SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzięki umowie z Toshibą AB chce być największym dystrybutoremnotebooków

Dystrybutor sprzętu IT, spółka AB podpisała umowę dystrybutorską naPolskę i Słowację z japońskim koncernem Toshiba, poinformował wczwartek prezes AB Andrzej Przybyło. Dzięki umowie, AB chce staćsię liderem w sektorze dystrybucji rozwiązań mobilnych.

"Nie podajemy prognoz, ale oceniamy, że dzięki Toshibie staniemysię liderem" - powiedział Przybyło podczas konferencji prasowej.Przyznał, że nie ma dobrych danych na temat udziałów poszczególnychdystrybutorów w tym sektorze.

Umowa z Toshiba Europe GmbH została zawarta na czas określony dodnia 31 marca 2009, lecz będzie rokrocznie automatycznieprzedłużana (przy trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia).

Dystrybutorami notebooków Toshiby w Polsce są już konkurenci AB,w tym giełdowy Action. W 2007 roku Toshiba sprzedała w Polscelaptopy o łącznej wartości 185,59 mln zł, a wartość całego rynkuocenia na 1.460,55 mln zł, co oznacza, że jej udział w rynkuwyniósł ok. 12%.

"W tym roku chcemy mieć 20% rynku w Polsce, podobnie jak wCzechach, na Słowacji i na Węgrzech" - powiedział Andrzej Kuźniak,dyrektor generalny na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Toshiba miała już umowę dystrybucyjną na Czechy z ATC Holding,który w ub. roku został przejęty przez AB. "Według naszej polityki,kontrakt na jeden kraj wcale nie oznacza automatycznie, że danydystrybutor będzie nas reprezentował w innych państwach" -powiedział Kuźniak.

Przybyło przyznał, że AB starało się o kontrakt z Toshibą odkilku lat. Uznał, że jest on efektem fuzji z ATCH.

Komentując pogłoski o możliwych fuzjach w branży dystrybutorówIT (m.in. Action z ABC Data), Przybyło nie wykluczył, że AB weźmieaktywny udział w konsolidacji branży. "Jeśli pojawi się okazja,będziemy gotowi ją wykorzystać. Na razie koncentrujemy się narealizacji synergii po połączeniu z ATCH" - powiedział prezesAB.

AB przejęło 100% akcji ATCH za ok. 104,5 mln zł. ATCH zajmujesię dystrybucją sprzętu komputerowego w Czechach i na Słowacji,posiada też fabrykę w Czechach, która może montować do 200 tys.komputerów rocznie. Według wcześniejszych szacunków zarządu AB,synergie przychodowe, wynikające m.in. z różnic w ofercie AB iATCH, w ciągu trzech lat wyniosą ok. 400 mln zł.

Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa AB miała 14,11 mln złzysku netto wobec 9,64 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 1802,99 mln zł wobec 1230,19 mln zł. AB konsolidowałowyniku ATCH za dwa ostatnie miesiące roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzięki umowie z Toshibą AB chce być największym dystrybutoremnotebooków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl