SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi "Gazeta Polska Codziennie"

W piątek ukaże się pierwszy numer dziennika "Gazeta Polska Codziennie". Medioznawcy raczej nie wróżą przedsięwzięciu powodzenia.

Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi

Eksperci rynku medialnego, pytani o szanse dziennika na rynku, raczej nie wróżą mu powodzenia. Jak powiedział Andrzej Zarębski, rynek prasy drukowanej ma już swoją złotą erę za sobą, a tym, co będzie stanowiło o przyszłości, będzie przekaz elektroniczny.

Jak zaznaczył, dobrze wybrano czas na ukazanie się pisma. "Jeśli ktoś chce tworzyć gazetę bardzo czytelnie sprofilowaną politycznie, okres kampanii wyborczej jest czasem właściwym" - powiedział. Zaznaczył jednak, że wcześniejsze próby stworzenia tego typu gazet na polskim rynku nie powiodły się. Wyjątkiem jest tu "Uważam Rze", jednak to pismo ukazuje się jako tygodnik, a nie dziennik. Zarębski zwrócił też uwagę, że osoby, które mają publikować w dzienniku "Gazeta Polska Codziennie", głównie kojarzą się z publicystyką, a nie z codzienną gazetą.

>>> Rusza dziennik "Gazeta Polska Codziennie". Kto w redakcji?

"Nie wierzę, żeby w ciągu roku ta gazeta stała się największym dziennikiem. Odbiorców na pewno będzie miała, ale w jakiej liczbie, trudno oszacować" - powiedział.

Ze względu na płytki rynek czasopism i notowane spadki sprzedaży prasy w powodzenie przedsięwzięcia Sakiewicza nie wierzy prof. Wiesław Godzic z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej. Za ważniejszy w tym przypadku uznał jednak charakter gazety i zespół, który ją robi. "Znamy tych redaktorów, mają swoich czytelników, ale jest to dość zamknięty i chyba coraz mniejszy liczebnie krąg" - ocenił.

>>> Żadna TV nie puści spotu "Gazety Polskiej Codziennie" (wideo)

Zapowiadaną formułę gazety określił jako "pomieszanie myślenia konserwatywnego z treściami przyziemnymi, popularnymi". W jego ocenie zbyt wąska jest też grupa docelowa, do której dziennik ma trafić. "Sam pomysł połączenia lekkiego tabloidu ze sportem wskazuje na grupę ludzi, którzy nie czytają gazet, a już na pewno tych, za które muszą płacić" - dodał.

"Dla mnie to jest projekt przede wszystkim wyborczy. To wydarzenie mniej ze sfery dziennikarskiej, bardziej z politycznej. Absolutnie nie wierzę w sprzedaż na poziomie 60 tys. egzemplarzy" - powiedział Godzic.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eksperci nie wróżą powodzenia dziennikowi "Gazeta Polska Codziennie"

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Purysta j.
powodzenia komu? czemu?
0 0
odpowiedź
User
rafał
Eksperci nie wróżą... pewnie ekspercik, niejaki Hypki?... Ten wróży tylko sowietom, zapatrzony w swojego Boga putina.
0 0
odpowiedź
User
ela
a ja NIE życzę powodzenia temu czemuś formowanemu przez mega pisuary
0 0
odpowiedź
User
leszek
To sie zdziwicie - panowie "medioznawcy"
0 0
odpowiedź
User
privat
No cóż, miedioznawcy nie wróżyli też powodzenia "Uważam Rze".
@Ela - nie demonstruj tak publicznie swojego prostactwa.
0 0
odpowiedź
User
Pawel
Zycze sukcesu !! Bedzie dobrze-;
0 0
odpowiedź
User
indorek
jak mozna chciec taka reklame puszczac w tv? przeciez tych co sie tam wymienia juz nie ma, i nie maja szansy się wypowiedziec, a rodzin pewnie nawet nikt nie zapytal o zgode. nie powinno sie tez w ten sposób promowac partii politycznych,bo to granie na emocjach, NIEMORALNE
0 0
odpowiedź
User
Dany
tak jak nie wróżyli sukcesu URz
Śmiech na sali.
0 0
odpowiedź
User
Eksperci :))))))))))))))))))))))))
Eksperci Quźqa jacy oni ci eksperci są genialni we wszystkim :))))))))))))
Coraz częściej eksperci przypominają zwykłych palantów co to z fusów wróżą :P
Czy ci eksperci to nie zostali wynajęci przez "dziennikarzy" co to czosnkiem jadą a ich redakcja ma swój sztab generalny przy Czeskiej :P :D
Eksperci z pejsami :P :D
0 0
odpowiedź
User
ewa7ko
To bedzie pismo dla kaczystow,a ich na szczescie coraz mniej
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing