SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Doda może reklamować markę Big Star

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający billboard Big Star z wizerunkiem Dody o łamanie kodeksu branżowego. Autor skargi zarzucił przekazowi seksualizację wizerunku dziewcząt i młodych kobiet oraz niebranie pod uwagę - jako odbiorców - najmłodszych osób.

Doda może reklamować markę Big Star

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła billboardu Big Star pokazującego piosenkarkę Dodę w ubraniu tej marki. Autor protestu zarzucił temu przekazowi, że nie bierze pod uwagę osób najmłodszych jako odbiorców powszechnej reklamy. "Seksualizacja wizerunku dziewcząt i młodych kobiet w reklamie, produktach i mediach szkodzi samoocenie dziewcząt i ich zdrowiu - zarówno psychicznemu, jak i fizycznemu" - ocenił odbiorca.

doda

Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Przekaz oskarżono również o nieuwzględnianie stopnia rozwoju dzieci i młodzieży, a w efekcie zagrażanie temu procesowi.

W odpowiedzi na te zarzuty Big Star Limited uzasadniał, że wykorzystany na billboardach wizerunek Dody nie jest w żaden sposób wyzywający, a jej eksponowany strój nie odbiega od ubrań powszechnie noszonych przez młode kobiety. Firma zaznaczyła, że przekaz nie zawiera elementów mogących wywoływać wrażenie podmiotowości i seksualizacji kobiet, a skarga odbiorcy jest ogólnikowa i nie zawiera faktycznych zarzutów.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboard nie narusza kodeksu branżowego. Instytucja oceniła, że reklama mieści się w ramach innych powszechnie dostępnych przekazów tego typu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Doda może reklamować markę Big Star

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl