SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dziennikarskie błędy w kampanii wyborczej

Rady Etyki Mediów skrytykowała sposób prezentowania przez środki przekazu kampanii wyborczej.

REM  zarzuciła mediom, że nad powinnością wyjaśniania programów wyborczych i obnażania demagogii "dominowała powierzchowność i poszukiwanie sensacji".

W przyjętym w niedzielę oświadczeniu odnoszącym się do zachowania mediów w kampanii wyborczej Rada stwierdza, iż "jeżeli uznajemy, co nie dla wszystkich szefów i właścicieli mediów jest oczywiste, że środki przekazu powinny pomagać obywatelom w wyborze polityków i wyjaśniać konsekwencje proponowanych przez nich programów, a także ujawniać brak programu i demagogię wypowiedzi, to trzeba stwierdzić, że nad tą powinnością dominowała powierzchowność i poszukiwanie sensacji".

Rada podkreśla, że "nazbyt często dziennikarze prowokowali wzajemne oskarżenia i podsycali agresję swoich rozmówców".

Zdaniem Rady Etyki Mediów, "długa i jeszcze trwająca kampania wyborcza z całą wyrazistością odsłoniła słabości polskiej demokracji, a wśród nich i mediów, zarówno elektronicznych, jak i drukowanych". Przyczyną tego stanu jest - w opinii Rady - "niezrozumienie przez część mediów ich roli w demokratycznym społeczeństwie oraz niekompetencja wielu przedstawicieli naszego środowiska".

Rada Etyki Mediów apeluje, by po opadnięciu gorączki wyborczej podjąć poważną debatę o roli mediów i o kondycji polskiego dziennikarstwa.

A jaka jest Państwa ocena?

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dziennikarskie błędy w kampanii wyborczej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl