SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kobiety chętniej korzystają z usług mobilnych

Dzwonki, grafiki i gry - czyli z jakich usług mobilnych korzystają internauci.

Panie częściej niż panowie kupują dzwonki, grafiki i gry do telefonów komórkowych, chętniej też biorą udział w sms-owych akcjach charytatywnych i konkursach. Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, tego typu usługi cieszą się dużym powodzeniem. Skorzystało z nich ponad 2/3 polskich internautów - wynika z raportu firmy Gemius.

Większość z nas nie wyobraża sobie dziś życia bez telefonu komórkowego. Od momentu wprowadzenia na rynek tego urządzenia bez trudu możemy kontaktować się z innymi, bez względu na to, gdzie się w danej chwili znajdują. Telefony komórkowe to jednak coś więcej niż komunikacja. Coraz częściej dostarczają nam rozrywki, umożliwiają  połączenie z internetem, dokonanie transakcji finansowych czy przekazanie wpłat na rzecz potrzebujących. Wraz z rozpowszechnieniem się telefonii komórkowej powstał nowy sektor gospodarki zwany m-biznesem.

Chociaż usługi mobilne kierowane są do przedstawicieli obojga płci, to kobiety chętniej z nich korzystają. Spośród osób biorących udział w akcjach charytatywnych polegających na wysyłaniu sms-ów, aby wspomóc potrzebujących, 67,5 proc. to kobiety. Panie również częściej pobierają dzwonki (63,8 proc.) oraz biorą udział w konkursach sms-owych (65,4 proc.). Dla niektórych zaskakującym wyda się również fakt, że mężczyźni stanowią mniejszość nawet w przypadku pobierania gier na telefony komórkowe (48,9 proc.).

Jak wynika z badań zrealizowanych przez Gemius, przeważająca większość respondentów deklaruje korzystanie z usług mobilnych rzadziej niż raz miesiącu. W przypadku pobierania gier na telefon komórkowy korzystanie z tej usługi rzadziej niż raz w miesiącu deklarowało 63,5 proc. badanych osób. Z taką samą częstotliwością grafiki pobiera 59,1 proc., a dzwonki telefoniczne 57,5 proc. internautów. Częstotliwość korzystania z usług mobilnych ma niewątpliwie związek z wysokością sum przeznaczanych na ten cel. Na pobieranie grafik i dzwonków ponad 2/3 badanych przeznacza mniej niż 5 PLN miesięcznie. W przypadku pobierania gier odpowiedź taką deklaruje prawie połowa badanych osób. Co ciekawe, prawie 3 proc. respondentów przeznacza na pobranie grafik na swój telefon komórkowy powyżej 50 PLN w miesięcznie!

Najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy o usługach mobilnych wśród badanych osób jest internet. Najpopularniejszymi witrynami związanymi z tym  rynkiem okazały  się serwisy operatorów i producentów telefonów komórkowych (25,7 proc.), strona wapster.pl (16,3 proc.) oraz papla.pl (7 proc.). Informacje związane z usługami mobilnymi respondenci czerpią również z prasy, szczególnie z tygodników i dwutygodników  oraz  z telewizji.

W badaniu analizie poddano korzystanie przez internautów z usług mobilnych. Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 13 do 19 kwietnia 2006 roku. W ramach badania zebrano  1 277 wypełnionych do końca kwestionariuszy. Grupę celową przy realizacji tego badania stanowili internauci w wieku powyżej 15 lat, którzy deklarowali korzystanie kiedykolwiek z usług mobilnych. Liczba ankiet uzyskanych od grupy celowej wyniosła 879. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kobiety chętniej korzystają z usług mobilnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl