SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kablówki walczą ze złodziejami sygnału

Co roku z powodu kradzieży sygnału telewizyjnego nadawcy i operatorzy telewizyjni tracą ok. 60 mln zł.

Takie dane podają przedstawiciele stowarzyszenia "Sygnał" zrzeszającego sieci kablowe i platformy cyfrowe oraz stacje telewizyjne - m.in. UPC Polska, Aster, Canal+ Cyfrowy, Cyfrowy Polsat, Multimedia Polska oraz MTV Polska.

Stowarzyszenie Sygnał rozpoczyna 7 lipca br. edukacyjną kampanię przeciwko kradzieży sygnału telewizyjnego. Głównym jej elementem jest spot telewizyjny z udziałem Borysa Szyca, emitowany w telewizjach ogólnopolskich i tematycznych, które bezpłatnie udostępniły czas antenowy.

Skala piractwa telewizyjnego na naszym rynku jest znacząca. Co roku branża nadawców i operatorów płatnych telewizji (kablowych i satelitarnych) ponosi straty finansowe około 60 mln zł spowodowane kradzieżą sygnału telewizyjnego. Nie chodzi tylko o utracone wpływy z abonamentu, ale także o straty spowodowane kradzieżą sprzętu, koszty wprowadzania nowych zabezpieczeń technicznych, modernizacji i uszczelniania istniejących systemów kodowania, a także naprawy skrzynek abonenckich zniszczonych podczas prób włamania. „Środki te z powodzeniem operatorzy mogliby przeznaczyć na rozwój oferty programowej, unowocześnianie sieci czy zakup najnowszych modeli dekoderów i osprzętu technicznego.” – komentuje Marek Chmielewski, Prezes stowarzyszenia Sygnał.

7 lipca br. w telewizji i internecie ruszyła nowa kampania stowarzyszenia Sygnał przeciwko kradzieży sygnału telewizyjnego. Kampania telewizyjna prowadzona będzie w oparciu o spoty z udziałem Borysa Szyca (30” i 60”). Będą one emitowane zarówno na kanałach nadawanych przez członków stowarzyszenia – Ale kino!, AXN, CANAL +, CANAL + Film, CANAL+ Sport, MTV, MTV Classic, Planete, jak i na kanałach partnerów akcji – Animal Planet, Club, Discovery Channel, Europa Europa, Jetix, Kino Polska, Polsat, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Reality TV, Romantica, TVN 24, TVN, TVN Style, TVN TURBO. Kanały te bezpłatnie udostępniły stowarzyszeniu swój czas antenowy. Na stronach internetowych firm zrzeszonych w Sygnale oraz w portalach związanych z tematyką medialną  m.on. Wirtualnemedia.pl – również bezpłatnie emitowane będą bannery i pop–undery kampanii. We wrześniu i październiku kampania antypiracka prowadzona będzie w oparciu o materiały BTL. Ulotki i broszury dystrybuowane będą w Biurach Obsługi Klienta członków stowarzyszenia, na seminariach i konferencjach dla policji i prokuratury. W wielu blokach mieszkalnych rozwieszone zostaną plakaty z wizerunkiem Borysa Szyca, przestrzegające przed nielegalnym odbiorem sygnału telewizyjnego. Równocześnie ze startem kampanii pod adresem www.sygnal.org.pl uruchomiona zostanie także nowa strona internetowa stowarzyszenia Sygnał. „Zaplanowana akcja ma na celu przybliżenie problematyki piractwa telewizyjnego i konsekwencji prawnych nielegalnego odbioru telewizji. W społeczeństwie trzeba ugruntować przekonanie, że piractwo to kradzież.” – podkreśla Marek Chmielewski.

Piractwo telewizyjne to zjawisko częste – uważa tak 45% abonentów ankietowanych w czerwcu br. przez operatorów kablowych i satelitarnych zrzeszonych w stowarzyszeniu Sygnał. Wyniki ankiety wskazują, że piractwo telewizyjne cieszy się niskim przyzwoleniem wśród osób, które legalnie korzystają z płatnej telewizji. Według aż 82% respondentów kradzież sygnału telewizyjnego jest niedopuszczalna, 71% ankietowanych ma świadomość, że kradzież sygnału telewizyjnego wpływa na wysokość abonamentu, tyle samo osób jest zdania, że należy karać piratów (kierując sprawy na drogę sądową lub stosując kary finansowe).

Stowarzyszenie od 2002 r. systematycznie organizuje szkolenia i seminaria dla policji i prokuratury. Od tego czasu przeprowadzono w sumie 40 szkoleń dla policji i 15 seminariów dla prokuratury. Tylko w tym roku w spotkaniach wzięło już udział łącznie 390 funkcjonariuszy. „Szkolenia i seminaria zwiększają skuteczność działań operacyjnych, które regularnie prowadzimy z policją. Wbrew obiegowym opiniom, złodzieje sygnału telewizyjnego nie są bezkarni – w sprawach przeciwko nim zapadło już wiele wyroków skazujących.” – stwierdza Zbigniew Taraś, W-ce Prezes stowarzyszenia. Efektem współpracy operacyjnej z policją jest 137 postępowań wszczętych w 2003 r. i 133 – w 2004 r. Jednocześnie w 2003 r. zakończono 117 postępowań, a w 2004 r. – 173. W pierwszej połowie br. wszczęto już 75 postępowań, a zakończono 59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kablówki walczą ze złodziejami sygnału

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl