SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Edelman zbadał opinię zagranicznych dziennikarzy o Polsce

Polska zmierza we właściwym kierunku, jednak jej obecność w mediach jest zbyt mała, co niekorzystnie wpływa na postrzeganie gospodarki, sytuacji ekonomicznej i politycznej kraju.

To najważniejsze wnioski z badania przeprowadzonego przez sieć agencji public relations Edelman - informuje "Brief."

Wyniki badania zaprezentował wczoraj w Warszawie Richard Edelman, prezes i dyrektor generalny sieci Edelman. Zostało one przeprowadzone w III kwartale br. Ankieterzy odbyli 20-minutowe, pogłębione wywiady telefoniczne z 61 dziennikarzami kluczowych tytułów. W badaniach brali udział dziennikarze z „Economic Times”, „Business Today”, Associated Press, „Beijing Daily”, CNBC, „Italia Oggi”, „L’Usine Nouvel”, CFN-CNBC, ABC News, „Le Moci”, „China Business Journal”. W celu uzyskania porównania badaniami zostały objęte także Brazylia, Chiny, Indie, Rosja oraz Meksyk.

W badaniach zostały poruszone takie aspekty jak obecność w mediach, postrzeganie gospodarki, poziom świadomości dotyczącej sytuacji ekonomicznej i politycznej, ocena perspektyw rozwoju na przestrzeni najbliższych 10 lat, kluczowe sektory przemysłu w danych krajach, specjalizacja w zaawansowanych usługach i inne. Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej, coraz bardziej stabilny rozwój gospodarczy, przyjazne środowisko do zakładania biznesu i wysoko wykwalifikowany personel – to zdaniem respondentów sprawia, że „Polska zmierza we właściwym kierunku”. Z badań wynika, że na korzyść Polski przemawiają m.in. zmotywowani
i wykwalifikowani pracownicy, korzystne położenie geograficzne, coraz większa stabilność polityczna oraz dysponowanie bogactwami naturalnymi. Nadal wyzwaniami są sprostanie szybkiemu rozwojowi ekonomicznemu, konkurencja w regionie, brak odpowiedniej infrastruktury oraz bariera językowa. Natomiast podstawowym problemem okazała się znikoma obecność Polski - czytamy w serwisie "Brief".

w zagranicznych mediach, czego rezultatem jest nieznajomość polskich realiów, zarówno ekonomicznych, jak i politycznych. Z badań przeprowadzonych przez agencję Edelman wynika, że brak obecności Polski w mediach wpływa negatywnie na postrzeganie polskiej gospodarki. W tej kategorii Polska zebrała najwięcej „neutralnych” odpowiedzi (57%), co oznacza brak wiedzy respondentów na ten temat. Jednocześnie wysoki poziom „neutralności” może wskazywać na istniejące możliwości w stosunku do Meksyku i Rosji, gdzie postrzeganie gospodarki jest wysoce „niekorzystne”. Badania wykazały także brak świadomości dotyczący polskiej sytuacji ekonomicznej i politycznej. Ponownie Polska otrzymała najwięcej odpowiedzi „neutralnych” (60%). Ponadto nasz kraj otrzymał 7% odpowiedzi świadczących o „niskiej” świadomości, co stawia Polskę na drugim miejscu od końca zaraz za Chinami (4%). Interesujące jest to, że respondenci najwięcej wiedzy na temat sytuacji ekonomicznej i politycznej mają na temat Indii (69%) i Chin (77%). Z kolei Polska, w stosunku do Meksyku i Rosji, otrzymała niewiele odpowiedzi wskazujących na „niską” świadomość. W zakresie perspektyw rozwoju na przestrzeni najbliższych 10 lat Polska zajęła trzecie miejsce. W tej kategorii nasz kraj otrzymał, zaraz po Chinach i Indiach, najwyższy procent odpowiedzi „korzystnych” i niski poziom odpowiedzi „niekorzystnych”.

- Polska powinna być szerzej obecna w światowych mediach – mówi Richard Edelman. - Brak jakiejkolwiek informacji działa na niekorzyść wizerunku Polski nie tylko wśród dziennikarzy, ale także liderów opinii i decydentów na całym świecie. Ponadto, Polska powinna komunikować swoje walory, które pozytywnie wyróżniają ją na tle innych państw. Mam na myśli kulturę, sztukę i pozostałe osiągnięcia, którymi nie mogą poszczycić się inne kraje – dodaje Edelman.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Edelman zbadał opinię zagranicznych dziennikarzy o Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl