SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kontrola w Internecie

Kontrolerzy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów szukają skierowanych do dzieci i młodzieży reklam telefonii komórkowej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął przeszukiwanie zasobów Internetu pod kątem sprawdzenia adresowania do dzieci i młodzieży reklam dotyczących telefonii komórkowej - poinformowała rzeczniczka prasowa UOKiK. To element międzynarodowej akcji przeszukiwania Internetu, w której brały udział instytucje należące do Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów i Egzekwowania Praw Konsumenckich z 13 państw.

- Nie zamierzamy kwestionować zjawiska, że rodzice kupują dzieciom telefony komórkowe i coraz więcej aparatów jest używanych przez niepełnoletnich - usłyszeliśmy w biurze prasowym UOKiK. Celem akcji jest natomiast wykrycie przypadków, w których reklama, wykorzystując naiwność i niewiedzę najmłodszych uczestników rynku, wprowadza ich w błąd.

Po zakończeniu akcji do właścicieli portali oraz witryn budzących wątpliwości będą wysyłane pisma z żądaniem modyfikacji ich treści. Jeśli zalecenia UOKiK nie zostaną uwzględnione, prezes urzędu może wszcząć postępowanie administracyjne, a po jego przeprowadzeniu może na przedsiębiorcę nałożyć karę pieniężną do tysiąca euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu decyzji. W biurze prasowym UOKiK powiedziano nam, że efekty akcji będą znane za kilkanaście dni.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kontrola w Internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl