SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kraków: Syrenka na kacu podpadła radzie programowej

Nieporozumienie i "pasztet, który pokazano za pięć dwunasta" - tak Rada Programowa Obchodów Jubileuszu 750-lecia Lokacji Krakowa oceniła kampanię promocyjną miasta.

Rada złożyła też samokrytykę; chce poszukać winnych, a przede wszystkim - dostać rozliczenia finansowe kampanii (z wyszczególnieniem, na co wydano prawie milion czterysta tysięcy złotych) – czytamy w Gazecie Wyborczej.

Chodzi o kampanię zachęcającą do uczestniczenia w obchodach jubileuszu, której hasłem jest "Kraków świętuje. Ciężko wrócić do siebie". A jej głównymi bohaterami są trzy postacie - Syrenka, Neptun i Kopernik, którzy po zabawie w Krakowie odpoczywają na Rynku Głównym. Spot telewizyjny z tą scenką sugeruje, że zabawa była przednia. Kampania spotkała się z niezrozumieniem ze strony Rady.

Rada zarzuca, że pomysł nie został z nią skonsultowany. „Przecież temu pasztetowi, który dano nam za pięć dwunasta, można było zapobiec” – mówili jej członkowie.

Za kampanię odpowiadało Biuro Promocji i Marketingu Urzędu Miasta Krakowa, którym kieruje Izabela Helbin. Dyrektor Helbin pojawiła się na kwietniowym posiedzeniu rady, gdzie prezentowała fragmenty kampanii.

- Ale nie mieliśmy wiedzy na temat spotów, ponieważ pani Helbin nie chciała prezentować ich na posiedzeniu, gdyż byli wtedy obecni dziennikarze, a ona obawiała się, że temat będzie spalony. Biuro zamierzało przedstawić całość dziennikarzom na konferencji prasowej - tłumaczył prof. Czesław Dźwigaj, przewodniczący rady.

- Rzeczywiście, było coś takiego. Usłyszeliśmy zapewnienie, że kampania nas zaskoczy, no i zaskoczyła - przypomniała sobie Grażyna Fijałkowska, radna miasta.

Adolf Weltschek, też członek rady i dyrektor teatru Groteska mówił: - Sami jesteśmy za to odpowiedzialni. Zabrakło nam instynktu samozachowawczego, że nie poprosiliśmy o przedstawienie kampanii, zanim ta ruszyła. Być może to zmęczenie, a może po prostu straciliśmy czujność. Zasugerował zwolnienie osoby odpowiedzialnej za kampanię.

Na posiedzenie rada nie zaprosiła dyrektor Helbin. Przewodniczący Dźwigaj tłumaczył, że obecność "pani Helbin uniemożliwiłaby wypracowanie oficjalnego stanowiska rady w sprawie kampanii".

Stanisław Handzlik (obecnie radny Sejmiku Województwa Małopolskiego): - Jeżeli w kampanii nie znajdzie się coś bardziej finezyjnego, to proponuję, żeby rada nie wspierała swoim autorytetem całej tej akcji. Uważam, że używanie w kampanii loga rady będzie nadużyciem.

Główne obchody 750-lecia lokacji Krakowa na prawie magdeburskim trwać będą od 1 do 10 czerwca. W tym czasie na Rynku Głównym odbędzie się dziesięć dużych koncertów. Gwiazdą jubileuszu będzie Ennio Morricone, który wystąpi w Krakowie 7 czerwca.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kraków: Syrenka na kacu podpadła radzie programowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl