SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Handelsblatt coraz mocniej inwestuje w polski rynek

Grupa wydawnicza Verlagsgruppe Handelsblatt kupiła większościowypakiet w polskim 'Wydawnictwie Gospodarczym', wydawcy miesięcznikówfachowych 'Wiadomości Handlowe' i 'Wiadomości Kosmetyczne'.

- Zdecydowaliśmy się na ten ruch, ponieważ wspólnik - jakim sąniemieccy udziałowcy - był nam potrzebny, aby wydawać nasze tytuływ jeszcze bardziej profesjonalny sposób - powiedział wczoraj PawełKapuściński prezes "Wydawnictwa Gospodarczego", który po transakcjijest właścicielem 13 proc. udziałów. Oprócz niego spółkę tworzykilka innych osoby, ale ich nazwiska i pakiety udziałów nie zostałyujawnione.

Kapuściński na stanowisku prezesa pozostanie przez następne 3lata. Wartość transakcji nie została ujawniona.

- Wiedza nabyta na rynku niemieckim, zostanie przeniesiona narynek polski - powiedział Tobias Schulz-Isenbeck, dyrektorzarządzający Verlagsgruppe Handelsblatt, obecnego już u nas jakoudziałowiec jednego z najpopularniejszych portali internetowychzajmujących się finansami, gospodarką i ekonomią Money.pl.

Przeznaczone dla handlu hurtowego i detalicznego "WiadomościHandlowe" wydawane są od 2002 roku. Są źródłem informacji na tematrozwoju handlu i branży FMCG (produkty codziennego użytku). Wmagazynie m.in. analizy rynkowe dotyczące sektorów poszczególnychproduktów, porady prawne, finansowe, te dot. merchandisingu orazaranżacji i wyposażenia placówek handlowych. W ostatnich dwóchlatach podstawowy nakład gazety wynosi 60 tys. egz., a czego 45tys. przeznaczona jest do odbiorców indywidualnych, w tym wypadkukonkretnych sklepów, a 15 tys. do centrali sklepów i hurtowni, wcelu dalszej dystrybucji podległym im placówką. Z przeprowadzonychw czerwcu 2007 przez Gfk Polonia badań wynika, że tytuł w swoimsektorze zajmuje drugie miejsce pod względem dotarcia, jak iczytelnictwa, zaraz za "Poradnikiem Handlowca". Redakcja zatrudniaok. 20 osób. Zeszłoroczny obrót wyniósł ok. 4-5 mln zł, zysk netto0,5 mln zł. Drugim tytułem wydawanym przez "WydawnictwoGospodarcze" są "Wiadomości Kosmetyczne".

Transakcja nie jest przypadkowa. LPV Lebensmittel Praxis Verlag,przedsiębiorstwo należące do grupy wydawniczej VHB, na niemieckimrynku od 60 lat wydaje magazyn fachowy skierowany do tego samegoodbiorcy co "WH" - "Lebensmittel Praxis". To jeden z podstawowychtytułów wydawnictwa, działającego za naszą zachodnią granicą narynku mediów informacyjnych w dziedzinie gospodarki i finansów. VHBpoza Polską obecne jest na wielu rynkach EuropyŚrodkowo-Wschodniej, tylko w zeszłym roku z tego obszaruaktywności, generując przychody w wysokości ponad 70 mln euro.Paleta tytułów LPV w obszarze handlu, gastronomii i hotelarstwauzupełniona jest różnymi produktami on-line, produktamispecjalnymi, usługami, konferencjami. Ta wiedza i podobnadziałalność, przeniesiona ma być na rynek Polski.

- Nasza aktywność nie kończy się na obszarze wydawniczym.Staramy się spotykać z klientami, organizujemy szereg konferencjibranżowych, przygotowujemy specjalistyczne raporty, kompleksowoobsługując branżę - dodaje Eckhard Lenz, dyrektor zarządzający LPVLebensmittel Praxis.

Jak zapowiada Paweł Kapuściński "Wydawnictwo Gospodarcze" jużniedługo planuje wypuścić na rynek jeszcze jeden tytuł branżowy -szczegółów nie zdradza. VHB na polskim rynku zamierza inwestować wobszarze zbliżonym do Money.pl.

Dołącz do dyskusji: Handelsblatt coraz mocniej inwestuje w polski rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl