Ipsos: Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 6 pkt do 74 pkt w IV
Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 6 pkt do poziomu 74punktów, podał instytut badawczy Ipsos w komunikacie w piątek.Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 7 pkt proc. do 54 punktów.

"Polacy dużo częściej, niż w ubiegłym miesiącu spodziewają siępoprawy sytuacji gospodarczej w ciągu najbliższych 12 miesięcy.Ponadto, nieco mniej osób spodziewa się wzrostu bezrobocia (58%wobec 64% w marcu i lutym)" - podano w raporcie.
Wskaźnik skłonności do zakupów zanotował wzrost o 6 pkt do 87pkt. Głównym motorem wzrostu okazały się oczekiwania dotyczącesytuacji materialnej. W ostatnim miesiącu zaobserwowano wzrostnadziei na poprawę sytuacji materialnej gospodarstw domowych.
"Do największych optymistów należą osoby do 40 roku życia orazmieszkańcy miast średniej wielkości. Choć pozytywne nastrojeniezmiennie najsilniej wiążą są z wyższym wykształceniem, tonajwiększą ich poprawę w ciągu ostatniego miesiąca stwierdzono uosób z wykształceniem zasadniczym i średnim" - czytamy dalej.
W ostatnim miesiącu istotnie zmalały obawy o wzrost cen wprzyszłości. Obecnie więcej osób oczekuje spadku inflacji w ciągunajbliższych 12 miesięcy (24%), niż jej wzrostu (16%), podał takżeIpsos.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) może przyjmować wartości od0 do 200. Ostatnie badanie przeprowadzono między 2-8 kwietnia 2009roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1010 Polaków wwieku 15 i więcej lat.
Dołącz do dyskusji: Ipsos: Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 6 pkt do 74 pkt w IV