliance Business wartość sprzedaży wyniosła 772 mln USD, a strata operacyjna sięgnęła 185 mln USD. Mimo spadku przychodów dział zmniejszył stratę o 51 mln USD dzięki wzrostowi sprzedaży droższych modeli lodówek i pralek automatycznych.

Semiconductor Business

Dział Semiconductor Business zamknął kwartał spadkiem sprzedaży i zysku operacyjnego do odpowiednio 4,46 mld USD i 1,15 mld USD. Przyczyną tej sytuacji były spadające ceny pamięci flash NAND w tradycyjnie słabszym pierwszym kwartale oraz zmiany kursów walut. Niemniej w przypadku pamięci DRAM mimo sezonowości ceny z poprzedniego kwartału utrzymały się dzięki wzrostowi popytu na pamięci DRAM DDR2. Wzrosła sprzedaż specjalistycznych produktów DRAM, takich jak pamięci do telefonów komórkowych i kart graficznych, wzmacniając marżę operacyjną na tych produktach.

W drugim kwartale planowany jest 10-procentowy wzrost przychodów w ujęciu kwartalnym dzięki zwiększonej produkcji pamięci DDR2 i utrzymującemu się korzystnemu poziomowi zapotrzebowania na produkty DRAM do urządzeń mobilnych i kart graficznych. Ceny pamięci flash NAND ustabilizują się wraz z coraz powszechniejszym stosowaniem tych układów w urządzeniach video i konsolach do gier. Samsung spodziewa się ponadto oznak umocnienia się popytu wynikającego ze spadku cen w pierwszym kwartale - podano w komunikacie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki Samsunga

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl