SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klienci PKO BP nie grzali ławy

'Nie grzej ławy... Jedź na Mundial!' Takim hasłem PKO Bank Polski zachęcał kibiców do wzięcia udziału w promocji Karty Kredytowej PKO Mastercard 2006 FIFA World CUP TM.

Klient: PKO Bank Polski
Agencja: HYPERmedia (ISOBAR)
Cel kampanii: promocja loterii FIFA Mastercard
Czas trwania: 27 marca 2006 – 30 kwietnia 2006

Klienci PKO BP nie grzali ławy.

„Nie grzej ławy…Jedź na Mundial! Takim hasłem PKO Bank Polski zachęcał kibiców do wzięcia udziału w promocji Karty Kredytowej PKO Mastercard 2006 FIFA World CUP TM.
Limitowana wersja karty z wizerunkiem najbardziej pożądanego trofeum piłkarskiego pojawiła się w ofercie PKO BP na początku marca. Debiutowi karty towarzyszyła loteria. Wystarczyło złożyć wniosek o kartę między 20 marca a 3 maja 2006 roku w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego, a brał on udział w losowaniu wyjazdów na Mistrzostwa Świata FIFA 2006. 11 zwycięzców miało możliwość zasiąść na trybunach niemieckich boisk i obejrzeć w akcji polskich piłkarzy.

Zaplanowanie kampanii reklamowej w Internecie PKO Bank Polski powierzył agencji interaktywnej HYPERmedia. Agencja uznała, że drogą do sukcesu promocji jest kreacja i strategiczne zaplanowanie mediów. Platformą komunikacji marketingowej był motyw Mistrzostw Świata 2006 w piłce nożnej.

Kampania miała trafić głównie do obecnych i potencjalnych klientów indywidualnych PKO BP, zagorzałych kibiców piłki nożnej, głównie płci męskiej w wieku 25 – 40 lat, o dochodach powyżej 1000 PLN.
Planując media HYPERmedia postawiło na największe portale informacyjne, które prowadzą działy sportowe. To właśnie tam najczęściej poszukuje informacji sportowych grupa docelowa. Użytkownicy mogli zobaczyć kampanię na portalach: wp.pl (toplayer i billboard na stronie głównej oraz toplayer w sekcji SPORT), onet.pl (toplayer emitowany w sekcji SPORT), Interia.pl (boks na stronie głównej portalu i toplayer w sekcji SPORT), Gazeta.pl (zajawka redakcyjna na stronie głównej i boks w sekcji Piłkarzyki). Reklamy pojawiały się również użytkownikom komunikatora Gadu-Gadu.

Największą skuteczność okazały się mieć kreacje umieszczone na portalach Onet.pl i Interia.pl, na których, co trzeci użytkownik mający kontakt z reklamą przeszedł na docelowy serwis z treścią promocji.

 

 

 
Toplayer emitowany w sekcji SPORT portalu Onet.pl
Zasięg: 1 159 804
Liczba przekierowanych użytkowników: 336 466
CTR-U: 29,01%
Na potrzeby kampanii agencja stworzyła charakterystyczny styl reklam onlinowych różniący się od kreacji kampanii telewizyjnej i prasowej. Komiksowe postacie, przypominające popularnych bohaterów serialu South Park okazały się strzałem w dziesiątkę.
Łącznie kontakt z reklamą miało ponad 5 milionów internautów, z czego prawie 700 tyś dokonało oczekiwanej akcji i przeszło na serwis promocyjny. Efekt ten odpowiada sytuacji, w której co siódmy widz po obejrzeniu reklamy telewizyjnej emitowanej przed popularnym programem telewizyjnym zainteresowałby się nią na, tyle, aby wejść na serwis internetowy, zadzwonić na infolinię lub odwiedzić oddział bankowy.
Niespotykanie dobrym wynikiem jest również średni czas oglądania reklamy. Internauci oglądali reklamę zanim w nią kliknęli przez 21,6 sek.

Autorem kreacji zaprojektowanych na potrzeby kampanii jest Mikołaj Sadowski, Art. Director w HYPERmedia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Klienci PKO BP nie grzali ławy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl