SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT kontra Polsat

KRRiT po raz kolejny grozi telewizji Polsat karą finansową

Telewizja Polsat znalazł metodę jak ominąć nowe przepisy ograniczające liczbę emitowanych reklam. Polsat "wydłuża" niektóre filmy, powtarzając po nadaniu bloku reklamowego fragment filmu prezentowany wcześniej. Dzięki temu zabiegowi telewizja Polsat może wyemitować nawet dwa razy więcej reklam.

Nowe metody emisji reklam nie spodobały się jednak KRRiT. Przewodnicząca Rady - Danuta Waniek - wezwała wczoraj telewizję Polsat do natychmiastowego dostosowania sposobu przerywania filmów fabularnych w celu emisji reklamy do obowiązujących norm prawnych.

Jako przykład podano filmowy wyemitowane 12 i 13 lipca, ktore zostały w sposób nieprawidłowy przerwany. Patriota, film trwał 88 minut i 40 sekund, przerwano go dwukrotnie; Farciarz Gilmore , film trwał 88 minut 10 sekund i też przerwano go dwukrotnie.

- Zgodnie z art.16 a ust.4 ustawy o radiofonii i telewizji filmy fabularne i telewizyjne trwające ponad 45 minut mogą być przerwane w celu nadawania reklam lub telesprzedaży wyłącznie jeden raz podczas każdego okresu pełnych 45 minut. Kolejne przerwy są dopuszczalne, jeśli film trwa co najmniej 20 minut dłużej niż dwa lub więcej okresów pełnych 45 minut. Analiza programu Polsat wykazała, że nadawca w tych przypadkach wydłużył rzeczywisty czas trwania filmów powtarzając po przerwach reklamowych, fragment filmu, który został wyemitowany tuż przed przerwą. Emitując powtórzenia filmu Patriota, które trwały 1 minutę 25 sekund, wydłużył czas trwania filmu do 90 minut i 30 sekund, co dało możliwość emisji dwóch bloków
reklamowych. Emitując powtórzenia filmu Farciarz Gilmore, wydłużono czas trwania filmu do 91 minut i 10 sekund. Takie działanie spowodowało, że nadawca wyemitował większą liczbę bloków reklamowych niż dopuszczają przepisy ustawy - poinformowała portal Wirtualnemedia.pl Dorota Jasłowska - rzeczniczka Przewodniczącej KRRiT.

Jak powiedziała nam Jasłowska, jeśli Polsat będzie nadal łamał prawo zostanie przez KRRiT ukarany wysoką karą.

Przypomnijmy, że na początku lipca Rada nałożyła na Polsat karę w wysokości 1,2 mln zł  za zbyt częste przerywanie w maju programów reklamami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT kontra Polsat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl