SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Doda może reklamować markę Big Star

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający billboard BigStar z wizerunkiem Dody o łamanie kodeksu branżowego. Autor skargizarzucił przekazowi seksualizację wizerunku dziewcząt i młodychkobiet oraz niebranie pod uwagę - jako odbiorców - najmłodszychosób.

Doda może reklamować markę Big Star

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamydotyczyła billboardu Big Star pokazującegopiosenkarkę Dodę w ubraniu tej marki. Autorprotestu zarzucił temu przekazowi, że nie bierze pod uwagę osóbnajmłodszych jako odbiorców powszechnej reklamy. "Seksualizacjawizerunku dziewcząt i młodych kobiet w reklamie, produktach imediach szkodzi samoocenie dziewcząt i ich zdrowiu - zarównopsychicznemu, jak i fizycznemu" - ocenił odbiorca.

doda

Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej.Przekaz oskarżono również o nieuwzględnianie stopnia rozwoju dziecii młodzieży, a w efekcie zagrażanie temu procesowi.

W odpowiedzi na te zarzuty Big Star Limited uzasadniał, żewykorzystany na billboardach wizerunek Dody nie jest w żaden sposóbwyzywający, a jej eksponowany strój nie odbiega od ubrańpowszechnie noszonych przez młode kobiety. Firma zaznaczyła, żeprzekaz nie zawiera elementów mogących wywoływać wrażeniepodmiotowości i seksualizacji kobiet, a skarga odbiorcy jestogólnikowa i nie zawiera faktycznych zarzutów.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamyuznała, że billboard nie narusza kodeksu branżowego. Instytucjaoceniła, że reklama mieści się w ramach innych powszechniedostępnych przekazów tego typu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Doda może reklamować markę Big Star

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl